Idag har jag börjat klä in den platsbyggda garderoben. Sen dags göra dörrar
Inomhusbyggarbetsplats med trästomme, verktyg, byggmaterial och en vattenpass vid tapetserade väggar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
RiKr och 9 till
  • Laddar…
Hjälpt hustrun att sätta upp nya gardiner.

Mysigt vardagsrum med soffa, adventsljusstake, trägolv, fönster, gardiner och hängande växt.
Skapa konto

• Gilla
FredrikR och 5 till
  • Laddar…
Lackade golvet en gång till vid 7:30. Hittade två nya ställen där jag sänkt ned slipvalsen lite för snabbt. Lack är verkligen skoningslös i vad den avslöjar. En del kallar det hempul och amatörism, andra hävdar att det imperfekta gör ytor mer levande. Själv funderar jag på om vi ska skaffa en persisk matta eller om jag ska markera ställena som en ständig påminnelse om människans felbarhet.

• Gilla
bjorsi och 4 till
  • Laddar…
Trådade om och bytte ut de två sista ojordade, ej petskyddade vägguttagen i huset.
Hand håller gammal sliten dubbeluttag av keramik mot golvbakgrund.
Skapa konto
Vägguttag med ansluten kabel, rör, målade vita, trägolv, halvälvit vägg.
Skapa konto

Det enda som nu återstår av elen från när vi köpte huset är några jordade uttag utan ansluten jord i vardagsrummet…

• Gilla
  • Älska
Sthlm1891 och 11 till
  • Laddar…
Fick ett en idiotidé vid 17.45 att jag skulle dra fram spisen och försöka leta upp rökkanalen till den gamla vedspisen som suttit där innan. Eventuellt kommer vi ha kanalen till en ny kökspanna. Trodde jag bara skulle behöva knacka bort en tegelsten och hitta kanalen. Det blev tre murarbaljor med bruk, sten och sot och en grovstädning av köket. Treåringen kom bara i säng en timme för sent.

Kök med trasigt golv och vägg, tegel och skräp, reparation eller skada.
Skapa konto
Kök med trasigt golv och vägg, exponerade rör och tegel, behov av renovering.
Skapa konto
Mörk, gammal, smutsig skorsten eller ventilationstunnel med synliga sprickor och skador.
Skapa konto

Såhär ser ett kajbo ut underifrån. På kajboet ligger ett sotarlod som jag tappat bort för många år sedan. Blir spännande at får bort detta sedan.

• Gilla
  • Haha
  • Älska
  • Wow
Mawe85 och 15 till
  • Laddar…
Hennke85 Hennke85 skrev:
Fick ett en idiotidé vid 17.45 att jag skulle dra fram spisen och försöka leta upp rökkanalen till den gamla vedspisen som suttit där innan. Eventuellt kommer vi ha kanalen till en ny kökspanna. Trodde jag bara skulle behöva knacka bort en tegelsten och hitta kanalen. Det blev tre murarbaljor med bruk, sten och sot och en grovstädning av köket. Treåringen kom bara i säng en timme för sent.

[bild] [bild] [bild]
Såhär ser ett kajbo ut underifrån. På kajboet ligger ett sotarlod som jag tappat bort för många år sedan. Blir spännande at får bort detta sedan.
Efter att ha sett massor med avsnitt av MythBusters är lösningen
DYNAMIT!
:D :D :D

• Haha
  • Gilla
Sthlm1891 och 4 till
  • Laddar…
S
Hennke85 Hennke85 skrev:

[bild] [bild] [bild]

Bra idé, dålig impulskontroll. :rofl:

Så här fick jag bort fågelboet hos mig. Glassjobb. ;)
Oorganiserat vindutrymme med vedträ, vattenledningsrör, isolering och olika föremål.
Skapa konto

• Gilla
karra och 1 till
  • Laddar…
S
Fått upp det hängande överskåpet. Börjar bli dags för luckor och täcksidor nu.
Vit och blå förvaringsskåp under installation med synliga träreglar och oavslutade sektioner i ett rum.
Skapa konto
Renoveringsutrymme med osammanhängande köksskåp, elledningar, metallhylla, verktyg och en svart platta på golvet.
Skapa konto
Grå arbetsplatsinredning under installation, oavslutad konstruktion och verktyg synliga, osammanhängande kablar.
Skapa konto

• Gilla
AndersPS och 8 till
  • Laddar…
Hennke85 Hennke85 skrev:
[bild]
Den självklara lösningen är väl att försiktigt elda upp det underifrån. Glöm inte att kila in huvudet så att du vet när du ska ta emot lodet.

• Haha
  • Gilla
David Wallin och 2 till
  • Laddar…
S sinuslinus skrev:
Bra idé, dålig impulskontroll. :rofl:

Så här fick jag bort fågelboet hos mig. Glassjobb. ;)
[bild]
Impulskontroll=noll. Ibland önskar jag att en liten röst sa till mig "det är sent, du är trött, gå hem med dig" när jag ska ge mig på idiotprojekt.

Tänkte försöka att stöta på boet med ett vp- rör eller något och se om det rasar. De jag hade på övervåniningen knackade jag ner med med en tegelläkt ovanifrån.

Hennke85 Hennke85 skrev:
Impulskontroll=noll. Ibland önskar jag att en liten röst sa till mig "det är sent, du är trött, gå hem med dig" när jag ska ge mig på idiotprojekt.

Tänkte försöka att stöta på boet med ett vp- rör eller något och se om det rasar. De jag hade på övervåniningen knackade jag ner med med en tegelläkt ovanifrån.

Jag tog bort ett kajbo i höstas. Väldigt mkt bröte och packat.... Hade olika redskap i början men det bästa var ett armeringsjärn med en böjd krok i änden.

• Gilla
Anderscurl
  • Laddar…
AXS
Är det inte standard att elda bort det? På med t-sprit och akta ögonbrynen.

AXS AXS skrev:
Är det inte standard att elda bort det? På med t-sprit och akta ögonbrynen.
Kul notis i morse:
Svar i tråden: Vad har ni gjort med era hus idag?
- Är inte standard att elda bort det?

Nja, jag har kvar mitt hus lite längre tack. ;)

• Haha
  • Gilla
David Wallin och 8 till
  • Laddar…
AXS
tveksamt tveksamt skrev:
Kul notis i morse:
Svar i tråden: Vad har ni gjort med era hus idag?
- Är inte standard att elda bort det?

Nja, jag har kvar mitt hus lite längre tack. ;)
Jag är faktiskt jävligt trött på mitt hus! :D :D :D

• Gilla
Magrand och 1 till
  • Laddar…
Ibland händer det…
Köksavlopp rensat, nåja, från vattenlås och uppåt. Tillräckligt tidigt och snabbt för äckelmagade medboenden ;) Innehållet i vattenlåset var inte fräscht, blir nog ingen matjessill på ett tag.
Hade inte tillräckligt bred mejsel så det ble dubbelkommando. Minns inte hur jag löste det senast?!
Skåpet är väl utnyttjat.

• Tomt köksskåp med synlig vattenlås, rörledningar och avtagen dörr eller hyllplan.
    Skapa konto
  • Demonterad vattenlås i rostfritt stål diskho, våt yta, avloppsrengöring eller underhåll.
    Skapa konto
  • Hand med skruvmejsel rengör avlopp i våt rostfri diskho, vattendroppar runt.
    Skapa konto
  • Under diskbänk: sopor, återvinning, rengöringsmedel, avloppsrör, grönt källsorteringskärl, grått soptunna.
    Skapa konto
  • Gilla
Sthlm1891 och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.