Fick idag äntligen bänkskivor och väggplattor till köket! Alla mått stämde men det blev uppenbart att mätningen gjordes innan elen var inkopplad. Med facit i hand borde vi så klart flyttat dessa dosor två cm till vänster. Nu blev min spontana lösning att istället försöka kapa några mm av ramen till strömbrytarna. Tror detta blir den enklaste lösningen som vi kan leva med. Provade nu med kap-/gersågen och det var inte helt enkelt. Blev stor påfrästning på plasten och sprack bort bitar på motsatta sidor från där jag kapade.
Tänker att jag ska göra ett nytt försök för hand när jag fått ny ram hemskickad. Eller finns det något annat smart på att lösa detta snyggt och enkelt?
Problemet:
Lösningsförslag
Tänker att jag ska göra ett nytt försök för hand när jag fått ny ram hemskickad. Eller finns det något annat smart på att lösa detta snyggt och enkelt?
Problemet:

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Lösningsförslag

Logga in
Skapa konto

Logga in
Skapa konto
Verktygstokig
· Sörmland
· 306 inlägg
Finns det ingen förhöjningsram som du kan kapa till lite , för att senare montera en hel tvåfacks ram på den?

vad heter modellen på strömbrytaren?
vad heter modellen på strömbrytaren?
Bästa svaret
Lossa strömbrytarna och vrid ringarna (de gröna) ett kvarts varv så att infästningsskruvarna hamnar kl. 12 och kl. 6. Då kan du skjuta strömställarna mer till vänster. Hjälper inte det så skruvar du bort hela de gröna ringarna, då blir dosan större. Sen drar du strömställarna Max till vänster. Du behöver då fästa dem med skruv i de små hålen i hörnen istället, men klart bättre än att såga ramen.
@Johan456 ! Du är ett geni! Det funkade och nu får jag bara invänta den nya ramen då jag förstört denna helt i onödan. Nästa gång postar jag här innan jag provar min egen idé.J Johan456 skrev:Lossa strömbrytarna och vrid ringarna (de gröna) ett kvarts varv så att infästningsskruvarna hamnar kl. 12 och kl. 6. Då kan du skjuta strömställarna mer till vänster. Hjälper inte det så skruvar du bort hela de gröna ringarna, då blir dosan större. Sen drar du strömställarna Max till vänster. Du behöver då fästa dem med skruv i de små hålen i hörnen istället, men klart bättre än att såga ramen.

Logga in
Skapa konto
Redigerat:
Klicka här för att svara