4 369 996 läst · 32 119 svar
4370k läst
32,1k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 5 213 inlägg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 5 213 inlägg
Aha så kallade ”husband-cancelling lurar”pacman42 skrev:
Hobbysnickare
· Sverige
· 105 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 590 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 590 inlägg
Började med köksgolvet igår, bygger ihop det med golvet i vardagsrum/matrum.
Kom i alla fall en bit igår, fick lov att lägga golvet ”baklänges” denna bit då jag inte orkade fräsa nya ändar, då all sågning och fräsning är förpassad till garaget nu. Vänder håll igen med en lös fjäder efter nästa bräda
Så här i efterhand borde jag kanske haft en lös fjäder till ”tröskel”-brädan istället inser jag nu…
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Kom i alla fall en bit igår, fick lov att lägga golvet ”baklänges” denna bit då jag inte orkade fräsa nya ändar, då all sågning och fräsning är förpassad till garaget nu. Vänder håll igen med en lös fjäder efter nästa bräda
Logga in
Skapa konto
Så här i efterhand borde jag kanske haft en lös fjäder till ”tröskel”-brädan istället inser jag nu…
Logga in
Skapa konto
Plockat bort julen! Det tog säkert 20 minuter, och vilken skön känsla när det är gjort Vi väntar på att det ska bli kväll så att vi kan skotta bort de decimetrar som kommit under dagen och ha lite plats för allt som ska komma under de närmaste dagarna
Hobbysnickare
· Sverige
· 105 inlägg
Håltagning inför elektrikerbesök i morgon. Hålet till höger gick inte att använda. Nu blir det ström från uterummet istället. Trådlöst/Plejd från väggbrytaren.
Så där, då var boden för att sortera skräp klar.
Skönt att bli av med saker som står ivägen inne och bara ställa här på hyllorna.
Tanken är sen att man lätt kan sortera innan man åker till tippen.
Storleken är något större än en EUR-pall och här kommer bilder på hur det ser ut på utsidan.
Skönt att bli av med saker som står ivägen inne och bara ställa här på hyllorna.
Tanken är sen att man lätt kan sortera innan man åker till tippen.
Logga in
Skapa konto
Storleken är något större än en EUR-pall och här kommer bilder på hur det ser ut på utsidan.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Pyntat murstocken med mp75 (gipsbruk)
Lite lister och färg kvar.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Lite lister och färg kvar.
Köpte badrumsskåp på secondhand, Svedbergs med plåtbakstycke och sidor i ädelträ?teak? ”För moderna badrum” som det så fint heter på klistermärket. Tvättade av försiktigt med såpa och använde sedan Garbinol ett par omgångar. Redo för dotterns badrum från 40-talet. En armatur ovanför handfatet gjorde det omöjligt att använda ”moderna” skåp, men detta funkar med 50 cm
höjd.
Visa bilaga 671641
höjd.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Sådant hade vi i mitt föräldrahemK Kjell_G skrev:Köpte badrumsskåp på secondhand, Svedbergs med plåtbakstycke och sidor i ädelträ?teak? ”För moderna badrum” som det så fint heter på klistermärket. Tvättade av försiktigt med såpa och använde sedan Garbinol ett par omgångar. Redo för dotterns badrum från 40-talet. En armatur ovanför handfatet gjorde det omöjligt att använda ”moderna” skåp, men detta funkar med 50 cm
höjd.[bild][media][bild]
[bild]
Känns bekant från barndomshemmet.K Kjell_G skrev:Köpte badrumsskåp på secondhand, Svedbergs med plåtbakstycke och sidor i ädelträ?teak? ”För moderna badrum” som det så fint heter på klistermärket. Tvättade av försiktigt med såpa och använde sedan Garbinol ett par omgångar. Redo för dotterns badrum från 40-talet. En armatur ovanför handfatet gjorde det omöjligt att använda ”moderna” skåp, men detta funkar med 50 cm
höjd.[bild][media][bild]
[bild]
Hobbysnickare
· Sverige
· 105 inlägg
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Installerat ett pH höjande filter. Glömde köpa lite 28mm rör dock men fick ihop det så vi kan börja använda det. Får snygga till det sen...
(Senaste pH innan installation av filter var 5.2)