108 576 läst · 1 143 svar
109k läst
1,1k svar
Tjänstledighet vid husbygge utan att tappa förskoleplats
Renoverare
· Stockholm
· 18 346 inlägg
Pengarna för att köpa grejerna måste ju finnas i bolaget och det betyder fakturerade intäkter med moms. Men visst det börjar ju bli lite mygel. Det sagt så går det inte jämföra med bidragsmygel därför att i första fallet har värde skapats i det andra fallet har enbart en kostnad uppstått.C cpalm skrev:
Inget problem anställa familjemedlemmar för övrigt. Min sambo är anställd i bolaget. Hon gör ekonomin. Visst hon får lite mer än 1 kr.
Nä, nu menar jag att man gör avdrag privat för arbetsrelaterade kostnader som arbetsgivaren inte ersatt.AndersMalmgren skrev:
Nä, så klart. Familjeföretag finns det ju gott om. Men då är hon ju de facto sysselsatt i företagets näringsverksamhet, det är inte bara en rökridå för att ge sken av att det finns ett arbete att gå till.
Har både renoverat hus ett par tusen timmar och lagt över tusen timmar på att färdigställa vårt nuvarande hus. Förstår inte ens hur det är relevant?M Markarbetaren skrev:
Att fuska med skattefinansierad verksamhet tycker jag är stötande men inte tillräckligt för att sänka nivån på diskussionen som du försökte göra
/Krille
Renoverare
· Stockholm
· 18 346 inlägg
Du kommer garanterat få skatta det om skatteverket upptäcker det. Lite mindre risk om du gör det i bolaget.C cpalm skrev:
För övrigt sjukt att vissa arbetsgrupper ska få göra avdrag för arbetskläder. Konsulter kan inte vara nakna hos kund
Renoverare
· Stockholm
· 18 346 inlägg
Jag tycker det skulle vara fantastiskt om det fanns möjlighet att betala för förskolan som barnen redan är inskolad på. För övrigt betalar jag en avgift till kommunen för förskolan redan, så gratis är nog att ta i lite, men det förändrar inte argumentet.Minnie Mesola skrev:Så är det. Hade förskolan inte varit gratis skulle denna diskussion aldrig uppstått. Men eftersom det kostar noll, missbrukas den precis som allt annat som är "gratis". Till ex. Värme och varmvatten i den kollektiva hyreskasernen Malmberg bor i. När det ingår i "hyran" vädras och duschas det som om varje dag vore den sista. Medans vi som äger vår fastighet är betydligt varsammare.
Minnie
För länge sen vill jag minnas ett skrädderi där man kunde leasa kostymer.AndersMalmgren skrev:
Nu kan du väl sluta ljuga.H hellem skrev:Jag har inte hävdat att det nödvändigtvis är för att man inte har råd.
Det är lite samma som att jag inte håller med om att missunnsamhet är bra, att det är bra att trycka ner folk, som du hävdar.
Edit: det är intressant hur man måste vara ganska dålig på nationalekonomi för att hävda att jante är bra.
Var skriver jag att missunnsamhet är bra och var hävdar jag att det är bra att trycka ner folk? Visa också var jag hävdar att jante är bra.
/Krille
Redigerat:
Renoverare
· Stockholm
· 18 346 inlägg
Precis, så är det, jag demonstrerade här hur det blir när någon hittar på att man hävdar något som man inte hävdat såsom du gjorde.K Krille4 skrev:
Inte ens anställda på Skatteverket lyckas göra avdrag för arbetskläder.AndersMalmgren skrev:
https://omni.se/skatteverket-anstalld-gick-runt-i-kalsonger-anmals/a/EQzo7a