När man ska jobba lite på kvällen och plötsligt är det mörkt och klockan är tjugo i tio. Och man står på byggställningen och funderar på hur bra man är på att planera…

Kvällsvy från en byggställning över ett bostadsområde med upplysta hus och trädgårdar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Men vackert är det, varför byggde vi inte en terrass på taket?

• Gilla
  • Älska
Snailman och 6 till
  • Laddar…
AndersPS AndersPS skrev:
När man ska jobba lite på kvällen och plötsligt är det mörkt och klockan är tjugo i tio. Och man står på byggställningen och funderar på hur bra man är på att planera…
Varför blir det alltid så

Keiller Keiller skrev:
Kassa valv vill jag inte ha. Vill ha ett bra valv om jag ska ha något ;)

Närå, stockarna ska ligga längs gräskanterna på garageuppfarten.
[bild]
Det är min plan med!
Jag har ganska många meter med kant… och stockar blir snyggt och billigt (inte snordyrt)

Appendix Appendix skrev:
Det är min plan med!
Jag har ganska många meter med kant… och stockar blir snyggt och billigt (inte snordyrt)
Ja, det ser ganska bra ut med stockar. 100:-/m ungefär kostade stockarna hos XL och det är väl hyggligt billigt jämfört med sten, som vi först hade tänkt, och arbetsinsatsen betydligt mindre.

Planen är väl att olja/lasera dem svarta men första ska de få ligga till sig lite.

Keiller Keiller skrev:
Ja, det ser ganska bra ut med stockar. 100:-/m ungefär kostade stockarna hos XL och det är väl hyggligt billigt jämfört med sten, som vi först hade tänkt, och arbetsinsatsen betydligt mindre.

Planen är väl att olja/lasera dem svarta men första ska de få ligga till sig lite.
Vill du ha dem mörka kunde du satsat på kreosot!

• Gilla
Immobil och 1 till
  • Laddar…
F Fluxor skrev:
Vill du ha dem mörka kunde du satsat på kreosot!
Ja, men de hade slut på kreosot hos den lokala bygghandlaren så det får bli nåt enklare alternativ ;)

• Gilla
  • Haha
Nötegårdsgubben och 1 till
  • Laddar…
Keiller Keiller skrev:
Ja, men de hade slut på kreosot hos den lokala bygghandlaren så det får bli nåt enklare alternativ ;)
Näriga närkingar far väl till Kvarntorp och kokar egen stenkolstjära....

F fribygg skrev:
Näriga närkingar far väl till Kvarntorp och kokar egen stenkolstjära....
Tjära, kaffe och brännvin kokar jag hemma om jag behöver ;)

• Haha
  • Gilla
gone_fishing och 3 till
  • Laddar…
Keiller Keiller skrev:
Randgordnade efter behov antar jag.

Keiller Keiller skrev:
Säg gärna till om du behöver en dräng vid tjärbränningen, det har jag inte provat och de andra storheterna behärskar jag skapligt;)

• Gilla
gone_fishing
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Säg gärna till om du behöver en dräng vid tjärbränningen, det har jag inte provat och de andra storheterna behärskar jag skapligt;)
Häll brännvinet i bryggaren och kör genom några rejäla skopor mörkrostat. Låt stå på värmeplattan och smaka av med jämna mellanrum tills det liknar tjära :D

Lexington Lexington skrev:
Lagt locket på!

[bild]

Nu ska det bara få rosta!
Snart är hela hålet borttrollat!
Metallplatta på gräsmatta nära en häck och tegelvägg som används i ett byggprojekt.
Skapa konto

• Gilla
kashieda och 3 till
  • Laddar…
Rickard.
Gjorde klart den absolut sista detaljen i badrummet efter lång betänketid, kaklad nisch trodde vi inte på så det fick bli en lösning i målad furu som rymmer en liten växt och några fisljus vid behov.
Ett vitt badrumsfönster inramat av hexagonala kakelplattor med en målad fönsterbräda i furu.
Skapa konto

Redigerat:
  • Gilla
Tuk-Tuk och 3 till
  • Laddar…
Satt de siste plattorna
imorgon ska det fogas och köras på tippen (y)
Sen ska man leka rörläggare
Det är det tråkigaste av allt göra sitt jobb hemma:rofl:

• Nyinstallerade badrumskakel och VVS-material utspridda på golvet under pågående arbete.
    Skapa konto
  • Pågående kakelsättning med nylagda plattor och kakelkryss i ett badrum.
    Skapa konto
  • Badrum under renovering med kaklade väggar och installerade vägghängda toalettstommen, verktyg på golvet.
    Skapa konto
  • Oavslutat kakelläggning i ett hörn med ett avloppsbrunn och olika mönstrade plattor, verktyg och en vinröd presenning på golvet.
    Skapa konto
  • Gilla
LoweW och 1 till
  • Laddar…
När vi bestämde att körsbärsträdet skulle vara kvar så kommer vi inte förbi det med en vettig grävare. Så fick bli att hämta en till som passade bättre och man kan kraffsa iordning det värsta bakom huset

• Gul minigrävare framför träskärmar och en annan grävare i bakgrunden, på grusunderlag.
    Skapa konto
  • Gilla
FredrikR och 5 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.