richardtenggren
Jag som trodde jag var klar med snöskyffeln för i denna vinter! :D

• Gilla
FredrikR och 2 till
  • Laddar…
Cheesen
richardtenggren richardtenggren skrev:
Jag som trodde jag var klar med snöskyffeln för i denna vinter! :D
Vet inte om du har rätt att beklaga dig... man ser ju staketet

• Haha
  • Gilla
Kromo och 4 till
  • Laddar…
richardtenggren
Cheesen Cheesen skrev:
Vet inte om du har rätt att beklaga dig... man ser ju staketet
Nä, vi har ju absolut inga mängder och allt hade ju redan smällt bort igår, men man får dock beakta att det driver mycket här. Som du ser har vi sällan problem med någon snö på gavelns tak ;)
Men containern gjorde att uppfarten hade fått ca 2 dm

Det var ju värre här nedan ;) Röd stuga med tak och träd täckta av tjocka lager snö under en klar vinterdag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Jag blev så glad för att det knappt var någon plogvall när jag kom hem från jobbet. Dock blev lyckan kortvarig när jag insåg att det var en 80 cm hög packad snödriva 10 meter innanför... Jag försökte hålla ut på gräsmattan, men det är ren blankis under snön, så man kom inte så långt.
Efter att ha kört ett varv med motorspaden från Jula behövdes det bara en liten knuff för att komma upp på banan igen.

Bil fastkörd i snödriva på en bostadsdrivväg med hus i bakgrunden under vinterförhållanden.
Skapa konto

• Gilla
richardtenggren
  • Laddar…
Nä, vi har ju absolut inga mängder och allt hade ju redan smällt bort igår, men man får dock beakta att det driver mycket här. Som du ser har vi sällan problem med någon snö på gavelns tak ;)

Det var ju värre här nedan ;) [bild]
Har ni inte fått en meter vatten extra också där ute vid kusten som grädde på snöyran?

• Gilla
richardtenggren
  • Laddar…
richardtenggren
useless useless skrev:
Har ni inte fått en meter vatten extra också där ute vid kusten som grädde på snöyran?
Inte sedan augusti, vattnet är än så länge i fast fas nu;)

VAB idag så det blev en timme i verkstaden. Har påbörjat återmonteringen av pelarborrmaskinen. Började med att justera kilen så den löper fint i det ny kilspåret som en kompis fixade lätt och smidigt med svets och fräs. Sedan rengjorde jag kullagren till drevet och värmde på ett av dom. I brist på varm glödlampa (har ju bar LED nu för tiden) fick jag köra med varmluftspistolen istället.
Efter ett par försök och med lite övertalning med hjälp av ett plaströr med rätt diameter så kom lagret på plats.

Verkstadsbord med pelarborrdelar, kullager, plaströr och varmluftspistol under återmontering.
Skapa konto

• Gilla
Sthlm1891 och 2 till
  • Laddar…
richardtenggren
useless useless skrev:
Nu förstår jag, jag får skylla på att jag varit nere i källaren och målat all ledig tid ;)
Ja tydligen rejält högvatten sa grannen! :surprised:

Inget vatten i källaren då iallafall.

• Gilla
richardtenggren
  • Laddar…
Börjat med fönsterrenoverandet... Siktar på ett fönster (höger/vänster, parfönster?) per vecka, borde jag vara färdig med alla på entreplan när det börjar vara varmare ute :)
Har tänkt prova "isolera" med en tunn PET-skiva i mitten, så persiennerna försvinner med. Blir spännande att se om det är bortkastade pengar eller faktiskt ger resultat, beställde från https://www.stocksundet.se/page/isolera-2-glasfonster
Två fönster på arbetsbänk i renoveringsprocess med verktyg och byggmaterial runtomkring.
Skapa konto

• Gilla
Lilllen och 5 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
Det verkar inte bättre
Trädgårdsbänk halvt nedsänkt i vattentäckt område vid skymning.
Skapa konto

• Gilla
Huzzbutt och 1 till
  • Laddar…
Cheesen

Det var ju värre här nedan ;) [bild]
Jag klagar inte... Ser fortfarande staketet på vissa ställen.
Hus delvis dolt av snötäcket med staket som sticker upp ur snön, vilket ger insynsskydd.
Skapa konto

Håller dock på att ha ett fullgott insysnskydd.

• Wow
  • Gilla
  • Haha
dilemma och 4 till
  • Laddar…
K_arlstrom K_arlstrom skrev:
Börjat med fönsterrenoverandet... Siktar på ett fönster (höger/vänster, parfönster?) per vecka, borde jag vara färdig med alla på entreplan när det börjar vara varmare ute :)
Har tänkt prova "isolera" med en tunn PET-skiva i mitten, så persiennerna försvinner med. Blir spännande att se om det är bortkastade pengar eller faktiskt ger resultat, beställde från [länk]
[bild]
Pet funkar sådär, i vissa ljus syns/stör skivan en del. Gäller att få den helt plan.

Frustrator Frustrator skrev:
Pet funkar sådär, i vissa ljus syns/stör skivan en del. Gäller att få den helt plan.
Ska vara extra noga med det då! Hoppas att glasen döljer det sista då de inte är helt plana heller :)
Har du provat själv med en extra skiva?

K_arlstrom K_arlstrom skrev:
Ska vara extra noga med det då! Hoppas att glasen döljer det sista då de inte är helt plana heller :)
Har du provat själv med en extra skiva?
Japp, fått plocka bort i några fönster där hustrun störde sig men det är kvar i ett gäng fönster hemma.

• Gilla
K_arlstrom
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.