4 362 017 läst · 32 081 svar
4362k läst
32,1k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Läget ser inte hel fel ut trots ev. brist av havsutsikt!richardtenggren skrev:Hann med att få in takluckan på eftermiddagen, var lite pyssligt att göra själv men löste sig. Insåg dock att mina nittänger ligger i någon av alla flyttkartonger sedan översvämningen av källaren. Så finns lite kvar att göra idag också
[bild]
Men inser att en våning till skulle göra mycket för utsikten…
[bild]
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Börjat renovering av VVS rummet ute i garaget. Rivt ut all inredning och förberett väggar för vävtapet som ska målas vita.
Blev nästan klar med målartvätt I taket inför målning men det slutade på sjukan pga målartvätt I ögat
Husägare
· Trelleborg
· 629 inlägg
Husägare
· Trelleborg
· 629 inlägg
Kanske inte gjort med huset, men kanske för huset…
Skickat in en skiss över dagvattenhantering som efterfrågades vid onsdagens samråd, så nu är förhoppningsvis dokumentationen komplett för att erhålla ett startbesked inför kommande utbyggnad! Vilket även innebär att kommunen accepterade min hemmaknåpade dokumentation…
Skickat in en skiss över dagvattenhantering som efterfrågades vid onsdagens samråd, så nu är förhoppningsvis dokumentationen komplett för att erhålla ett startbesked inför kommande utbyggnad! Vilket även innebär att kommunen accepterade min hemmaknåpade dokumentation…
Demolering är kul!
Först en hemsnickrad hyvelbänk som var för stor att få ut genom dörren. Sedan ett 80-cm väggskåp som satt med ungefär 15 långa skruvar.
Nu väntar vi på leverans av en liten hyvelbänk och några ELFA-skenor/konsoller/hyllor. Det kommer bli bra, och elbilen kommer få plats inomhus i ett minimalt 70-tals garage
Först en hemsnickrad hyvelbänk som var för stor att få ut genom dörren. Sedan ett 80-cm väggskåp som satt med ungefär 15 långa skruvar.
Nu väntar vi på leverans av en liten hyvelbänk och några ELFA-skenor/konsoller/hyllor. Det kommer bli bra, och elbilen kommer få plats inomhus i ett minimalt 70-tals garage
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 590 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 590 inlägg
Bild från igår, fick reglat kring fönster och hann riva ut golvet. Regeln ovanför fönstret ligger på förvaring inför montage mot nya golvet
Idag har jag skottat lösull och lämnat på återvinningen, imorgon blir det att riva nästa etapp. Hann även med att riva ut gamla värmesystemet.
Var inte läge att ta bild idag, då jag inte ville kontaminera telefonen
Edit: inser att det ser rätt litet ut pga vidvinkel, det är ändå drygt 22 m2
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Idag har jag skottat lösull och lämnat på återvinningen, imorgon blir det att riva nästa etapp. Hann även med att riva ut gamla värmesystemet.
Var inte läge att ta bild idag, då jag inte ville kontaminera telefonen
Edit: inser att det ser rätt litet ut pga vidvinkel, det är ändå drygt 22 m2
Redigerat: