4 362 017 läst · 32 081 svar
4362k läst
32,1k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
B
breakman
Hobbyelektriker
· Västernorrland
· 1 478 inlägg
breakman
Hobbyelektriker
- Västernorrland
- 1 478 inlägg
Köpt vart?nikasp skrev:Bauhaus hade slut på utspädd saltsyra och Beijer tog inte 59 utan 119 för samma produkt så vägrade köpa förra veckan. Köpte Acid Clean igår (löser det ev sista gula som inget annat biter på på fälgar till bilen) och stod att den också funkar till att lösa kalk. Muggen som var ganska svart i kröken blev helt ren.
[bild] [bild] [bild]
Fel tid på sommaren helt klart, varningsklockorna borde laggt ner arbetet när man var tvungen att vattna för att kunna gräva...
stolparna skall flyttas när det blir fuktigt nog i marken eller jag lånar kompisens stolpborr, vill nog ha de på minst 1meters avstånd från varanadra
Bevattningsröret fick bli 1.5meter x75mm och i ok färg (hade bara svarta rör hemma)
Stubben tas bort när jag väl hittar en stubbfräs till redskapsbäraren lagomt nära och billigt
stolparna skall flyttas när det blir fuktigt nog i marken eller jag lånar kompisens stolpborr, vill nog ha de på minst 1meters avstånd från varanadra
Bevattningsröret fick bli 1.5meter x75mm och i ok färg (hade bara svarta rör hemma)
Stubben tas bort när jag väl hittar en stubbfräs till redskapsbäraren lagomt nära och billigt
Kajorna har börjat visa intresse för vår skorsten och även om det är hönsnät över själva hålen så blev det idag tillverkat och monterat galler för öppningarna.
Rostfria galler och plåt svetsades ihop i garaget.
Även om jag hatar höjder och det var varmt så kunde jag inte klaga på utsikten.
Så då var detta lilla projekt klart...
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Rostfria galler och plåt svetsades ihop i garaget.
Logga in
Skapa konto
Även om jag hatar höjder och det var varmt så kunde jag inte klaga på utsikten.
Logga in
Skapa konto
Så då var detta lilla projekt klart...
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Redigerat:
Ställning färdigbyggd idag. Tvättat och grundmålat. Planen är att måla klart i morgon, riva ställning och montera på första lågsidan. Att bli klar med allt som behöver ställning till midsommar som planerat spricker nog men vi bör inte dra över med mer än en dag eller två. Skönt att vi fick låna ställningen av en vän som inte har något behov av den på ett tag.