En Hultafors måttband bredvid en DeWALT spikpistolask.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Var precis och hämtade ut födelsedagspresent till min bror och till mig själv (gissa vem som får vad). Beställde hos Bauhaus webbshop, prismatchade spikpistolen mot Hornbach som var 5 kr billigare för ett pris om 4039 kr (4590x0,88) och när jag ändå mailade reklamationsavdelningen informerade jag dem om att Talmetern fanns för 199 kr på Jula så då behövde jag bara ge 175 kr för den (vet att den fanns för 160 kr på Proffsmagasinet för nån vecka sen men missade det)

• Gilla
fremax och 11 till
  • Laddar…
Klaugust Klaugust skrev:
[bild]
Var precis och hämtade ut födelsedagspresent till min bror och till mig själv (gissa vem som får vad). Beställde hos Bauhaus webbshop, prismatchade spikpistolen mot Hornbach som var 5 kr billigare för ett pris om 4039 kr (4590x0,88) och när jag ändå mailade reklamationsavdelningen informerade jag dem om att Talmetern fanns för 199 kr på Jula så då behövde jag bara ge 175 kr för den (vet att den fanns för 160 kr på Proffsmagasinet för nån vecka sen men missade det)
Gratulerar till din nyaTalmeter!
Eller :thinking:?

• Gilla
  • Haha
Luddis_1 och 2 till
  • Laddar…
En mojäng till hjullastaren för att underlätta röjning på tomten:
Gul röjarbom fäst vid hjullastarens gaffelställ, redo för att modifieras.
Skapa konto

Den är dock till ett högre gaffelställ så den behöver modifieras en aning innan den tas i bruk.

• Gilla
Sthlm1891 och 4 till
  • Laddar…
Just ja, den här också:

Bosch laseravståndsmätare på stativ i rum med utsikt mot snötäckt trädgård.
Skapa konto

• Gilla
Sthlm1891 och 4 till
  • Laddar…
stigen stigen skrev:
Gratulerar till din nyaTalmeter!
Eller :thinking:?
Precis! Spikpistolen är till brorsan, han fyller jämnt, lyckades dessutom få med päronen på ett gruppköp så så blodigt blev det inte per person. Jag fyllde bara jämnt+1, så det dröjer nog tills jag får en egen spikpistol.

• Gilla
Dan_Johansson och 1 till
  • Laddar…
S scim skrev:
Just ja, den här också:

[bild]
Var och hur mycket? Kommer behöva i sommar.

FreQa FreQa skrev:
Är det Starlock? Tyckte också den fungerade fel men löste det till slut. Bara lägga bladet på ett underlag och trycka fast. Eller funkar den inte ändå?
Ja, det är starlock. Fick den nya maskinen idag, efter att den felaktiga returnerats, och nu var det inga som helst problem att fästa sågbladen.
Bosch AdvancedMulti 18 multiverktyg med fäst sågblad i en systembox, återspeglar en ny och komplett leverans.
Skapa konto

Inte farligt dyr heller, ett par hundra billigare än vad den billigaste kostar i Sverige och då medföljde systemboxen och några tillbehör med.

• Gilla
Lintto1 och 4 till
  • Laddar…
S scim skrev:
En mojäng till hjullastaren för att underlätta röjning på tomten:
[bild]
Den är dock till ett högre gaffelställ så den behöver modifieras en aning innan den tas i bruk.

Den där är suverän. Lite övertalning med vinkelslip, nya backar påsvetsade och 8mm plåt som förstärkning så är den fulländad. Jag krökte den första när jag i viss emfas bara tog större o större rishögar/baktravar

• Gilla
  • Älska
Appendix och 1 till
  • Laddar…
jonmo jonmo skrev:
Var och hur mycket? Kommer behöva i sommar.
Plockade ihop allt på olika ställen:
GR 240: 367kr på Clas Ohlson
BT 160: 529kr på Toolab
GRL 400H: 4000kr på Amazon.

Sedan fick jag 500:- i cashback från Bosch så totalen blev 4396kr.

• Gilla
jonmo
  • Laddar…
Cheesen
Åkte in till människobyn vid lunch...
Fyndade ett nytt svärd och kjedja till "arvegodset"
Gammal motorsåg med nytt svärd och kjedja på träpall, handskar i bakgrunden.
Skapa konto

Jag och min bror har fått och köpt lite verktyg av morbror då han dösstädat lite... Partnern var på väg till återvinningen och visst i min morbrors ögon var den skit...
Jag och brorsan är dock överens om att morbror har köpt bra kvalité men underhålligt grejorns dåligt.
Lite kärlek och ett nytt svärd så blev det här en utmärkt vedmaskin... Har en hög till med saker som behöver kärlek.... Kul att gubben gått över till Stihl sista 15 åren, jag som är Huskvarna fantast har fått upp ögonen på ett märke till... Röjsågen och motorsågen av Stihl märket har då gått utmärkt.

Nyinköpta delar för motorsåg och snöskoter: svärd i förpackning och drivrem på trägolv.
Skapa konto

Dom hade även en ny rem till "snöskotern" som fick följa med....

• Gilla
BlueX och 2 till
  • Laddar…
Cheesen Cheesen skrev:
Fyndade ett nytt svärd
Sti(h)lpolisen noterar en upp(ochned)rörande sak...:cry:;):crysmile:

Sen vet jag att vissa tror att sågen funkar ändå då kedjan sitter rätt men det verkar konstigt... :thinking::oops::geek:

• Gilla
Putte G... och 1 till
  • Laddar…
Cheesen
Alfredo Alfredo skrev:
Sti(h)lpolisen noterar en upp(ochned)rörande sak...:cry:;):crysmile:

Sen vet jag att vissa tror att sågen funkar ändå då kedjan sitter rätt men det verkar konstigt... :thinking::oops::geek:
Man vänder svärdet när man filat kjedjan fyra gånger har jag fått lära mig. Om jag sätter svärdet den vägen så kommer jag ihåg det.

• Haha
Alfredo och 1 till
  • Laddar…
Cheesen Cheesen skrev:
Man vänder svärdet när man filat kjedjan fyra gånger har jag fått lära mig.
Efter fyra tankar alltså? ;)

Cheesen
Alfredo Alfredo skrev:
Efter fyra tankar alltså? ;)
Ja typ... Eller snarare 8... D.v.s när jag fyller dunken.

Ser ut som en A 55 eller vad det nu var farsan hade.

//AA

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.