76 595 läst · 1 203 svar
77k läst
1,2k svar
Mörklagda bilar
Förr då man körde av Finlandsbåten fanns det skyltar som upplyste att i Sverige använder vi halvljus dagtid. Om det var så att det inte har funnits ett krav var skyltarna olagliga.D Daniel 109 skrev:
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 12 754 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 12 754 inlägg
Min första bil var en Golf, årsmodell 82. Den varnade om en lampa inte fungerade. Det har alla mina bilar gjort sedan dess, så att folk kör runt med bara ett fungerande ljus (fram eller bak) beror helt enkelt på att folk är all idioter, inte att de är ovetande.
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 12 754 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 12 754 inlägg
Tidig version?13th Marine skrev:
Jag har en 08 och den säger till om positionsljus är ur funktion. Minns inte hur det var på min 03:a.
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 108 inlägg
Kan nån förklar vad detta har med bygga hus att göra???????
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 12 754 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 12 754 inlägg
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 4 092 inlägg
Toyota är gravt överrepresenterade gällande detta, måste vara extremt dumt utformade reglage och/eller dålig funktion på automatiken...Nyfniken skrev:
Man borde kräva standardiserad indikation i instrumentet som visar om halvljuset är på eller inte.
För att förtydliga, vi har haft lag på att halvljus eller varselljus ska vara tända vid färd sedan 1977. Lag på att ljuset ska användas alltså.D Daniel 109 skrev:
2011 kom kravet på obligatoriska varsellyktor ska finnas på alla nya typgodkända bilmodeller. Men kravet gäller tyvärr bara lyktor framtill.
Redigerat:
Finns många bilar idag som inte varnar om trasiga lampor.Fairlane skrev:
Renault megane -10 är en av de. Varnar varken för lampor eller låg spolvätskenivå.
Så ta inte för givet att så är fallet att det är så.
Eller så är toyotakunder i allmänhet inte intresserade av bilar och bilkörning, man förflyttar sig bara?P PurreP skrev:
Det måste vara så. För med deras helt gubbiga, tråkiga interiör så köper man aldrig Toyota om man vill ha det fint när man körFotografen skrev:
Föräldrarna har en avensis i mint condition. Men fy fan va den är tråkig till utseende och köra.
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 590 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 590 inlägg
Vi kan väl konstatera att det är samma typ av människor/bilar som även parkerar tätt intill en på en nästintill TOM parkering?
Har kommit ikapp en mopedbil som körde helt utan lyse i mörker och tidigare i veckan körde jag om en bil på E16 som hade en stor släpvagn som även den saknade belysning…
Har kommit ikapp en mopedbil som körde helt utan lyse i mörker och tidigare i veckan körde jag om en bil på E16 som hade en stor släpvagn som även den saknade belysning…