115 363 läst · 229 svar
115k läst
229 svar
Rymdskepp för hemester i Danderyd - Grand Designs
Fast nu var det här inte ens speciellt stort. Eller det mesta togs upp utav luft och ytor man inte kan göra.
Smaken är ju olika så det säger jag inget om. Men hur man övrigt disputerar ytor på ett sådan otroligt dåligt sätt. Finns ju noll ytor att umgås på. Likaså inga ytor att förvara div saker till poolen/trädgården. Gymet var dessutom inrett i ett tilltänkt garage. Skulle säga att dom säljer huset för man insåg hur värdelöst planerat det var från början till slut och bara ännu ett bevis på hur egoistiskt dålig den där Ross är på att rita hus. Det är en design som går hem i hus över 1000m2. Detta hus på under 200 vart det vara larvigt och dåligt
Smaken är ju olika så det säger jag inget om. Men hur man övrigt disputerar ytor på ett sådan otroligt dåligt sätt. Finns ju noll ytor att umgås på. Likaså inga ytor att förvara div saker till poolen/trädgården. Gymet var dessutom inrett i ett tilltänkt garage. Skulle säga att dom säljer huset för man insåg hur värdelöst planerat det var från början till slut och bara ännu ett bevis på hur egoistiskt dålig den där Ross är på att rita hus. Det är en design som går hem i hus över 1000m2. Detta hus på under 200 vart det vara larvigt och dåligt
Snarare 70kg på stångenBjor skrev:Lite lite skeptisk till att dom ens bodde där på slutet av programmet, såg ut som en husvisning. Eller är dom bara pedanter och plockar bort allt direkt sen dom har använt något?? Sen gymmet, det var dåligt med vikter. Max 170kg med stången, och ingen bänk eller nå mer alls. Och han la ner mycket tid i gymmet lät de som. Såg ut som att det nyss var monterad med knappt använt.
Maria T
Släktforskare
· Stockholm
· 3 319 inlägg
Maria T
Släktforskare
- Stockholm
- 3 319 inlägg
Om tomtpriset var 7 mille innebär det att kåken kostade 37 000 000 !!!!
Jo visst, jag tycker det är en snygg och spektakulär byggnad men kan inte få ihop kostnaderna ändå - knappt 200 kvm och inte särskilt svårtillgänglig tomt..?
Var spekulant på en likande tomt på Lidingö år 2000, mitt inne bland en massa andra tomter (troligen avstyckad) på drygt 1000 kvm, vi slutade bjuda på den när priset översteg 2,5 Mkr och vi skämtar ännu om hur det skulle varit att bo där, omgiven av sex-sju andra hus, utan någon som helst utsikt och med Lidingöbanans spår några hundra meter nedanför.
Jo visst, jag tycker det är en snygg och spektakulär byggnad men kan inte få ihop kostnaderna ändå - knappt 200 kvm och inte särskilt svårtillgänglig tomt..?
Var spekulant på en likande tomt på Lidingö år 2000, mitt inne bland en massa andra tomter (troligen avstyckad) på drygt 1000 kvm, vi slutade bjuda på den när priset översteg 2,5 Mkr och vi skämtar ännu om hur det skulle varit att bo där, omgiven av sex-sju andra hus, utan någon som helst utsikt och med Lidingöbanans spår några hundra meter nedanför.
A Anders_70 skrev:
Nej. Tycker att de 260m2 är otroligt dåligt fördelade. Ingen normal arkitekt gör ett representativt rum avlångt. Placeringen utav eldstaden och en tv placerad 2meter upp precis vid hissen är så satans puckat att jag själv hade bett Ross dra åt helvete redan vid första förslaget
Imponerande att ha såna pengar i så ung ålder. Om dom tjänat dom själva vill säga. Som jag fantiserade i hop det var det snubbens företagande som var orsaken till det. Hatten av om så var fallet.
Sen vad dom spenderade pengarna på är en helt annan femma.
Sen vad dom spenderade pengarna på är en helt annan femma.
Du tänker på dialogen i programmet när Mark påpekade att det var dåligt med sittplatser och Robert och Danwei tyckte det var okej eftersom de inte hade så många kompisar?D Daniel 109 skrev:
Nu tänkte jag som sagt cocktailparty med stående mingel på terasserna och rummen innanför, inte någon sittning alltså. Lite Miami Vice som någon var inne på.
Håller med. Bordet på mäklarbilderna står rätt luftigt tycker jag, och hur ofta har man ett halvt tjog sittande gäster på middag? Nä, cocktailparty på sommarhalvåret funkar nog finfint på de där ytorna.C cpalm skrev:Du tänker på dialogen i programmet när Mark påpekade att det var dåligt med sittplatser och Robert och Danwei tyckte det var okej eftersom de inte hade så många kompisar?
Nu tänkte jag som sagt cocktailparty med stående mingel på terasserna och rummen innanför, inte någon sittning alltså. Lite Miami Vice som någon var inne på.