3 336 478 läst · 16 504 svar
3336k läst
16,5k svar
Dagens verktygsinköp!
Ah, det låter rimligt. Inser att jag inte citerade ditt inlägg heller utan bara svarade i tråden.nanowire skrev:Ledsen för sent svar, hade missat. Tror inte du villl ha den, den har nämligen egenheten att slå på sig själv om den ligger ihop med andra grejor. Det har gjort att batteriet allltid varit slut när jag behövt den
Tror 210-modellen kan vara bättre då den har on/off på funktionsväljaren (som Fluke mfl har).
Jag har inget projekt som kräver strömtång i närtid, men då vet jag vad jag ska hålla utkik efter när det är dags. Känner jag mig själv rätt kompletterar jag nog den gula multimetern.
Uppdatering transporthjälp
Tack @ullberg och @atomlab för erbjuden hjälp. Blev inte så att jag tog emot den.
I går morse på väg t snick i höjd med Hallunda tänkte jag att eftersom jag ändå vispar luft med uppdrag som väntar på beslag så fortsätter jag bara på E4 och hämtar knektarna själv. Körde på vinst och förlust. Kl 800 i höjd med Hackegård vågade jag ringa och fråga säljaren om han var hemma och kunde lämna ut dem. Turen var med mig men oförtjänt denna gång. Gick bra.
Visade sig vara en modell som jag inte sett. Verkar bättre och enklare. Saker som jag tänkt lösa är redan klart vilket förenklar.
Börjat göra rent rensa från gamla uppsättningsbeslag. Säljaren varnade för att de legat länge och att O-ringar kan behöva smörjas eller bytas. Funktionstest visade att det bara var snack och att han var den sortens person som använder ledig tid till att ta hand om saker. Alla fyra glider fint och verkar inte läcka för närvarande.
Mvh Findus
Tack @ullberg och @atomlab för erbjuden hjälp. Blev inte så att jag tog emot den.
I går morse på väg t snick i höjd med Hallunda tänkte jag att eftersom jag ändå vispar luft med uppdrag som väntar på beslag så fortsätter jag bara på E4 och hämtar knektarna själv. Körde på vinst och förlust. Kl 800 i höjd med Hackegård vågade jag ringa och fråga säljaren om han var hemma och kunde lämna ut dem. Turen var med mig men oförtjänt denna gång. Gick bra.
Visade sig vara en modell som jag inte sett. Verkar bättre och enklare. Saker som jag tänkt lösa är redan klart vilket förenklar.
Börjat göra rent rensa från gamla uppsättningsbeslag. Säljaren varnade för att de legat länge och att O-ringar kan behöva smörjas eller bytas. Funktionstest visade att det bara var snack och att han var den sortens person som använder ledig tid till att ta hand om saker. Alla fyra glider fint och verkar inte läcka för närvarande.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Mvh Findus
En ram med lite lutning. Så rak som är mänskligt möjligt med trä. Så enkelt som möjligt.
Knektarna hänger bara i överkant på en kloss. Satte en panel för manövrering lite bakom så att ventiler och slangar är ur vägen.
Har ansträngt mig för att få knektarnas anslagsyta i linje. Funderade på att göra höjden justerbar. Visar det sig att de ändrar höjd så får jag lägga till den möjligheten senare.
Nu är det en hel hink med rördelar att få ihop. Det får anstå till en annan dag.
Mvh Findus
Logga in
Skapa konto
Knektarna hänger bara i överkant på en kloss. Satte en panel för manövrering lite bakom så att ventiler och slangar är ur vägen.
Logga in
Skapa konto
Har ansträngt mig för att få knektarnas anslagsyta i linje. Funderade på att göra höjden justerbar. Visar det sig att de ändrar höjd så får jag lägga till den möjligheten senare.
Logga in
Skapa konto
Nu är det en hel hink med rördelar att få ihop. Det får anstå till en annan dag.
Mvh Findus
Köpte ny bil förra året (en suv) och märkte då det var dags för hjulbyte att min befintliga domkraft var för liten. Den klarade inte att lyfta tillräckligt högt för att få av 22 tummarna. Och då det känns lite vanskligt att lyfta en stor och tung bil med en domkraft med en stor träkloss på, var det dags att köpa en lite rejälare. Denna ska klara av 3 ton och är gjord för bland annat suvar.
Postnord lyckades göra en transportskada också. Men tack och lov bara på emballaget.
Postnord lyckades göra en transportskada också. Men tack och lov bara på emballaget.
Logga in
Skapa konto
Det började med att mitt ena Bosch batterie helt plötsligt la av, sedan några veckor senare la det andra av. (Vill inte ta emot laddning.)
Köpte hem två nya.
Så, om någon vill ha 2 tomma batterier och eventuellt få liv i dom, så skicka pm. Ni får dom gratis, nåja frakten får ni gärna betala.
EDIT: Batterierna är skickade!
Köpte hem två nya.
Logga in
Skapa konto
Så, om någon vill ha 2 tomma batterier och eventuellt få liv i dom, så skicka pm. Ni får dom gratis, nåja frakten får ni gärna betala.
EDIT: Batterierna är skickade!
Redigerat av moderator: