AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
En katt som är pinsmal efter 10 dagar instängd ska man inte ta till vetrinären?
Jo absolut och bra naturligtvis att ni gjorde det:love: men att räkna med att få ersättning för utlägg däremot, kan man inte räkna med om man nu inte har det inkluderat i försäkringen.

• Gilla
tergo
  • Laddar…
Noramasen Noramasen skrev:
Jo absolut och bra naturligtvis att ni gjorde det:love: men att räkna med att få ersättning för utlägg däremot, kan man inte räkna med om man nu inte har det inkluderat i försäkringen.
säg att katten ramlar ut genom fönstret man vet inte om den har interna skador. Man tar den till verrinären. Ingen skillnad mot lever och njurskador vid svält.

säg att katten ramlar ut genom fönstret man vet inte om den har interna skador. Man tar den till verrinären. Ingen skillnad mot lever och njurskador vid svält.
Men det är ju vid efterverkningar som försäkring utgår som exempelvis olyckor. Och skulle det gälla svält och den kommit så långt att det måste tillkomma vård så blir utfallet annat (rimligtvis) men det är fortfarande konsekvenserna i efterhand som försäkringen gäller. Och som det står så utgår EJ ersättning vid förebyggande kostnader. Men tala med ditt bolag om de är villiga att räkna på en premie som täcker preolycksiära ;) kostnader.

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Har man ingen kattong så får man bo i kappsäck, eller jag menar kattsäck :p
En katt ligger i en öppnad kappsäck på ett trägolv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
  • Älska
  • Haha
EddieHansson och 12 till
  • Laddar…
Försäkringsbolag är ett jävla lurendri
Å det har du kommit på först nu i 40års ålder
Försäkring är väl för dem som inte har råd att själva ersätta skadan,/förlusten när den uppstår utan måste ta det på 'avbetalning i förväg'
Undantag finns ex trafikförs på fordon för att täcka motpartens skada, eller villaförsäkring för att långivaren kräver att panten ska vara försäkrad
Kostnad för veterinär måste man alltid vara beredd att det kan komma när man har husdjur, hur mycket och när vet man lyckligtvis inte.

• Gilla
Tule54 och 3 till
  • Laddar…
Lill72 Lill72 skrev:
Har man ingen kattong så får man bo i kappsäck, eller jag menar kattsäck :p
[bild]
En till variant där det skapats substitut för kattong, zooma så det går att läsa texten:pattans hittade inte bilden lägger upp den aenare

F fribygg skrev:
Å det har du kommit på först nu i 40års ålder
Försäkring är väl för dem som inte har råd att själva ersätta skadan,/förlusten när den uppstår utan måste ta det på 'avbetalning i förväg'
Undantag finns ex trafikförs på fordon för att täcka motpartens skada, eller villaförsäkring för att långivaren kräver att panten ska vara försäkrad
Kostnad för veterinär måste man alltid vara beredd att det kan komma när man har husdjur, hur mycket och när vet man lyckligtvis inte.
Exakt. Vi har 8 katter, ingen försäkrad men la 1000:- /mån i oförutsägbara händelse. När vi kom upp till 25tkr så sparade vi inte mer där utan om det händer något så plockar vi från det kontot och därefter sparar vi upp till summan igen :=)

• Gilla
  • Älska
Tule54 och 5 till
  • Laddar…
Z
Katt som ligger utsträckt på en soffa utomhus med handdukar, ger ett svalkande intryck.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Celsian hälsar att det var den varmaste midsommaraftonen han varit med om. Det var tur att tjänstefolket försåg honom med kalla och fuktiga handdukar att svalka sig på (y)

• Gilla
  • Älska
EddieHansson och 8 till
  • Laddar…
P Pappa1986 skrev:
Exakt. Vi har 8 katter, ingen försäkrad men la 1000:- /mån i oförutsägbara händelse. När vi kom upp till 25tkr så sparade vi inte mer där utan om det händer något så plockar vi från det kontot och därefter sparar vi upp till summan igen :=)
Fortsätt att lägga undan pengar, 25 tkr räcker inte till en katt om det behövs en operation, händer det något med 2 katter inom ett kort tidspann så ligger den andra pyrt till.

• Gilla
Elektra och 2 till
  • Laddar…
Noramasen Noramasen skrev:
Men det är ju vid efterverkningar som försäkring utgår som exempelvis olyckor. Och skulle det gälla svält och den kommit så långt att det måste tillkomma vård så blir utfallet annat (rimligtvis) men det är fortfarande konsekvenserna i efterhand som försäkringen gäller. Och som det står så utgår EJ ersättning vid förebyggande kostnader. Men tala med ditt bolag om de är villiga att räkna på en premie som täcker preolycksiära ;) kostnader.
Att en katt blir inlåst i en krypgrund i 10 dagar tycker ändå jag passar in under olycksfall. Men jag är heller inte kriminell

P Pappa1986 skrev:
1000 kr i månaden, är det raskatter?

B b8q skrev:
1000 kr i månaden, är det raskatter?
Nä, spelar det någon roll?
Istället för att betala försäkringsbolag 1000:- / mån så är jag mitt eget Försäkringsbolag skulle man kunna säga.

• Gilla
Appendix och 4 till
  • Laddar…
Att en katt blir inlåst i en krypgrund i 10 dagar tycker ändå jag passar in under olycksfall. Men jag är heller inte kriminell
Blev Maui inlagd hos veterinären på grund av skada som uppkommit i samband med inlåsningen, och inte skulle läkt utan hjälp av åtgärd från denna så kan jag tycka att bolaget skulle ersätta för den kostnad som uppkommit.
Men vad kriminella handlingar hör ihop med detta ärende skulle egentligen vara intressant att få höra. Men vänligen lägg det i annan tråd.

Vad kostar det att försäkra en katt? (som ni förstår är Nisse oförsäkrad). Däremot höll jag på och få dåndimpen när jag såg hundförsäkringen.. (var inte lika dyr när den tecknades - efter det har den automatiskt betalats bara)

Dock räknar jag med att en standard op på bägge kostar runt 40 000 kr typ (dvs det skiljer inte på vet kostnaden om det är katt el hund).

Snigla Snigla skrev:
Vad kostar det att försäkra en katt? (som ni förstår är Nisse oförsäkrad). Däremot höll jag på och få dåndimpen när jag såg hundförsäkringen.. (var inte lika dyr när den tecknades - efter det har den automatiskt betalats bara)

Dock räknar jag med att en standard op på bägge kostar runt 40 000 kr typ (dvs det skiljer inte på vet kostnaden om det är katt el hund).
Jag " fejk" kollade vad en steriliserad huskatthona född 2012 kostade hos Lassie och det blev 180kr/ månad med deras medelpaket. AGRIA och Folksam brukade ligga lite högre så gissar på 180- 250/ månad beroende på vilket bolag du väljer. Kattliv brukade ha en årlig genomgång av försäkringar då innehåll och priser jämfördes,kolla i tidningstället och köp det numret! Folksam och Svealand brukade ligga bra till på både pris/ innehåll. Agria oftast dyrast...men nu har det dykt upp nya nät baserade bolag som Lassie med lägre premier. Fråga din vetrinär vilka som är lättast att handskas med/ minst ifrågasättande vid försäkringsärenden det kanske ger viss indikation vilka som är bra,!?

• Gilla
Tokslut och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.