4 427 493 läst · 32 295 svar
4427k läst
32,3k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 589 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 589 inlägg
richardtenggren skrev:
Vår häll och fläkt har nått som heter Hob2Hood som e typ blåtand mellan fläkt och häll. Får se om det funkar eller är värdelöstrichardtenggren skrev:Alltså jag har ju driftsatt i olika etapper, sovrumsdelen med fem slingor, vardagsrum tre slingor och nu köket med två slingor.
Så provtryckte båda slingorna till köket ihop nu, men hade ju redan stängt de andra slingorna vid fyllningen så såg ingen fördel med att provtrycka dessa igen, då ska alla dessa metrar expandera också
Alla komponenter har ju som minst samma tryckklass , verkar vara PN6 för LK golvvärme Edit: Fördelaren har PN10, rören och anslutningskopplingarna PN6
Fräste in spår på 14mm i garderobsstommarna då dom enligt ritningen skulle jag just 14mm. Det var innan man lackade :/ var typ 14.6mm i verkligheten. Försökte panga in skenan med hammaren med resulterade bara i att man inte fick in locket så fick slipa ner spåren lite lätt
Nu gick det betydligt bättre. Tur man bara gjorde 8st.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nu gick det betydligt bättre. Tur man bara gjorde 8st.
Logga in
Skapa konto
Hobbysnickare
· Sverige
· 122 inlägg
Har två toastolar frå 70-talet som jag borde skruva isär och kolla vad som kan vara felet för de står å smårinner hela tiden som en gammal gubbe...useless skrev:
Toaletterna ska renoveras om några år så jag vill inte byta toastolar ännu MEN vågar inte börja skruva isär dem för är rädd art jag aldrig får de täta igen.
P-plats skrev:Har två toastolar frå 70-talet som jag borde skruva isär och kolla vad som kan vara felet för de står å smårinner hela tiden som en gammal gubbe...
Toaletterna ska renoveras om några år så jag vill inte byta toastolar ännu MEN vågar inte börja skruva isär dem för är rädd art jag aldrig får de täta igen.
När jag hade limmat fast stolen i golvet och kopplat in vattnet så insåg jag att det var en lång spricka i tanken.
Som tur var hade jag en stol till, så efter en snabb operation var problemet löst...
Logga in
Skapa konto
Den gamla tätningsmassan verkar ha varit kitt eller något liknande. Det smulades sönder till sand när man tittade på det, men höll tätt iallafall. Jag gjorde rent och la lite silikon i skarven och det funkar än så länge.
Jag har bytt fläktmotor i köksfläkten. Väldigt mycket fett var det. Dessutom var utbytesmotorn inte identisk så det blev lite extra arbete också.
Passade på att byta halogenlampor i den också, de har ändå en tendens att gå sönder i samband med rengöring.
Mycket har gått sönder denna julledighet, cirkulationspumpen är också bytt och bilen är på verkstad pga gnissel från hjullagret vänster fram (inget man gärna byter själv).
Passade på att byta halogenlampor i den också, de har ändå en tendens att gå sönder i samband med rengöring.
Mycket har gått sönder denna julledighet, cirkulationspumpen är också bytt och bilen är på verkstad pga gnissel från hjullagret vänster fram (inget man gärna byter själv).
Fortsatte med att byta högtalarelement på frugans noise-cancelling Bose-lurar. Det gick rätt snabbt, jag har gjort samma sak med mina för några år sedan så jag visste vad jag skulle göra.pacman42 skrev:Jag har bytt fläktmotor i köksfläkten. Väldigt mycket fett var det. Dessutom var utbytesmotorn inte identisk så det blev lite extra arbete också.
Nu var detta iofs inte ett jobb på huset, men det var ett jobb för husfriden...
Happy spouse, happy house!pacman42 skrev: