992 810 läst · 8 026 svar
993k läst
8,0k svar
Vad har ni gjort med er trädgård idag?
Fläder brukar vara helgröna och jag tycker att knoppen ser för "fet" ut för att vara (äkta) fläder.Snigla skrev:
Vi får vänta och se!
Sambon har skaffat pallkragar så jag ville inte vara sämre. Med hjälp av min alldeles nya kap- och gersåg kunde jag konstatera att det går utmärkt att både såga fel längd och bygga snett även om man kan såga rakt! Men nu har jag min första egna blomlåda
Idegranen såldes, buxbomarna flyttades till krukorna på uppfarten. Vi känner precis tvärt om dig. Det är så skönt att man äntligen kan se utSnigla skrev:
Jo i jämförelse med er förra trädgård så var denna rena urskogen så jag förstår att ni vill ha lite mer fritt. Vårt hus ligger i en dal och sockeln på baksidan är 160 cm upp (till vår balkongdörr).. vi ser över allt ändå.. även om vi har 2 m buskarRamnemark skrev:
Jag jobbar bort gräsmattan bara.. i slutänden kanske en robot i lagom prisklass klara av klippningen haha (gräsmattan blir det sista som görs.. efter alla rabatter och trädgårdsprojekt e klara.. tills dess får de vara Moss o gräsmatta med revsmörblomma o maskros)
IGÅR:
Åkt till tippen med några säckar gamla äpplen, sista krukorna som stod uppe och lite annat gammalt tjofs som blivit stående.
Diskning av första gänget krukor.. det fick bli de fyrkantiga idag! Tar sin lilla tid och jag var nog blötare än krukorna.. får köra ett race på hinkar/runda krukor en annan dag..
Lille Nisse solmyser borta på stenarna.. till hö i bild står mina fyrkantiga krukor på tork (på altangolvet)
Har putsat av picknick-bordet för året (sitter en vaxduk på bordet.. fasthäftad.. ).. förutom att det är en rostfläck på plasten efter en stålullssvamp så blev det finfint (tredje året med vaxduken, som är ute året runt)
Uteplatsgolvet där bänken eg står.. är under rengöring..
Åkt till tippen med några säckar gamla äpplen, sista krukorna som stod uppe och lite annat gammalt tjofs som blivit stående.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Diskning av första gänget krukor.. det fick bli de fyrkantiga idag! Tar sin lilla tid och jag var nog blötare än krukorna.. får köra ett race på hinkar/runda krukor en annan dag..
Logga in
Skapa konto
Lille Nisse solmyser borta på stenarna.. till hö i bild står mina fyrkantiga krukor på tork (på altangolvet)
Logga in
Skapa konto
Har putsat av picknick-bordet för året (sitter en vaxduk på bordet.. fasthäftad.. ).. förutom att det är en rostfläck på plasten efter en stålullssvamp så blev det finfint (tredje året med vaxduken, som är ute året runt)
Uteplatsgolvet där bänken eg står.. är under rengöring..
Idag faller blombladen i drivor från körsbärsträdet. Men igår åkte humlorna skytteltrafik mellan körsbärsblommorna och de nyutslagna lönnblommorna.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto