Fixade en ny featherboard me fibrerna i rätt riktning denna gång. Passade på att göra ett matchande zero clearance inlägg också :)

• alt="Handgjord featherboard och zero clearance inlägg i trä på sågbord bredvid klingan.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Älska
bulleribock och 25 till
  • Laddar…
richardtenggren
Cheesen Cheesen skrev:
Jag klagar inte... Ser fortfarande staketet på vissa ställen.
[bild]
Håller dock på att ha ett fullgott insysnskydd.
Avundsjuk! :D
Jag klagade inte på mängden heller, är ju ändå uppväxt med en hel del snö och älskar det. :love:
Är nog mer besviken på att det ena veckan kommer lite snö för att sedan smälta bort… :rolleyes:

För övrigt så är vår gräsmatta bar efter vinden som var igår, medelvinden låg kring 22 m/s och ~28 m/s i byarna vid läggdags igår (y)

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Idag har jag använt den här gratisskruvmejseln för att få ordning på grabbens dator...
En böjd gratisskruvmejsel på en svart yta, använd för att reparera en dator.
Skapa konto

Resultatet
Inre komponenter i en dator med en GeForce RTX 3070 grafikkort och CPU-kylare.
Skapa konto

• Gilla
Huzzbutt och 5 till
  • Laddar…
Cheesen
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Idag har jag använt den här gratisskruvmejseln för att få ordning på grabbens dator...
[bild]

Resultatet
[bild]
Inte för att vara sån... Men ordning kallar jag det inte... Ser mer ut som ett kråkbo med sladdar kors och tvärs

Cheesen Cheesen skrev:
Inte för att vara sån... Men ordning kallar jag det inte... Ser mer ut som ett kråkbo med sladdar kors och tvärs
Ojdå, det var hårda ord... ;) (men det är ju en "prebuilt" så vad kan man förvänta sig... Du skulle sett kylaren som satt i.. :crysmile:)
Här är det alltid funktion över form, önskar jag hade en bild på mitt am2-system från 2006 nån gång, med dubbla seriekopplade Zalman Reserators i en plexi-glas-testbänk... Då hade du troligen svimmat :cool:

• Gilla
Huzzbutt och 3 till
  • Laddar…
Cheesen
Ojdå, det var hårda ord... ;) (men det är ju en "prebuilt" så vad kan man förvänta sig... Du skulle sett kylaren som satt i.. :crysmile:)
Här är det alltid funktion över form, önskar jag hade en bild på mitt am2-system från 2006 nån gång, med dubbla seriekopplade Zalman Reserators i en plexi-glas-testbänk... Då hade du troligen svimmat :cool:
Jag har ju en diagnos... Hatar fågelbon.

Jag har gjort det jag hatar mest idag. Skruvat i en bil.
Bilens bromsskiva och ok med nya belägg syns, verktyg och garage i oordning i bakgrunden.
Skapa konto

Att garaget ser ut som ett bombnedslag gör det inte nå roligare.... Men oket och "bromsoljan" är bytt likaså beläggen fram.

• Gilla
Big builder och 4 till
  • Laddar…
Cheesen Cheesen skrev:
Jag har ju en diagnos... Hatar fågelbon.

Jag har gjort det jag hatar mest idag. Skruvat i en bil.
[bild]
Att garaget ser ut som ett bombnedslag gör det inte nå roligare.... Men oket och "bromsoljan" är bytt likaså beläggen fram.
Är inte bilen lite stor för mattan:crysmile:

• Gilla
  • Haha
freddan83 och 10 till
  • Laddar…
Cheesen
Hennke85 Hennke85 skrev:
Alltså vad ska man ha en bilmatta till om man inte kan ha bilen på den?
Har vart min mekarmatta i många år nu.

• Gilla
Manhunter
  • Laddar…
Hennke85 Hennke85 skrev:
En bil blir aldrig för stor för en bilmatta påstår min 3,5-åring.

• Gilla
  • Älska
Norrtull och 1 till
  • Laddar…
Cheesen
Det här är nummer två på vad jag ogillar mest...
Montera Ikeamöbler av låg kvalité

• Montering av en flatpackad möbel med skruvmejsel och lösa delar på ett laminatgolv.
    Skapa konto
  • Gilla
Huzzbutt och 1 till
  • Laddar…
[bild]

Resultatet
[bild]
Den kyler bättre om du sätter dit en fläkt också (eller två) ;)

L Lovan83 skrev:
Den kyler bättre om du sätter dit en fläkt också (eller två) ;)
Japp, de kom sen.. Ironiskt nog gör de marginell nytta, för fläktkurvorna från Lenovo är ett skämt.... Uppenbarligen har de satsat på tystnad....

Du behöver inte välja om du stoppar in noctua.

VidarH VidarH skrev:
Du behöver inte välja om du stoppar in noctua.
Hur tänker du nu? Lenovos fläktstyrning hänger ju ihop med moderkortet... Endera får man ju köra de medföljande pwm-fläktarna från pin-headers på moderkortet och ha en fläktkurva som är typ 700 rpm upp till 70 grader sen sakta ökande för att nå 1200 rpm vid 80 grader.. (fläktarnas maxrpm ska vara 1500 men dit kommer de aldrig) eller så får man köra fläktarna direkt från psu
.. Jag tror iofs jag har nån enkel fläktstyrning liggandes, men det är ju trevligt om fläktarna går ner i varvtal i idle... Lenovos bios har bara tre olika "performance modes" som ändrar allt möjligt, ihop med fläktkurvan, så även om det finns en lite aggressivare fläktkurva så betyder den att processorn får högre spänning också, vilket är lite onödigt när det som spelas är fortnite vilket knappt drar 10% CPU... Dessutom byter den "performance mode" när man startar om... :rolleyes:

Men men... Det luktar nytt moderkort i födelsedagspresent... :rofl:

Man stoppar in noctuas egna varvtalsbegränsare och kör konstant varvtal på en behaglig nivå så kommer det att sänka bakgrundsvärmen för sensorerna på moderkortet så det blir mindre kylbehov enligt triggerkurvorna. Typ så i alla fall. Kräver dock att det är gott om luft i burken. Jag har nog ett "par" fläktar över om du kommer förbi. (ett par innebär en låda)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.