76 530 läst · 1 203 svar
77k läst
1,2k svar
Mörklagda bilar
Jag är nog lite gubbig men jag tycker min executive är riktigt snygg. Framförallt mycket trevligare än dom plastiga VW/BMW, men så kul är den inte, men vilken SUV är det?R Rkarlsson skrev:
Håller inte med. Här i södra så är det saab, nya bmw, och nästan uteslutande leasingbilar.richardtenggren skrev:
Aldrig en toyota. =)
Och ja jag ställer mig bredvid bilar med rätt avstånd om det är relativt tom parkering, ännu bättre om du har en fin bil så är du rädd om min och jag din.
aldrig lådvolvos.
De har förvisso blivit lite bättre.tttomten skrev:
Men auris och chr är rejält plastiga och inte så fina.
Jag erkänner att hyundai har misslyckats med sin dock. Instrumentpanelen är riktigt fin men de har stora problem med monteringen då den knarrar ibland.
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 590 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 590 inlägg
Nog har väl BMW automatiskt halvljus? Även typiska leasingbilar som Audi, VW och Volvo. Det är väl snarare lågprismärken som saknar detta och oftast har förare som sällan är särskilt intresserade av bilar eller bilkörning.R Rkarlsson skrev:
Låter onödigt, jag ställer mig längst bort för att undvika sådana som dig, men troligen har väl folk svårt att hitta rutan utan en annan bil som referens…
Nej jag menade de som ställer sig på en bil typ.richardtenggren skrev:Nog har väl BMW automatiskt halvljus? Även typiska leasingbilar som Audi, VW och Volvo. Det är väl snarare lågprismärken som saknar detta och oftast har förare som sällan är särskilt intresserade av bilar eller bilkörning.
Låter onödigt, jag ställer mig längst bort för att undvika sådana som dig, men troligen har väl folk svårt att hitta rutan utan en annan bil som referens…
Ställer jag mig bredvid en fin bil så slipper jag förhoppningsvis få en ofin bil på den sidan av bilen
Om någon tar upp 2 rutor och jag har en oöm bil så ställer jag mig gärna och blockerar förardörren
Jag är alltså inte den som smäller upp dörrar i andras bilar.
Nja, de må vara tråkig bilar men kamraterna från Japan och Sydkorea är inte så uppiggande heller.Fotografen skrev:
Aldrig sett en Kia Carens utan lyse och mer självdöd bil har aldrig skådats...
Måste vara nåt med Toyota som inte lirar... Skulle säga att 3/4 av bilar utan lyse är toyota.
Det är nog lite från bil till bil. Jag köpte en sån här:Fairlane skrev:En generell undran är om man kan programmera när lamporna ska tändas. Jag är medveten om att Man kan programmera mycket av vad som ska hända i de olika lägena, men om man har en bil med auto, som faktiskt fungerar och tänder när det är mörkt, är det möjligt att ändra känsligheten, så den tänder lite tidigare?
https://www.kjell.com/se/produkter/el-verktyg/biltillbehor/obd-2/obd-2-adapter-for-bluetooth-p48861
och tankade ner appen Carista. På min Toyota så kunde man bland annat ställa om känsligheten på automatiken och lite annat.
Kan tyvärr berätta hur illa det kan gå med mörklagda rumpor då en tidigare kollega till mig inte uppmärksammade ett helt mörkt ekipage innan det var för sent.
Det var lite snörök och mörkt men inte värre än en vanlig kväll under hösten.
Kollegan satt i en nästan tom lastbil med stor motor så i uppförslutet så tappade han inte fart men den han kom ifatt vägde 40-60 ton och hade det lite kämpigare så han hade bara 36 km/h när kollegan kom ifatt.
Vilken djävla smäll det blev
Kollegan överlevde mirakulöst då han fick en luftfärd genom rutan innan ratten blev tryckt mot bakstammen (genom sätet) självklart trasig i rygg/knä mm.
Det behöver inte bli så här illa men det kan även bli värre så snälla TÄND BELYSNINGEN!! och se till att den fungerar.
Ps-Fel, uppmärksamhet, hastighet mm kan säkert diskuteras men den största enskilda orsaken till olyckan var dom släckta lamporna. Det är även fastställt då kollegan blev frikänd och han med släckta lysen blev dömd för vårdslöshet i trafik.
Det var lite snörök och mörkt men inte värre än en vanlig kväll under hösten.
Kollegan satt i en nästan tom lastbil med stor motor så i uppförslutet så tappade han inte fart men den han kom ifatt vägde 40-60 ton och hade det lite kämpigare så han hade bara 36 km/h när kollegan kom ifatt.
Vilken djävla smäll det blev
Kollegan överlevde mirakulöst då han fick en luftfärd genom rutan innan ratten blev tryckt mot bakstammen (genom sätet) självklart trasig i rygg/knä mm.
Det behöver inte bli så här illa men det kan även bli värre så snälla TÄND BELYSNINGEN!! och se till att den fungerar.
Ps-Fel, uppmärksamhet, hastighet mm kan säkert diskuteras men den största enskilda orsaken till olyckan var dom släckta lamporna. Det är även fastställt då kollegan blev frikänd och han med släckta lysen blev dömd för vårdslöshet i trafik.
Jag trodde (i min enfald) - och av min erfarenhet av andra LED-lampor att livslängden är så pass lång att priset har underordnad betydelse. Åtminstone jämfört med trafiksäkerhet/olycksrisk.useless skrev:
F frasen_36 skrev: