4 422 988 läst · 32 289 svar
4423k läst
32,3k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Gårdagens projekt var att riva resten av takpannorna, läkten och pappen på baksidan och sedan få på takpapp.
Förmiddagen har ägnats åt att få ner takpannorna på framsidan. Nu blir det paus med bad och shopping i värmen.
Imorgon ryker läkt och papp och ny papp ska läggas och förhoppningsvis hinner jag spika läkt också.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Förmiddagen har ägnats åt att få ner takpannorna på framsidan. Nu blir det paus med bad och shopping i värmen.
Imorgon ryker läkt och papp och ny papp ska läggas och förhoppningsvis hinner jag spika läkt också.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Operation Gräskant inleddes idag.
Det var varmt att bära timmer, köra spade, kratta och skottkärra idag.
Några timmar senare.
Det får duga så länge.
Logga in
Skapa konto
Det var varmt att bära timmer, köra spade, kratta och skottkärra idag.
Logga in
Skapa konto
Några timmar senare.
Det får duga så länge.
Husägare
· Trelleborg
· 636 inlägg
Kaklat klart
Förlåt men jag måste veta vad det är för tak! Vart har ni köpt?richardtenggren skrev:Hann med att få in takluckan på eftermiddagen, var lite pyssligt att göra själv men löste sig. Insåg dock att mina nittänger ligger i någon av alla flyttkartonger sedan översvämningen av källaren. Så finns lite kvar att göra idag också
[bild]
Men inser att en våning till skulle göra mycket för utsikten…
[bild]
Husägare
· Trelleborg
· 636 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 589 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 589 inlägg
Husägare
· Trelleborg
· 636 inlägg
Dagens projekt; rensa ut 46-års samlade ”bra att ha”-skruvar/spikar/muttrar/bultar/skräp.
Drar slutsatsen att man var väldigt förtjust i spik på 70/80-talet. Och att någon köpt på sig ett rejält lager pappspik (typ tre kartonger) någon gång innan Berlinmuren föll.
Har inte vägt det, men runt 15 kg utrensat och ska till metallåtervinning i morgon
Logga in
Skapa konto
Drar slutsatsen att man var väldigt förtjust i spik på 70/80-talet. Och att någon köpt på sig ett rejält lager pappspik (typ tre kartonger) någon gång innan Berlinmuren föll.
Har inte vägt det, men runt 15 kg utrensat och ska till metallåtervinning i morgon
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 19 078 inlägg
Typiska bra-att-ha-grejer alltihopa! Lägg tillbaks.
Jag har sparat rimliga mängder av i stort sett allt (utom pappspik, vi lade om garagetaket för tre år sedan och hustaket i år).Nötegårdsgubben skrev:
Självklart har jag sparat några ankarspikar, nubb, krampor, farmarskruvar, vagnsbultar, spårskruvar etc. Men inte lådvis av varje….
Någon har också älskat pluggar, det fanns kartonger
Renoverare
· Uppsala
· 1 835 inlägg
Jämfört med vad jag sparar är det där rena lyxskruvarna. Jag har en blomlåda full med krokig spik som man kanske kan behöva någon gång. Jag hade aldrig slängt så vackra saker.KristinaRT skrev:Dagens projekt; rensa ut 46-års samlade ”bra att ha”-skruvar/spikar/muttrar/bultar/skräp.
[bild]
Vi har inte använt spik sedan vi byggde IKEA-bokhyllor när vi flyttade in. Jag föredrar att skruva när jag bygger…. Och de lådor vi köpt med bra skruvar för olika ändamål är varken med på bild eller utrensatHenningelvis skrev:
Husägare
· Trelleborg
· 636 inlägg