Varför har ni inte vaccinerat er?

  • Antal röster
    807
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Jo, det är många som varit sjuk i flera veckor, om du vill kan du själv ta fram denna info, men du har ju redan bestämt dig och är inte intresserad...
Men om hon var sjuk i 8 veckor beror det på något. Hon måste väl sökt sjukvård?
 
V växelventil skrev:
Men om hon var sjuk i 8 veckor beror det på något. Hon måste väl sökt sjukvård?
Ja, COVID!!! Ja såklart, samt att hon själv är distriktssköterska...
 
  • Gilla
Fairlane
  • Laddar…
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Ja, COVID!!! Ja såklart, samt att hon själv är distriktssköterska...
Men då måste hon tillhöra en grupp för dom flesta är inte sjuk mer än några dagar.vad sa dom på sjukhuset när hon haft covid så länge.
 
BirgitS
V växelventil skrev:
Jag kan ju bara svara vad forskarna säger och vet inte vad jag ska vaccinera mig mot mindre hosta?
Mitt inlägg, som du citerade, handlade ju just om vad forskarna säger.

Hosta är mindre vanligt som symtom när man har fått omikron så med omikron är det troligare att du får besvär som ont i halsen, snuva, tappat smak- och luktsinne mm.
 
BirgitS
V växelventil skrev:
Men om hon var sjuk i 8 veckor beror det på något. Hon måste väl sökt sjukvård?
Har du aldrig hört talas om postcovid?
Då har man symtom i minst 12 veckor och under de tre första vågorna var det 1-10 % av alla smittade som fick postcovid. Jämnt spritt över alla åldrar. Har inget att göra med riskgrupper eller andra sjukdomar att göra. Kan hända efter mycket mild covid och efter mycket allvarlig covid och förstås allt där emellan.
 
  • Gilla
Fairlane
  • Laddar…
BirgitS
V växelventil skrev:
Men då måste hon tillhöra en grupp för dom flesta är inte sjuk mer än några dagar.vad sa dom på sjukhuset när hon haft covid så länge.
Det är mycket stor skillnad på "de flesta" och "alla".
Inte ens alla som behöver IVA-vård tillhör en riskgrupp.
 
  • Gilla
pmd och 2 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Har du aldrig hört talas om postcovid?
Då har man symtom i minst 12 veckor och under de tre första vågorna var det 1-10 % av alla smittade som fick postcovid. Jämnt spritt över alla åldrar. Har inget att göra med riskgrupper eller andra sjukdomar att göra. Kan hända efter mycket mild covid och efter mycket allvarlig covid och förstås allt där emellan.
Men det har vi väl inte talat om eller hur utan bara om dom som inte är i riskgruppen eller postvid.
 
BirgitS
Men naturligtvis finns allt mellan 2 dagars sjukdom och mer än 12 veckors sjukdom. Varför tror du att just 8 veckor inte skulle förekomma?
 
  • Gilla
RoAd
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Det är mycket stor skillnad på "de flesta" och "alla".
Inte ens alla som behöver IVA-vård tillhör en riskgrupp.
Ja men dom flesta som insjuknat i covid blir frisk på några dagar om man inte tillhör någon riskgrupp.
 
BirgitS BirgitS skrev:
Men naturligtvis finns allt mellan 2 dagars sjukdom och mer än 12 veckors sjukdom. Varför tror du att just 8 veckor inte skulle förekomma?
Det är defensivt inte vanligare att vara sjuk i 8 veckor än i några dagar.Var du sjuk i 8 veckor?
 
BirgitS
V växelventil skrev:
Ja men dom flesta som insjuknat i covid blir frisk på några dagar om man inte tillhör någon riskgrupp.
De flesta som tillhör en riskgrupp tillfrisknar på några dagar också. Även på äldreboendena under första och andra vågen, dvs. innan vaccineringen, så tillfrisknade de flesta utan att behöva sjukhusvård.

Det är skillnad på "de flesta" och "alla".
 
  • Gilla
Fairlane
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Mitt inlägg, som du citerade, handlade ju just om vad forskarna säger.

Hosta är mindre vanligt som symtom när man har fått omikron så med omikron är det troligare att du får besvär som ont i halsen, snuva, tappat smak- och luktsinne mm.
Läste du inte länken jag skickade till timmdal?
 
BirgitS
V växelventil skrev:
Det är defensivt inte vanligare att vara sjuk i 8 veckor än i några dagar.Var du sjuk i 8 veckor?
Jag har inte påstått att det skulle vara vanligare att vara sjuk i 8 veckor än i några dagar.

Det du skrev var inte heller ett svar på frågan i inlägget som du citerade.
 
BirgitS BirgitS skrev:
Det är väl lika oetiskt att förbjuda folk att vaccinera sig med vaccin som skyddar mot allvarlig sjukdom som att tvinga folk att vaccinera sig.
Men var pratar jag om att förbjuda folk att vaccinera sig? Du börjar läsa slarvigt. Dessutom pratar vi om en fas 3 studie. Är det rätt att ge alla som deltar vaccin trotts att det inte är godkänt? Men okej, jag är kritisk till att avbryta en studie i förtid och ge alla vaccinet.
Men är jag kritisk till att förbjuda folk att vaccinera sig när vaccinet är klart nej.

Sen tycker jag att det är värre att utsätta en ofödd för risken att födas med kraftiga alkoholskador. Men nu handlade inte om det.
Det handlade om vad som var djupt oetiskt
 
BirgitS
V växelventil skrev:
Läste du inte länken jag skickade till timmdal?
Omöjligt att svara på eftersom jag inte vet vilken länk du menar.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.