S Sona2012 skrev:
Självaste stommen i pelaren är inte så svår att få hållbar en rejäl fura/ gran/ björk/ asp i lämplig dimension duger bra trixet är att hitta bra tågvirke att linda runt och få till det med tillräckligt varv/ tätt så det håller länge för att klösas på. Som fot fungerar en stenplatta inklädd i laminat/ faner för estetikens skull det ger tyngd och stabilitet så inte pelaren välter. Tidsbesparande är att beställa en enligt förslag, jijis katter verkar nöjda med inköpet, liksom Bärra.
Jag har gjort en jättefin klöspelare och tillika klätterträd men dels var det ett evigt lindande och dels blev Katten inte imponerad, utan föredrar fåtöljen i vardagsrummet.

Så jo precis, köpa en gick snabbare och utföll till belåtenhet.:love:
 
  • Gilla
Maria T och 4 till
  • Laddar…
Stefan Bengtsson Stefan Bengtsson skrev:
Min ena katt tycker att rottingfåtöljer är världshistoriens bästa uppfinning. Fyra klöspelare, och en horisontal yta med dyna. Måste vara en kattvän som hittat på den.
Det är då man hoppas att inga grannar har sådana möbler på uteplatserna! (om man låter katten gå fritt)

DET kan bli lite jobbigt/komplicerat :oops:
 
  • Ledsen
Stefan Bengtsson
  • Laddar…
Snigla Snigla skrev:
Det är då man hoppas att inga grannar har sådana möbler på uteplatserna! (om man låter katten gå fritt)

DET kan bli lite jobbigt/komplicerat :oops:
Jo så är det.
Men jag bor perfekt för katter, ytterst få grannar. Och dom som finns är kattvänner.
Och min katts rottingfåtölj står inomhus, så att njutet inte är väderberoende.
 
  • Gilla
Tule54 och 3 till
  • Laddar…
Jiji Jiji skrev:
Jag har gjort en jättefin klöspelare och tillika klätterträd men dels var det ett evigt lindande och dels blev Katten inte imponerad, utan föredrar fåtöljen i vardagsrummet.

Så jo precis, köpa en gick snabbare och utföll till belåtenhet.:love:
Precis min erfarenhet att linda tar bokstavligen en evighet och de köpta för 99 på ÖoB är mycket populärare. Ännu bättre med deras " lyxmodeller" för åtskilliga hundringar mer. Kostar mer men fyller funktionen bättre, nöjdare katter och tar15 minuter till affären för att köpa... svårt att argumentera mot det:rofl:
 
  • Gilla
Jiji
  • Laddar…
Stefan Bengtsson Stefan Bengtsson skrev:
Jo så är det.
Men jag bor perfekt för katter, ytterst få grannar. Och dom som finns är kattvänner.
Och min katts rottingfåtölj står inomhus, så att njutet inte är väderberoende.
Jag och katten fick diskutera lite om saken när han började hitta pappas rottingmöbler (inomhus).. eftersom katten redan har insett att jag är ”sura tanten” så krävdes inte så mycket., jag köpte ett helt klätterträd haha (med kojor, trappa, klöspelare o ”möss” i trådar)..

Det tog en stund.. men nedersta klöspinnen var lite spännande (sedan tror jag det tog ett år innan han klättrade upp..) ..

Dvs jag mutade katten ;)
 
  • Gilla
  • Älska
Noramasen och 6 till
  • Laddar…
Japansk serie, tänkte den passa bättre här än i humortråden

fjIcQyx.jpg
 
  • Gilla
Tule54 och 1 till
  • Laddar…
Snigla Snigla skrev:
Nu höjs kattens status lite till: [länk]

(y)
Hoppas det blir mer än en papperstiger.
Ett administrativt fiasko som mest irriterar
 
  • Gilla
TRJBerg
  • Laddar…
Snigla Snigla skrev:
Nu höjs kattens status lite till: [länk]

(y)
Hur är det möjligt att statusen på katterna ska kunna HÖJAS! De är ju redan i toppen på hierarkin och näringskedjan. Åtminstone i våran tillvaro med de superieora härskarna, och som vi har förmånen att lägga ned våra underdåniga liv framför deras tassar och till deras behag och förnöjelse.
(Denna text är helt egen och frivilligt framställd samt utan påtryckningar från ”yttre” håll)
GLAD MISSOMMAR PÅ ER
 
  • Gilla
  • Älska
  • Haha
Tule54 och 9 till
  • Laddar…
Varför inte i jordgubbslandet?:cool:
Så typiskt Ester.
Katt som ligger bland jordgubbsplantor i en upphöjd träbädd i trädgården.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Älska
  • Gilla
Tule54 och 9 till
  • Laddar…
Katt som skapar en lång skugga på trätrall i solljus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Sommarskuggan
 
  • Gilla
  • Haha
  • Wow
  • Älska
Tule54 och 17 till
  • Laddar…
Försäkringsbolag är ett jävla lurendri

Brev från försäkringsbolaget Agria som avslår en ersättning för ett veterinärbesök med motiveringar och kontaktinformation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Arg
  • Ledsen
  • Gilla
Alfredo och 7 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Försäkringsbolag är ett jävla lurendri

[bild]
Juridik draget till dess mest absurda spets, alltid med eget tolkningsföreträde ...
 
  • Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Försäkringsbolag är ett jävla lurendri

[bild]
Men å andra sidan, vad skulle inte premierna bli ifall man fick ersättning för de förbehandlade åtgärderna. Och hur skulle de kunna få en juridisk skrivelse för att bli gällande utan att det skulle kunna gå i absurdum. För övrigt så håller jag med fullständigt angående försäkringsbolag.:poop: Och jag tror att dessa bolag lobbar intensivt för att en obligatorisk försäkring kommer att finnas snart som en konsekvens av registreringen som nu är pliktad.
 
Noramasen Noramasen skrev:
Men å andra sidan, vad skulle inte premierna bli ifall man fick ersättning för de förbehandlade åtgärderna. Och hur skulle de kunna få en juridisk skrivelse för att bli gällande utan att det skulle kunna gå i absurdum. För övrigt så håller jag med fullständigt angående försäkringsbolag.:poop: Och jag tror att dessa bolag lobbar intensivt för att en obligatorisk försäkring kommer att finnas snart som en konsekvens av registreringen som nu är pliktad.
En katt som är pinsmal efter 10 dagar instängd ska man inte ta till vetrinären?
 
  • Gilla
  • Älska
Appendix och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.