297 436 läst · 8 036 svar
297k läst
8,0k svar
Vad väntar oss bilister?
Har nog inte skrivit det, bara att det var autopilot.P pmd skrev:
Men helt rätt att de också använder inflygningssystem, etc. När grannen och jag landade på Schiphol med en PA28 var det manuellt och fick parkera bredvid Saudiska kungahuset jumbo på Schiphol east.
Redigerat:
Medlem
· Halland
· 4 105 inlägg
Ja men jag litar inte på att arbetsgivaren inte avlyssnar vad jag håller på med, vill absolut ha två skilda telefoner där jag har full kontroll över min telefon utan att arbetsgfivaren kan se att jag skriver på ByggaHus.se eller andra sajter.P pmd skrev:
I och för sig lovar de dyrt och heligt att de inte kan se vad jag gör med mitt privata mailkonto och annat men i efterhand brukar det alltid heta att man var tvungen att lägga in en bakdörr för den allmänna säkerhetens skull.
På Apples telefoner så kan arbetsgivaren se vad du gör, men inte på Android Work. Google har varit extremt noga med att inte ge arbetsgivaren någon som helst kontroll över det privata!A Anders_Nilsson skrev:Ja men jag litar inte på att arbetsgivaren inte avlyssnar vad jag håller på med, vill absolut ha två skilda telefoner där jag har full kontroll över min telefon utan att arbetsgfivaren kan se att jag skriver på ByggaHus.se eller andra sajter.
I och för sig lovar de dyrt och heligt att de inte kan se vad jag gör med mitt privata mailkonto och annat men i efterhand brukar det alltid heta att man var tvungen att lägga in en bakdörr för den allmänna säkerhetens skull.
Det kommer att ha effekt på trafikflödet. Pendlingstider kommer att minska när köbildning blir ovanligare.A AndersS skrev:
De flesta som kör långt (flera timmar) har också mest nytta av att assisterande infrastruktur införs på motorvägar.
Nivå 0.5, tror jag.
Den kan variera mellan landstingen och olika vårdgivare, men den beror inte på den vårdsökandes inkomst.skoge skrev:
Jag syftar på vården. Jag trodde att det framgick av sammanhanget, men jag kunde förstås ha varit tydligare.
Ert flygplan var inte certifierat för ILS CAT III, alltså?A AndersS skrev:
Medlem
· Halland
· 4 105 inlägg
Du har helt rätt men jag litar inte på någon eller något, speciellt som jag börjar närma mig pensionsåldern. Extremt intressant att ha skit på såna som mig för att jag lättare skall kunna uppmuntras att skriva på ett ofördelaktigt avgångsavtal.pacman42 skrev:
Kalla mig gärna paranoid om du vill men jag har sett kompisar råka ut för fulspel man inte associerar med stora företag.
Samma för alla, alltså, förutom asylsökande. Asylsökande omfattas dock inte av högkostnadsskyddet.MultiMan skrev:
Avgifterna är inte beroende på den sökandes inkomst.
Precis, dessa system är i jämförelse oerhört triviala, och har inget med AI eller ML att göra.P pmd skrev:
Att överhuvudtaget dra paralleller mellan självkörande bilar och autolandning i flygplan visar bara på en total brist på förståelse för vad som är utmaningen med att göra en autonom bil.
Det svåra är så klart inte att få bilen att följa en imaginär linje, utan att tolka trafikmiljön.