Klipper alltid häcken under de varmaste dagarna. Gärna mitt dan och vindstilla. Men, det var grannen som började…

• Ett soligt trädgårdslandskap med grönt gräs, beskärda häckar och trädgårdsutrustning på marken.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Haha
4774 och 9 till
  • Laddar…
K Kjell_G skrev:
Klipper alltid häcken under de varmaste dagarna. Gärna mitt dan och vindstilla. Men, det var grannen som började…
Du, det finns lite mer här.
Jaja, men ingen granne

• Solig trädgård med skjul, stenlagd väg, häck, kompost och gräsmatta.
    Skapa konto
  • Gilla
4774 och 1 till
  • Laddar…
B
nikasp nikasp skrev:
Bauhaus hade slut på utspädd saltsyra och Beijer tog inte 59 utan 119 för samma produkt så vägrade köpa förra veckan. Köpte Acid Clean igår (löser det ev sista gula som inget annat biter på på fälgar till bilen) och stod att den också funkar till att lösa kalk. Muggen som var ganska svart i kröken blev helt ren.

[bild] [bild] [bild]
Köpt vart?

Magiskt ljudsystem. Max volym som inte är Max utan därefter kommer boost. Har nog nedsatt hörsel efter mina tonårsfester

B
H Hhallden skrev:
Magiskt ljudsystem. Max volym som inte är Max utan därefter kommer boost. Har nog nedsatt hörsel efter mina tonårsfester
Vilket ljudsystem?

B breakman skrev:
Vilket ljudsystem?
Förmodligen nåt från Bauhaus.. ;)(y)

B breakman skrev:
Vilket ljudsystem?
logitech z5500

Fel tid på sommaren helt klart, varningsklockorna borde laggt ner arbetet när man var tvungen att vattna för att kunna gräva...

stolparna skall flyttas när det blir fuktigt nog i marken eller jag lånar kompisens stolpborr, vill nog ha de på minst 1meters avstånd från varanadra

Bevattningsröret fick bli 1.5meter x75mm och i ok färg (hade bara svarta rör hemma)

Stubben tas bort när jag väl hittar en stubbfräs till redskapsbäraren lagomt nära och billigt :giggle:

AJFCJaVSyYiru4kNoAmXfglwiYROKmYwrr09Ru7MBNr4V-5rP-XBHj6pWeXAEvSlkv5lgCnuZCTRHOG4UfnuHc44ytmWXWAvnpV1W7spWeXCmpwmSxhm7zB6auX51wEuYQm6X2JhW_8ZGthh2oxwP0h1FL_U036B7oiWjvluauE-_FPKV7ekxJ4BcePT21LaEmYXRsemHwX-6cIgJ1HjEBL9-ONWuVlQazYDrD1nyjT5pnaoOYYcdqC1hAbbYNDvkENnpCTAj9-GuLsGcfy8cE3mOHFWPd6fpUGL0UJ16qPktXd79gDZVsreAEqs422nggJJxyZX4ECXhHwLo7SwwmqtQXGLxf1X8ZkF_iDm54U9-fMffGBDuxTb-_Ov_XTTzuzfR48qj62r0egpeqMnBnTUvqs4qYD-DWsrOjh9nprPsYahjcxUzv2K_uemWVQnw94J-ti6KwUYoRKcipFzjVpW6ES9uVnU_ohRzOagnaLhiEi0K8HrDUke61xW7bdaprUbvP1Seh99gamCa3NkZqfuKueNUyu0nkavQYcZgERnEVHkEMNHo5lCe4_FK6N4RxmtAiC5XU8B_8LAlXA1LSaHJgGy_XSPP_uNYM6G9-6ypS6LHreBZOsUFUTvvm5NqoG3ZBIM2Bat1Pvj5aYuZjLqGW2z3QdSwmlgh6aEFnzxzdozd6xuljCkpCOhinKDOpffxHm71aDXTlDB4GIPvByjFnWvTIHwNoMP7R_tWP4b9TmUiZlT6SkL604Q5coG1T3pZKEWPjDoAL608O67gpcJVFz3UdElywSZPROzev4WLWjXzg4P8XZzcIUUHVQiac2lXF5BSHcc27Mmzo3Z3ZPuKN2VYX1xxgNNKcpFahc3d_rvEEi8ZCrioqB9Kbxeof9oGFbNS8bOFmkAJiAtblmaNE6NRBnwhrwPz6cDKgBDvMz_qnBtUQHYXe54Py_j2EGxtPKqHCVTk5E3CnCcQwT10NeqnkM3rZCHra0=w1667-h937-s-no

