992 810 läst · 8 026 svar
993k läst
8,0k svar
Vad har ni gjort med er trädgård idag?
7-10L pratades om för thujor, lite oklart om det bara gäller vid plantering eller löpande...halper skrev:Har också en vattenmätare. En sak jag lärt mig i mitt yrkesliv är att ingen bryr sig om "det beror på" utan vill ha ett svar som är någorlunda rätt även om det inte är precis rätt. Roughly right istället för precisely wrong. Nåväl, jag har ingen aning om hur många liter jag ska ge mig diverse nyplanterade saker men nu ger jag i alla fall varje buske lika mycket!
Men visst 1150L utspritt på 115 plantor är kanske inte orimligt, iaf inte i rådande värme.
Renoverare
· Uppsala
· 1 807 inlägg
Vattnat, innan åskskuren kom.
Startvärde.
Efter 10min.
Vilket ger:
Efter knappa 3h.
Helst skulle man ju vilja ha onlineloggning och trendning på detta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Startvärde.
Logga in
Skapa konto
Efter 10min.
Vilket ger:
Logga in
Skapa konto
Efter knappa 3h.
Helst skulle man ju vilja ha onlineloggning och trendning på detta.
Mäter enbart, lite olika varianter.tveksamt skrev:
Momentant, och lite olika totaler.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
https://www.gardena.com/se/produkter/bevattning/slangkopplingar/vattenmatare-aquacount/970545901/
350kronorish.
Maria T
Släktforskare
· Stockholm
· 3 325 inlägg
Maria T
Släktforskare
- Stockholm
- 3 325 inlägg
De ser ju enorma ut!!!! Kanske du borde haft nån annan pryl som jämförelse - ett gem, en tändsticka eller ett mynt brukar ju vara populärthalper skrev:
Nä nu ska jag inte vara en retsticka, de ser fina ut och önskar dig en god skörd senare i sommar.
Ja jag tänkte ha lagt dem på en neutral bakgrund med en linjal bredvid men sedan blev det lite hastigt och lustigt. De är väl ungefär 30–40 cm: hälften blast och av roten är hälften tjockare än en tråd Så en decimeter prima morot.Maria T skrev: