1 197 287 läst · 5 418 svar
1197k läst
5,4k svar
Coola arkitektritade hus till salu
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 590 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 590 inlägg
Du menar som med arkitekt? De krävs 300 HP på vardera utbildningHOBBY ARCHITECT skrev:
Absolut, men du får nog ringa arkitekten eller beställaren för att få ”rätt” svar, vi kan ju bara anta?
Haha, din analys är nog faktiskt sämre än dina undermåliga planlösningar och fasadskisser.
Gaveln på en soffa är sällan snygg. Kollar man på tvn så sätter man oftast sittpositionen avskiljd då det är mest lugnast för sinnet.HOBBY ARCHITECT skrev:Arkitekt är ingen skyddad titel, själv kallar jag mig hobby arkitekt.
Fönstrena i den bakre delen är ju smalare och uppdelade i två delar, sen är det längre upp till taket på den sidan.
Jag tycker symmetri skulle passa för fönstrena på den främre delen av huset. Vad skulle man ha i hörnet här som inte hade gått annars menar du?
[bild]
Du menar som hobbyarkitekt, gissa vad för utbildning som behövs då.richardtenggren skrev:
Ni kan ju inte ens analysera en viss väggbit i förhållande till husets utseende.
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 590 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 590 inlägg
Asymmetri skapar liv i fasaden. Dessutom döljer det korridoren så att man lättare kan gå från stora sovrummet till badrummet utan att synas.HOBBY ARCHITECT skrev:
Man kan tex vilja täcka väggen med bokhyllor, då är det bra med en bit vägg.
Dessutom får man den här fina utsikten, så jag hade nog valt mindre fönster även på bottenvåningen
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Klart jag gillar asymmetri också, men just här var det ju så lite som avvek. Jag tänkte också på det där med korridoren, men jag tycker verkligen inte det är värt det i detta fall.Anna_H skrev:Asymmetri skapar liv i fasaden. Dessutom döljer det korridoren så att man lättare kan gå från stora sovrummet till badrummet utan att synas.
Man kan tex vilja täcka väggen med bokhyllor, då är det bra med en bit vägg.
Dessutom får man den här fina utsikten, så jag hade nog valt mindre fönster även på bottenvåningen
[bild]
Jodå så går säkert att göra eller kanske tvärtom, då de mindre fönstren har ganska tjocka mitt partier. Tycker att de smala ser mer smäckert ut.
Lite OT kanske eftersom det inte är till salu men gillar man 60-tal och ska anordna evenmang så finns den här välbevarade villan tillgänglig. Var där nyligen och det är verkligen som att ramla in i 60-talet.
https://fornuddenmansion.se/om-oss/
https://fornuddenmansion.se/om-oss/