P Porsibygg skrev:
Har handöverfräsen och tycker den fungerar bra till kostnaden. Den är lite rapplig, men fungerar bättre än Bosch som jag kört med tidigare. Prisvärda frässtål. Anhållet är plastig men fungerar väl.
Jag har inget att jämföra med men jag är positivt överraskad av fräsen. Den gör det jag vill att den ska göra och resultatet är nog mer mitt än fräsens fel när det blir sämre :)

• Gilla
nissenhj och 1 till
  • Laddar…
C
DANNE_K_ DANNE_K_ skrev:
Riktigt rappligg.
Måste säga att inledningen på videon är lite missvisande då det framstår som att den är rapplig i "pelarna" även när höjden är låst. Så illa är det inte. Som han förklarar längre fram i videon handlar det om att den precis som Boschen flexar en aning då de bara låser ena pelaren. Att låsa båda pelarna är najs, men den funktionen hittar man nog inte på någon billig fräs.

Var det någon som shoppade loss nu när det var plasmaskärare samt tillbehör? Själv blev det en cirkelskärare och två askar med elektroder/munstycken. Jag har skäraren med pilotlåga sedan tidigare, alltså den varianten som inte har inbyggd kompressor. Verkar väldigt smidigt med inbyggd, men frågan är vad det gör för effektförbrukningen..?

Man har ju läst om folk som är arga för att de inte kan köra sin plasmaskärare i ett vanligt 10A vägguttag, om kompressorn då går på samma säkring så kan det nog bli jobbigt..

I måndags körde jag dit för att köpa mjölk, men då hade de någon form av trädgårdsvecka, så det följde med en elektrisk jordfräs hem också.

Man bara måste älska deras koncept!

Handla med varierad matkasse och en stor kartong innehållande trädgårds kultivator i en kundvagn nattetid.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Hammarfall
  • Laddar…
Kan man skära ner en oljetank med en sån utan att elda eller spränga huset :D

nino nino skrev:
Det går utmärkt, om du tömmer tanken först. :cool:

• Gilla
nino
  • Laddar…
Immobil Immobil skrev:
Det går utmärkt, om du tömmer tanken först. :cool:
Ja men räcker det att ha den tom bara eller måste man göra rent den ordentligt?

nino nino skrev:
Ja men räcker det att ha den tom bara eller måste man göra rent den ordentligt?
Det räcker att du suger upp all oljan. Ta det sista med t.ex. Absol.

• Gilla
nino
  • Laddar…
C
V Vardagsrum skrev:
Var det någon som shoppade loss nu när det var plasmaskärare samt tillbehör?
Är väl ett tecken på att marknaden är mättad när det varken skrivs om det här eller att hyllorna gapar tomma några timmar efter öppning. Hos oss fanns ett antal ex. av både modellen med och den utan kompressor.

nino nino skrev:
Skära oljetankar skulle jag akta mig för, av flera skäl. Men efter att ha sågat ner en stor vedpanna kan jag tipsa om Irwins billiga tigersågsblad från Byggmax, slog Boschs dyrblad med hästlängder.

• Gilla
Exostor och 1 till
  • Laddar…
Det var nog 15-20 minuter plasmaskärare kvar i vår lokala butik idag.

nino nino skrev:
Det är det absolut jä-ligaste jag gjort någon gång.:seenoevil:

Nu kunde jag ta tigersågsblad från jobbet men det är ett uselt jobb, en stor stinkbomb och sedan bågnar det och spänner i tanken när man börjar kapa bort bitar, "ploink" så går sågbladet av. Sen mitt i röran så kapade jag av sladden till tigersågen. Men ut åkte skiten och till återvinningen.

En plasmaskärare är nog bra!

• Haha
  • Gilla
lob och 2 till
  • Laddar…
C cpalm skrev:
Är väl ett tecken på att marknaden är mättad när det varken skrivs om det här eller att hyllorna gapar tomma några timmar efter öppning. Hos oss fanns ett antal ex. av både modellen med och den utan kompressor.

Skära oljetankar skulle jag akta mig för, av flera skäl. Men efter att ha sågat ner en stor vedpanna kan jag tipsa om Irwins billiga tigersågsblad från Byggmax, slog Boschs dyrblad med hästlängder.
Var redan sista gången de hade plasmaskärare!

• Gilla
cpalm
  • Laddar…
P paralun skrev:
Det är det absolut jä-ligaste jag gjort någon gång.:seenoevil:

Nu kunde jag ta tigersågsblad från jobbet men det är ett uselt jobb, en stor stinkbomb och sedan bågnar det och spänner i tanken när man börjar kapa bort bitar, "ploink" så går sågbladet av. Sen mitt i röran så kapade jag av sladden till tigersågen. Men ut åkte skiten och till återvinningen.

En plasmaskärare är nog bra!
Jo jag har tagit ner en med tigersåg men ja det spänner, därför undrar jag med plasma :D

• Gilla
nino
  • Laddar…
nino nino skrev:
Kanske inte ett alternativ, men hörde om en som använde sin gamla oljetank som acctank. Värmer vattnet med luft-vatten pump på natten när elen är billig, och har värme till dagen. Vet inte hur han rengjorde den. Kräver ju även en överdimensionerad värmepump.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.