4 363 987 läst · 32 091 svar
4364k läst
32,1k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Äntligen färdig med en första strykning av två dörrar. Klart besvärligt att arbeta med dörrarna på plats, men det går det med och är klart lättare än att montera ner dem (av idiotiska skäl).fatsug skrev:Påbörjat restaurering av våra fina parbalkongdörrar. Några murkna delar men mestadels fint virke. Monterade mot bättre vetande en skiva björkplywood (i brist på bättre alternativ) istället för den bågnande masonitbiten som satt där innan. Mestadels var detta en liten övning i skrapning och kittning, in situ.
[bild]
[bild]
[bild]
Vän av ordning frågar sig säkert varför jag endast kittat om och målat undre delen av dörren och två rutor. Mer fanns helt enkelt inte tid till men nu är jag igång!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Medlem
· Blekinge
· 10 460 inlägg
Har du snickrat soffan utanför bastun själv?Ursviken skrev:Fogat relaxen utanför källarbastun. Återstår att fixa duschen och byta golvbrunn men det får bli efter semestern som börjar på torsdag.
Under helgen har jag även fått upp paneler i den blivande utebastun, fönsterskiva och foder. Spillvirket sattes upp bakom lavarnas framtida placering för där syns inte skarvarna. Ett gammalt teakbord där benen gått av fick bli fönsterskiva i relaxen och bastun. Dörr, fönster och lavar är återbruk. Friggeboden hade endast jordgolv och var tämligen snett när vi flyttade in. Den har visst varit växthus dessförinnan. Nu är den helt omgärdad av ett trädäck i olika nivåer med infällt spabad och utedusch.
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 5 211 inlägg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 5 211 inlägg
Ramen. Fyra arkivskåp jag räddade från containern, ribbotten från IKEA och ett ventilgaller kommer från annat håll än mina händer. Bakom arkivskåpen går tilluften till relax och bastu. Madrassen sparades när vi bytte madrasser i fritidshuset så frugan sydde överdrag och kuddar.T Thomas_Blekinge skrev:
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 590 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 590 inlägg
Hann med att få in takluckan på eftermiddagen, var lite pyssligt att göra själv men löste sig. Insåg dock att mina nittänger ligger i någon av alla flyttkartonger sedan översvämningen av källaren. Så finns lite kvar att göra idag också
Men inser att en våning till skulle göra mycket för utsikten…
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Är det Limön där i horisonten?richardtenggren skrev:Hann med att få in takluckan på eftermiddagen, var lite pyssligt att göra själv men löste sig. Insåg dock att mina nittänger ligger i någon av alla flyttkartonger sedan översvämningen av källaren. Så finns lite kvar att göra idag också
[bild]
[bild]
Vem behöver Anticimex... The mother of all bålgetingsbon är nu ute från vinden och jag kan fortsätta bygga en ny lucka.
Det var 3 st ursprungligen, det största som en basketboll, det mittersta som en fotboll och så en stor tallrik under uppbyggnad. De gick sönder under "vänligen flytta härifrån-processen".
Logga in
Skapa konto
Det var 3 st ursprungligen, det största som en basketboll, det mittersta som en fotboll och så en stor tallrik under uppbyggnad. De gick sönder under "vänligen flytta härifrån-processen".
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 5 211 inlägg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 5 211 inlägg
Ser gamla ut. Var det några getingar där?Dalbotant skrev:Vem behöver Anticimex... The mother of all bålgetingsbon är nu ute från vinden och jag kan fortsätta bygga en ny lucka.
[bild]
Jag hittade ett höghus i en vägg för flera år sen.
Japp, full aktivitet. Larvcellerna var välfyllda och många inte särskilt förtjusta fullvuxna som försökte övertala oss att låta bli deras bon. Blev två soppåsar med borester, de döda getingarna som ligger under har jag inte vågat röra ifall någon bara låtsas...S sinuslinus skrev: