3 396 059 läst · 18 265 svar
3396k läst
18,3k svar
Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 590 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 590 inlägg
Nä, vi har ju absolut inga mängder och allt hade ju redan smällt bort igår, men man får dock beakta att det driver mycket här. Som du ser har vi sällan problem med någon snö på gavelns takCheesen skrev:
Men containern gjorde att uppfarten hade fått ca 2 dm
Det var ju värre här nedan
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag blev så glad för att det knappt var någon plogvall när jag kom hem från jobbet. Dock blev lyckan kortvarig när jag insåg att det var en 80 cm hög packad snödriva 10 meter innanför... Jag försökte hålla ut på gräsmattan, men det är ren blankis under snön, så man kom inte så långt.
Efter att ha kört ett varv med motorspaden från Jula behövdes det bara en liten knuff för att komma upp på banan igen.
Efter att ha kört ett varv med motorspaden från Jula behövdes det bara en liten knuff för att komma upp på banan igen.
Logga in
Skapa konto
Har ni inte fått en meter vatten extra också där ute vid kusten som grädde på snöyran?richardtenggren skrev:
VAB idag så det blev en timme i verkstaden. Har påbörjat återmonteringen av pelarborrmaskinen. Började med att justera kilen så den löper fint i det ny kilspåret som en kompis fixade lätt och smidigt med svets och fräs. Sedan rengjorde jag kullagren till drevet och värmde på ett av dom. I brist på varm glödlampa (har ju bar LED nu för tiden) fick jag köra med varmluftspistolen istället.
Efter ett par försök och med lite övertalning med hjälp av ett plaströr med rätt diameter så kom lagret på plats.
Efter ett par försök och med lite övertalning med hjälp av ett plaströr med rätt diameter så kom lagret på plats.
Logga in
Skapa konto
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 590 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 590 inlägg
Verktygstokig
· Norrbotten
· 834 inlägg
Börjat med fönsterrenoverandet... Siktar på ett fönster (höger/vänster, parfönster?) per vecka, borde jag vara färdig med alla på entreplan när det börjar vara varmare ute
Har tänkt prova "isolera" med en tunn PET-skiva i mitten, så persiennerna försvinner med. Blir spännande att se om det är bortkastade pengar eller faktiskt ger resultat, beställde från https://www.stocksundet.se/page/isolera-2-glasfonster
Har tänkt prova "isolera" med en tunn PET-skiva i mitten, så persiennerna försvinner med. Blir spännande att se om det är bortkastade pengar eller faktiskt ger resultat, beställde från https://www.stocksundet.se/page/isolera-2-glasfonster
Logga in
Skapa konto
Medlem
· Stockholm
· 2 188 inlägg
Verktygstokig
· Halland
· 7 556 inlägg
Pet funkar sådär, i vissa ljus syns/stör skivan en del. Gäller att få den helt plan.K_arlstrom skrev:Börjat med fönsterrenoverandet... Siktar på ett fönster (höger/vänster, parfönster?) per vecka, borde jag vara färdig med alla på entreplan när det börjar vara varmare ute
Har tänkt prova "isolera" med en tunn PET-skiva i mitten, så persiennerna försvinner med. Blir spännande att se om det är bortkastade pengar eller faktiskt ger resultat, beställde från [länk]
[bild]
Verktygstokig
· Norrbotten
· 834 inlägg
Verktygstokig
· Halland
· 7 556 inlägg