3 406 640 läst · 18 295 svar
3407k läst
18,3k svar
Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 589 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 589 inlägg
Avundsjuk!Cheesen skrev:
Jag klagade inte på mängden heller, är ju ändå uppväxt med en hel del snö och älskar det.
Är nog mer besviken på att det ena veckan kommer lite snö för att sedan smälta bort…
För övrigt så är vår gräsmatta bar efter vinden som var igår, medelvinden låg kring 22 m/s och ~28 m/s i byarna vid läggdags igår
Allvetare
· Västra götaland
· 9 165 inlägg
Allvetare
· Västra götaland
· 9 165 inlägg
Ojdå, det var hårda ord... (men det är ju en "prebuilt" så vad kan man förvänta sig... Du skulle sett kylaren som satt i.. )Cheesen skrev:
Här är det alltid funktion över form, önskar jag hade en bild på mitt am2-system från 2006 nån gång, med dubbla seriekopplade Zalman Reserators i en plexi-glas-testbänk... Då hade du troligen svimmat
Jag har ju en diagnos... Hatar fågelbon.Dan_Johansson skrev:Ojdå, det var hårda ord... (men det är ju en "prebuilt" så vad kan man förvänta sig... Du skulle sett kylaren som satt i.. )
Här är det alltid funktion över form, önskar jag hade en bild på mitt am2-system från 2006 nån gång, med dubbla seriekopplade Zalman Reserators i en plexi-glas-testbänk... Då hade du troligen svimmat
Jag har gjort det jag hatar mest idag. Skruvat i en bil.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Att garaget ser ut som ett bombnedslag gör det inte nå roligare.... Men oket och "bromsoljan" är bytt likaså beläggen fram.
Allvetare
· Västra götaland
· 9 165 inlägg
Allvetare
· Västra götaland
· 9 165 inlägg
Hur tänker du nu? Lenovos fläktstyrning hänger ju ihop med moderkortet... Endera får man ju köra de medföljande pwm-fläktarna från pin-headers på moderkortet och ha en fläktkurva som är typ 700 rpm upp till 70 grader sen sakta ökande för att nå 1200 rpm vid 80 grader.. (fläktarnas maxrpm ska vara 1500 men dit kommer de aldrig) eller så får man köra fläktarna direkt från psuVidarH skrev:
.. Jag tror iofs jag har nån enkel fläktstyrning liggandes, men det är ju trevligt om fläktarna går ner i varvtal i idle... Lenovos bios har bara tre olika "performance modes" som ändrar allt möjligt, ihop med fläktkurvan, så även om det finns en lite aggressivare fläktkurva så betyder den att processorn får högre spänning också, vilket är lite onödigt när det som spelas är fortnite vilket knappt drar 10% CPU... Dessutom byter den "performance mode" när man startar om...
Men men... Det luktar nytt moderkort i födelsedagspresent...
Man stoppar in noctuas egna varvtalsbegränsare och kör konstant varvtal på en behaglig nivå så kommer det att sänka bakgrundsvärmen för sensorerna på moderkortet så det blir mindre kylbehov enligt triggerkurvorna. Typ så i alla fall. Kräver dock att det är gott om luft i burken. Jag har nog ett "par" fläktar över om du kommer förbi. (ett par innebär en låda)