M
K Krille4 skrev:
Har både renoverat hus ett par tusen timmar och lagt över tusen timmar på att färdigställa vårt nuvarande hus. Förstår inte ens hur det är relevant?

Att fuska med skattefinansierad verksamhet tycker jag är stötande men inte tillräckligt för att sänka nivån på diskussionen som du försökte göra ;)

/Krille
Ofta så har man varit riktigt duktig själv och måste agera självgod när någon annan gör något inte ligger i linje med hur man själv har agerat. Så det är högst relevant, iaf. för dig om man får tro dina inlägg.
Att det inte är fråga om fusk tror jag vi har konstaterat vid det här laget, även om du envisas med att tro det.
 
  • Haha
  • Gilla
Krille4 och 2 till
  • Laddar…
kashieda kashieda skrev:
Sambon:
"Min partner brukar bli så berusad på sina arbetsmöten att han inte klarar av att läsa SvDs ledare och börssidor och har därför anställt mig för att göra det åt honom för en krona per år. Eftersom min arbetsgivare inte betalar för mina arbetsredskap, kan jag göra avdrag för prenumerationen? Hur är det med min taxiresa när jag hämtar honom? Om jag inte gör resan kan jag ju inte läsa för honom. Jag har ju ett annat jobb som jag får lön från."

Såklart något överdrivet, men inte så långsökt som ni antagligen tycker.
Så länge det är lagligt så får man göra det även om man tycker det är omoraliskt.
Att yrka avdrag för dagstidning brukar inte funka så bra men veckotidningar går bättre i vissa verksamheter.
 
  • Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
M Markarbetaren skrev:
Ofta så har man varit riktigt duktig själv och måste agera självgod när någon annan gör något inte ligger i linje med hur man själv har agerat. Så det är högst relevant, iaf. för dig om man får tro dina inlägg.
Att det inte är fråga om fusk tror jag vi har konstaterat vid det här laget, även om du envisas med att tro det.
Aha så du konstaterar att det du tror är rätt och att de som tror något annat har fel. Vad var det du skrev om självgodhet ;)

/Krille
 
  • Haha
  • Gilla
frasen_36 och 2 till
  • Laddar…
H hellem skrev:
Om man bygger ett nytt hus är man inte hemma. Det är inte ett hem ännu. Man kansle säljer huset direkt efter man byggt det utan att flytta in, det kan man inte vara helt säker på att man inte kommer göra oavsett vad man har för intentioner i början.
Hur är det relevant...?
Det handlar om anställning och arbete
 
  • Gilla
Krille4 och 1 till
  • Laddar…
anders07 anders07 skrev:
Hur är det relevant...?
Det handlar om anställning och arbete
anders07 anders07 skrev:
Hur är det relevant...?
Det handlar om anställning och arbete
Om du säger att barnen kommer säga att du är hemma och bygger, menar du att det inte är relevant huruvida man faktiskt är hemma och bygger eller inte?
 
H hellem skrev:
Om du säger att barnen kommer säga att du är hemma och bygger, menar du att det inte är relevant huruvida man faktiskt är hemma och bygger eller inte?
Öh, va?
 
  • Gilla
Krille4 och 1 till
  • Laddar…
anders07 anders07 skrev:
Öh, va?
Vet du inte vad du själv sa?
 
Man blir ju nästan lite ledsen av att läsa denna tråd...
Med argument för och emot att utnyttja vårt välfärdssytem.
Att utnyttja vårt system så här anklagas ju invandrare och icke svenskar ofta för, och så gör vi precis samma sak själva!?
 
  • Gilla
  • Älska
frasen_36 och 6 till
  • Laddar…
Dan1891 Dan1891 skrev:
Man blir ju nästan lite ledsen av att läsa denna tråd...
Med argument för och emot att utnyttja vår välfärdssytem.
Att utnyttja vårt system så här anklagas ju invandrare och icke svenskar ofta för, och så gör vi precis samma sak själva!?
Av någon outgrundlig anledning de som klagar på invandrare...
 
  • Gilla
Dan1891 och 4 till
  • Laddar…
H hellem skrev:
Vet du inte vad du själv sa?
Ja, att barnen kommer att berätta på förskolan om du förvärvsarbetar eller bygger hus åt familjen på dagarna.
Förskolan kommer, förr eller senare, att få veta att du inte förvärvsarbetar så onödigt att ljuga om det och låtsas som ingenting...

Hoppas att du förstår nu, annars bara att säga till så försöker jag förklara det på ett ännu enklare sätt!
 
  • Gilla
  • Haha
kashieda och 2 till
  • Laddar…
anders07 anders07 skrev:
Ja, att barnen kommer att berätta på förskolan om du förvärvsarbetar eller bygger hus åt familjen på dagarna.
Förskolan kommer, förr eller senare, att få veta att du inte förvärvsarbetar så onödigt att ljuga om det och låtsas som ingenting...

Hoppas att du förstår nu, annars bara att säga till så försöker jag förklara det på ett ännu enklare sätt!
Jasså, så det är irrelevant för dig huruvida det är sant eller falskt?
Man blir mörkrädd.
 
H hellem skrev:
Jasså, så det är irrelevant för dig huruvida det är sant eller falskt?
Man blir mörkrädd.
Nu förstår jag inte vad du menar igen... Jag menar att man ska vara ärlig och säga till direkt på förskolan för det kommer fram ändå...

Om det gör dig mörkrädd bryr jag mig, ärligt talat inte om...
 
  • Gilla
frasen_36 och 2 till
  • Laddar…
anders07 anders07 skrev:
Nu förstår jag inte vad du menar igen... Jag menar att man ska vara ärlig och säga till direkt på förskolan för det kommer fram ändå...

Om det gör dig mörkrädd bryr jag mig, ärligt talat inte om...
Det förspråkar jag också att man ska göra. Å andra sidan är det ju inte själva förskolan som bedömer om barnet har rätt att vara där eller inte.
kashieda kashieda skrev:
Av någon outgrundlig anledning de som klagar på invandrare...
Intressant att de enda som klagat på invandrare i den här tråden är de som tycker det är fusk att bygga hus.
 
Dan1891 Dan1891 skrev:
Man blir ju nästan lite ledsen av att läsa denna tråd...
Med argument för och emot att utnyttja vårt välfärdssytem.
Att utnyttja vårt system så här anklagas ju invandrare och icke svenskar ofta för, och så gör vi precis samma sak själva!?
Jag förstår, alla som jobbar med att försörja familjen på dagarna borde skämmas om de lämnar barnen på förskolan.
 
  • Haha
kashieda
  • Laddar…
H hellem skrev:
Jag förstår, alla som jobbar med att försörja familjen på dagarna borde skämmas om de lämnar barnen på förskolan.
Nej, det var inte alls det jag menade i mitt inlägg.
 
  • Gilla
Jotsat och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.