• Gilla
Kjell_G och 1 till
  • Laddar…
nikasp
B breakman skrev:
Köpt vart?
Om det är Acid Gel så är det i butik, SGA Trading, produkten är från Arctic Clean. Båda har nätshoppar om du inte bor nära någon av dem.

Kajorna har börjat visa intresse för vår skorsten och även om det är hönsnät över själva hålen så blev det idag tillverkat och monterat galler för öppningarna.

Två metallgaller ligger på en betongyta, olika storlekar, troligen delar av en hylla eller något liknande.
Skapa konto

Rostfria galler och plåt svetsades ihop i garaget.

Hand håller fast en skiftnyckel mot en solnedgång, med träd och hus i bakgrunden.
Skapa konto

Även om jag hatar höjder och det var varmt så kunde jag inte klaga på utsikten.

Kupolformad byggnad med galler mot en solnedgångshimmel, arkitektonisk detalj i motljus.
Skapa konto

Så då var detta lilla projekt klart... (y)

• Gilla
Dan_Johansson och 22 till
  • Laddar…
Skulle göra en bordsskiva utav 8 säckar. Tänkte när jag ändå hade blandaren igång så kunde jag göra ytterligare en modul till uppfarten. Så det var 58 istället för 8säckar idag. När man ändå höll på.

• Gjuten betonggång vid trähus, byggarbetsplats med grävmaskin, verktyg och byggmaterial, dagtid.
    Skapa konto
  • Gilla
Dan_Johansson och 11 till
  • Laddar…
Tvåvåningshus, vit fasad, mörkt tak, trädäck, grönskande trädgård, molnig himmel, soffkudde på gräset.
Skapa konto
Tvåvåningshus, vit fasad, byggställningar, renovering pågår, grönska, trädgård, kvällssol, lugnt bostadsområde.
Skapa konto
Den jobbiga gaveln klar. Börjat resa ställning på den lättare norrgaveln men nu bryter jag för ikväll innan jag svettats bort totalt.

Redigerat:
  • Gilla
4774 och 8 till
  • Laddar…
Försöker få lite struktur över hur jag vill att slutresultatet skall bli sedan i badrummet. Får suga lite på karamellen.

• Golvläggning; gröna och svarta marmorkakel; byggmaterial och verktyg; pågående renoveringsarbete; oorganiserad arbetsplats.
    Skapa konto
  • Gilla
4774 och 7 till
  • Laddar…
Ställning färdigbyggd idag. Tvättat och grundmålat. Planen är att måla klart i morgon, riva ställning och montera på första lågsidan. Att bli klar med allt som behöver ställning till midsommar som planerat spricker nog men vi bör inte dra över med mer än en dag eller två. Skönt att vi fick låna ställningen av en vän som inte har något behov av den på ett tag.

• Hus med byggnadsställningar, grönt gräs, klar himmel, stege, solljus, träd, renovering pågår.
    Skapa konto
  • Gilla
4774 och 2 till
  • Laddar…
A atomlab skrev:
Försöker få lite struktur över hur jag vill att slutresultatet skall bli sedan i badrummet. Får suga lite på karamellen.
Snyggt delux! Är det marmor eller granitkeramik?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.