1 099 770 läst · 13 243 svar
1100k läst
13,2k svar
Alla som gillar katter - räck upp en hand!
Jag har gjort en jättefin klöspelare och tillika klätterträd men dels var det ett evigt lindande och dels blev Katten inte imponerad, utan föredrar fåtöljen i vardagsrummet.S Sona2012 skrev:Självaste stommen i pelaren är inte så svår att få hållbar en rejäl fura/ gran/ björk/ asp i lämplig dimension duger bra trixet är att hitta bra tågvirke att linda runt och få till det med tillräckligt varv/ tätt så det håller länge för att klösas på. Som fot fungerar en stenplatta inklädd i laminat/ faner för estetikens skull det ger tyngd och stabilitet så inte pelaren välter. Tidsbesparande är att beställa en enligt förslag, jijis katter verkar nöjda med inköpet, liksom Bärra.
Så jo precis, köpa en gick snabbare och utföll till belåtenhet.
Det är då man hoppas att inga grannar har sådana möbler på uteplatserna! (om man låter katten gå fritt)Stefan Bengtsson skrev:
DET kan bli lite jobbigt/komplicerat
Medlem
· Västra Götaland
· 2 336 inlägg
Jo så är det.Snigla skrev:
Men jag bor perfekt för katter, ytterst få grannar. Och dom som finns är kattvänner.
Och min katts rottingfåtölj står inomhus, så att njutet inte är väderberoende.
Precis min erfarenhet att linda tar bokstavligen en evighet och de köpta för 99 på ÖoB är mycket populärare. Ännu bättre med deras " lyxmodeller" för åtskilliga hundringar mer. Kostar mer men fyller funktionen bättre, nöjdare katter och tar15 minuter till affären för att köpa... svårt att argumentera mot detJiji skrev:
Jag och katten fick diskutera lite om saken när han började hitta pappas rottingmöbler (inomhus).. eftersom katten redan har insett att jag är ”sura tanten” så krävdes inte så mycket., jag köpte ett helt klätterträd haha (med kojor, trappa, klöspelare o ”möss” i trådar)..Stefan Bengtsson skrev:
Det tog en stund.. men nedersta klöspinnen var lite spännande (sedan tror jag det tog ett år innan han klättrade upp..) ..
Dvs jag mutade katten
Nu höjs kattens status lite till: https://www.regeringen.se/pressmeddelanden/2022/03/katter-ska-markas-och-registreras/
Hur är det möjligt att statusen på katterna ska kunna HÖJAS! De är ju redan i toppen på hierarkin och näringskedjan. Åtminstone i våran tillvaro med de superieora härskarna, och som vi har förmånen att lägga ned våra underdåniga liv framför deras tassar och till deras behag och förnöjelse.Snigla skrev:
(Denna text är helt egen och frivilligt framställd samt utan påtryckningar från ”yttre” håll)
GLAD MISSOMMAR PÅ ER
Byggnovis
· Stockholm
· 299 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 18 490 inlägg
Men å andra sidan, vad skulle inte premierna bli ifall man fick ersättning för de förbehandlade åtgärderna. Och hur skulle de kunna få en juridisk skrivelse för att bli gällande utan att det skulle kunna gå i absurdum. För övrigt så håller jag med fullständigt angående försäkringsbolag. Och jag tror att dessa bolag lobbar intensivt för att en obligatorisk försäkring kommer att finnas snart som en konsekvens av registreringen som nu är pliktad.AndersMalmgren skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 18 490 inlägg
En katt som är pinsmal efter 10 dagar instängd ska man inte ta till vetrinären?Noramasen skrev:Men å andra sidan, vad skulle inte premierna bli ifall man fick ersättning för de förbehandlade åtgärderna. Och hur skulle de kunna få en juridisk skrivelse för att bli gällande utan att det skulle kunna gå i absurdum. För övrigt så håller jag med fullständigt angående försäkringsbolag. Och jag tror att dessa bolag lobbar intensivt för att en obligatorisk försäkring kommer att finnas snart som en konsekvens av registreringen som nu är pliktad.