3 336 084 läst · 16 504 svar
3336k läst
16,5k svar
Dagens verktygsinköp!
G
gone_fishing
Husägare
· Stockholm
· 2 913 inlägg
gone_fishing
Husägare
- Stockholm
- 2 913 inlägg
Satte upp min nyss, slamfärg beställt, borstning och tvätt börjar i morgon. Ställning är det största tyngsta klumpigaste verktyget jag köp. Hyrt och lånat "Burton" förr men numera stolt ställningsägarenino skrev:
Hmmm vart ska den ligga när den inte används
Nu så.richardtenggren skrev:
Nu sitter den fast.
Gjorde en mall för att få rätt läge och duttade försiktigt med kapskiva.
Förmodligen risk att man hamnar på ett varmt ställe efter att man satt vinkelkapen i ett Festool tillbehör men...
Motsatt men finns ingen tråd för det.
Jag sålde ett verktyg idag, pappspikpistolen.
Jag har inte sålt verktyg tidigare, vad jag minns. Kanske förträngt det. Det känns konstigt, lite tomt på något sätt. Att inte längre behöva bli iritero när den och lådan med spik är i vägen när något annat skulle ut från friggan. Jag hoppas att jag kan sova inatt utan att oroa mig för att den inte fått ett bra nytt hem, köparen kändes trygg i alla fall.
Vi skulle kanske starta en ”Dagens verktygsförsäljning” tråd där vi kan prata om det och få stöd från andra i samma situation då det annars kanske blir återkommande mentala svackor?
Eller så köper jag ett nytt verktyg för pengarna, som sorgterapi?
Jag har inte sålt verktyg tidigare, vad jag minns. Kanske förträngt det. Det känns konstigt, lite tomt på något sätt. Att inte längre behöva bli iritero när den och lådan med spik är i vägen när något annat skulle ut från friggan. Jag hoppas att jag kan sova inatt utan att oroa mig för att den inte fått ett bra nytt hem, köparen kändes trygg i alla fall.
Vi skulle kanske starta en ”Dagens verktygsförsäljning” tråd där vi kan prata om det och få stöd från andra i samma situation då det annars kanske blir återkommande mentala svackor?
Jag köpte ett landställe för typ 10 år sedan. Har upptäckt att det är jättebra för varje gång jag gör ett verktygsköp för att köpa nåt av bättre kvalitet så åker den gamla ut på landet. På så sätt så slipper jag skiljas från mina gamla trotjänare (sen att jag bara har gamla halvkassa verktyg på landet är en helt annan historia ). Hm, ja ... jag kanske också har behov av hjälp för att klara av att skilja mig från mina gamla verktygTeroM skrev:Motsatt men finns ingen tråd för det.
Förstår inte varför Festool har sin egen standard på bitshållare och bits.... ytterst frustrerande när man körde Festool på jobbet och bits av annan kvalisort fastnade i skruvdragaren....FredrikR skrev:
lika frustrarande nu när man råkas ta en festoolhållare som skramlar i nån verktygslåda och ska använda den i blåen eller gulingen
Du sålde ju även stämp till mig så jag förstår att du har PTSD.TeroM skrev:Motsatt men finns ingen tråd för det.
Är det Starlock? Tyckte också den fungerade fel men löste det till slut. Bara lägga bladet på ett underlag och trycka fast. Eller funkar den inte ändå?Keiller skrev:
useless skrev:
Jag ser bara nyinköpt av verktyg. Var är inköpen av hyllor och skåp för du använder väl inte upp dem i så snabb takt?FredrikR skrev: