SågspånPappspikEternit SågspånPappspikEternit skrev:
Skruvat upp den nygamla vägglampan i sovrummet på 1800-talshuset. Såattehh...
[bild]
Ledsen att man skrattar och inget ont i det. Men ibland blir det inte riktigt som man tänkt sig kan jag tro. Avslöjande med släpljus. Men det blir nog bättre med mera allmänljus så att ojämnheterna ”suddas” ut.
 
  • Gilla
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
Noramasen Noramasen skrev:
Ledsen att man skrattar och inget ont i det. Men ibland blir det inte riktigt som man tänkt sig kan jag tro. Avslöjande med släpljus. Men det blir nog bättre med mera allmänljus så att ojämnheterna ”suddas” ut.
Jag bjuder på den :rofl:!
Inte riktigt som jag tänkte mig, nej. Men om jag vräker på med typ 10 000 lumen i taklampan så syns det nog inte så mycket sen?! ...Eller då syns alla ojämnheterna i taket oxå (spännpapp)...

Det här gamla huset har karaktär.
 
  • Gilla
Jiji och 4 till
  • Laddar…
SågspånPappspikEternit SågspånPappspikEternit skrev:
Jag bjuder på den :rofl:!
Inte riktigt som jag tänkte mig, nej. Men om jag vräker på med typ 10 000 lumen i taklampan så syns det nog inte så mycket sen?! ...Eller då syns alla ojämnheterna i taket oxå (spännpapp)...


Det här gamla huset har karaktär.
Ett levande hus:love:
 
  • Gilla
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
Med tillräckligt stora "skavanker" kan man säga att det var planerat :cool:
 
  • Gilla
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
Fogat relaxen utanför källarbastun. Återstår att fixa duschen och byta golvbrunn men det får bli efter semestern som börjar på torsdag.

Under helgen har jag även fått upp paneler i den blivande utebastun, fönsterskiva och foder. Spillvirket sattes upp bakom lavarnas framtida placering för där syns inte skarvarna. Ett gammalt teakbord där benen gått av fick bli fönsterskiva i relaxen och bastun. Dörr, fönster och lavar är återbruk. Friggeboden hade endast jordgolv och var tämligen snett när vi flyttade in. Den har visst varit växthus dessförinnan. Nu är den helt omgärdad av ett trädäck i olika nivåer med infällt spabad och utedusch.
 
  • Utsikt mot en bastu från ett renoverat relaxrum med mönstrad soffa och teakbord som fönsterbräda.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Renoverad relaxdel utanför källarbastu med mörk träpanel och klinkergolv, utsikt mot rum med teakbord.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Relaxrum med väggar i träpanel, grå klinkergolv, väggmonterade handdukar och en luftavfuktare.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Mörkt träpanelerat rum med fönster och en svart golvbrunn, oavslutad relaxdel vid en källarbastu.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Bild på en nyligen fogad relaxdel utanför en källarbastu med återbrukat teakbord som fönsterskiva.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Yaax och 8 till
  • Laddar…
Äntligen fått upp vindskivor på ena gaveln av gäststugan. Förhoppningsvis kommer de på andra gaveln upp imorgon.

Rödmålad gäststuga med uppsatta vindskivor på gaveln, byggmaterial framför och natur i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nyinstallerade vindskivor på gaveln av en röd gäststuga med grönt fönster och mossa på taket.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Rödmålad gäststuga med nyinstallerade vindskivor på takets gavel och byggmaterial framför.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Jiji och 10 till
  • Laddar…
Haft en blompinne med påtejpad 20mm flexslang hängandes ut från uthus väggen ett tag nu.
Flexslang och kablar installerade på en röd trävägg vid ett uthus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Tog tag i det skruvade upp en dosa och drog i nya kablar.
Elinstallation på rödmålad uthusvägg med ny dosa och flexslang.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Frun såg ingen skillnad när hon kom hem.. :oops:
 
  • Gilla
  • Haha
Jiji och 13 till
  • Laddar…
Ser du när hon klippt sig? ;):crysmile:
 
  • Gilla
  • Haha
  • Wow
fremax och 5 till
  • Laddar…
mexitegel mexitegel skrev:
Ser du när hon klippt sig? ;):crysmile:
Haha, är nog mer troligt jag ser det än att hon ser saker av den här digniteten. :crysmile::cool:
 
  • Haha
mexitegel
  • Laddar…
Vindskivorna på andra gaveln på plats och även hängrännorna. Det ser inte ut att vara mycket fall men j-lar vilken fart det var på vattnet. Hade egentligen velat haft utkastarna på andra sidan men det var tyvärr omöjligt så det får bli att gräva ner lite dagvattenrör ut till hagen i framtiden.

Röd stuga med vindskivor och hängrännor, omgiven av gröna fält och träd.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Röd stuga med nyinstallerade vindskivor och hängrännor, omgiven av grönska, med dagvattenutkast mot hagen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Rödmålad stuga med vindskivor och hängrännor på plats, samt en trädgård och parkerad bil i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nyinstallerade vindskivor och hängrännor på röd stuga med lövträd och hage i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Jiji och 6 till
  • Laddar…
Z Zilenser skrev:
[bild]
Vi har lagt golv!

Lite lister kvar i köket men det tar vi i morgon...
Riktigt snyggt golv viken tillverkare är det?
 
Z
Totte lille Totte lille skrev:
Riktigt snyggt golv viken tillverkare är det?
Det kommer från Bjelin och modell Lerhamn.
 
Vi tittar redan på bjelingolv till köket ska kolla på den modellen i verkligheten tack så mycket
 
  • Gilla
Zilenser
  • Laddar…
Återanvända var temat. Två fåglar från en mindre fontän får pryda den stora ( som flyttat ut i rabatten igen)
 
  • Två dekorativa fågelfigurer vid en trädgårdsfontän i en rabatt, med gräset i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Fågeldekoration på träplatta över en svart tunna i rabatten, verktyg synliga i gräset.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Jiji
  • Laddar…
Rivit byggställning på baksidan och sytt fast öglor med fiskelina i en gammal studsmatta från Biltema.
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.