817 768 läst · 17 905 svar
818k läst
17,9k svar
Varför har ni inte vaccinerat er mot Covid-19 ?
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 40 973 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 40 973 inlägg
Mitt inlägg, som du citerade, handlade ju just om vad forskarna säger.V växelventil skrev:
Hosta är mindre vanligt som symtom när man har fått omikron så med omikron är det troligare att du får besvär som ont i halsen, snuva, tappat smak- och luktsinne mm.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 40 973 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 40 973 inlägg
Har du aldrig hört talas om postcovid?V växelventil skrev:
Då har man symtom i minst 12 veckor och under de tre första vågorna var det 1-10 % av alla smittade som fick postcovid. Jämnt spritt över alla åldrar. Har inget att göra med riskgrupper eller andra sjukdomar att göra. Kan hända efter mycket mild covid och efter mycket allvarlig covid och förstås allt där emellan.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 40 973 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 40 973 inlägg
Men det har vi väl inte talat om eller hur utan bara om dom som inte är i riskgruppen eller postvid.BirgitS skrev:Har du aldrig hört talas om postcovid?
Då har man symtom i minst 12 veckor och under de tre första vågorna var det 1-10 % av alla smittade som fick postcovid. Jämnt spritt över alla åldrar. Har inget att göra med riskgrupper eller andra sjukdomar att göra. Kan hända efter mycket mild covid och efter mycket allvarlig covid och förstås allt där emellan.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 40 973 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 40 973 inlägg
De flesta som tillhör en riskgrupp tillfrisknar på några dagar också. Även på äldreboendena under första och andra vågen, dvs. innan vaccineringen, så tillfrisknade de flesta utan att behöva sjukhusvård.V växelventil skrev:
Det är skillnad på "de flesta" och "alla".
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 40 973 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 40 973 inlägg
Allvetare
· Tullinge
· 6 003 inlägg
Men var pratar jag om att förbjuda folk att vaccinera sig? Du börjar läsa slarvigt. Dessutom pratar vi om en fas 3 studie. Är det rätt att ge alla som deltar vaccin trotts att det inte är godkänt? Men okej, jag är kritisk till att avbryta en studie i förtid och ge alla vaccinet.BirgitS skrev:
Men är jag kritisk till att förbjuda folk att vaccinera sig när vaccinet är klart nej.
Sen tycker jag att det är värre att utsätta en ofödd för risken att födas med kraftiga alkoholskador. Men nu handlade inte om det.
Det handlade om vad som var djupt oetiskt