4 434 158 läst · 32 308 svar
4434k läst
32,3k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Ledsen att man skrattar och inget ont i det. Men ibland blir det inte riktigt som man tänkt sig kan jag tro. Avslöjande med släpljus. Men det blir nog bättre med mera allmänljus så att ojämnheterna ”suddas” ut.SågspånPappspikEternit skrev:
Husägare
· Småländska höglandet
· 4 237 inlägg
Jag bjuder på den !Noramasen skrev:
Inte riktigt som jag tänkte mig, nej. Men om jag vräker på med typ 10 000 lumen i taklampan så syns det nog inte så mycket sen?! ...Eller då syns alla ojämnheterna i taket oxå (spännpapp)...
Det här gamla huset har karaktär.
Fogat relaxen utanför källarbastun. Återstår att fixa duschen och byta golvbrunn men det får bli efter semestern som börjar på torsdag.
Under helgen har jag även fått upp paneler i den blivande utebastun, fönsterskiva och foder. Spillvirket sattes upp bakom lavarnas framtida placering för där syns inte skarvarna. Ett gammalt teakbord där benen gått av fick bli fönsterskiva i relaxen och bastun. Dörr, fönster och lavar är återbruk. Friggeboden hade endast jordgolv och var tämligen snett när vi flyttade in. Den har visst varit växthus dessförinnan. Nu är den helt omgärdad av ett trädäck i olika nivåer med infällt spabad och utedusch.
Under helgen har jag även fått upp paneler i den blivande utebastun, fönsterskiva och foder. Spillvirket sattes upp bakom lavarnas framtida placering för där syns inte skarvarna. Ett gammalt teakbord där benen gått av fick bli fönsterskiva i relaxen och bastun. Dörr, fönster och lavar är återbruk. Friggeboden hade endast jordgolv och var tämligen snett när vi flyttade in. Den har visst varit växthus dessförinnan. Nu är den helt omgärdad av ett trädäck i olika nivåer med infällt spabad och utedusch.
Äntligen fått upp vindskivor på ena gaveln av gäststugan. Förhoppningsvis kommer de på andra gaveln upp imorgon.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Haft en blompinne med påtejpad 20mm flexslang hängandes ut från uthus väggen ett tag nu.
Tog tag i det skruvade upp en dosa och drog i nya kablar.
Frun såg ingen skillnad när hon kom hem..
Logga in
Skapa konto
Tog tag i det skruvade upp en dosa och drog i nya kablar.
Logga in
Skapa konto
Frun såg ingen skillnad när hon kom hem..
Vindskivorna på andra gaveln på plats och även hängrännorna. Det ser inte ut att vara mycket fall men j-lar vilken fart det var på vattnet. Hade egentligen velat haft utkastarna på andra sidan men det var tyvärr omöjligt så det får bli att gräva ner lite dagvattenrör ut till hagen i framtiden.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Husägare
· Trelleborg
· 636 inlägg
Husägare
· Trelleborg
· 636 inlägg
Vi tittar redan på bjelingolv till köket ska kolla på den modellen i verkligheten tack så mycket
Renoverare
· Uppsala
· 1 849 inlägg
Rivit byggställning på baksidan och sytt fast öglor med fiskelina i en gammal studsmatta från Biltema.