3 390 552 läst · 18 250 svar
3391k läst
18,3k svar
Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?
Verktygstokig
· Halland
· 7 547 inlägg
Slipade bort hammarlackan med 80grit sandpapper från kåpan och testade vanlig sprayprimer och sedan sprayfärg. Det sitter jättebra och ser snyggt ut!
Blir trött på mig själv som inte körde med från början
Blir trött på mig själv som inte körde med från början
Äntligen fått lite styrfart med avdelningen av kök i kök-matdel/barnrum tapeter iskarvade och nya väggen målad nu är det dags att fortsätta med min lite speciallösning av skjutdörrshandtag. Blir två skjutdörrar i valnöt, en 70 bred och en 120.
Fräsmallen klar idag, hoppas få chans att testa hur den funkar samt om utseendet blir rätt senare idag.
Fräsmallen klar idag, hoppas få chans att testa hur den funkar samt om utseendet blir rätt senare idag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Blir det inte bra får du väl helt enkelt låta den snygga jiggen sitta kvar på dörrenJ JFrisk skrev:Äntligen fått lite styrfart med avdelningen av kök i kök-matdel/barnrum tapeter iskarvade och nya väggen målad nu är det dags att fortsätta med min lite speciallösning av skjutdörrshandtag. Blir två skjutdörrar i valnöt, en 70 bred och en 120.
[bild]
Det blev som tänkt. Hade en skiss från tidigare arbete, men var osäker på om jag hade gjort skissen efter tänkt förändring eller enigt hur det gjordes sist. Trodde justeringen var gjord, vilket visade sig vara fallet.
Mallen enligt plan och referenser på plats för att placera. Nästa steg är att göra en "skarp prototyp" i slutgiltigt material.
Mallen enligt plan och referenser på plats för att placera. Nästa steg är att göra en "skarp prototyp" i slutgiltigt material.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Jag hade sett på youtube hur man skitenkelt kunde göra coola snöflingor med hjälp av en bordssåg, så det tänkte jag prova. Innan jag till slut var klar och resultatet hamnat där det hörde hemma hade jag använt; planhyvel, bordssåg, lim, slipmaskin, gersåg och kakelugn.
I morgon ska jag göra något enklare tror jag.
Logga in
Skapa konto
Elda med stil!Hep skrev:Jag hade sett på youtube hur man skitenkelt kunde göra coola snöflingor med hjälp av en bordssåg, så det tänkte jag prova. Innan jag till slut var klar och resultatet hamnat där det hörde hemma hade jag använt; planhyvel, bordssåg, lim, slipmaskin, gersåg och kakelugn.
[bild]
Verktygstokig
· Halland
· 7 547 inlägg
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 084 inlägg
Verktygstokig
· Halland
· 7 547 inlägg
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 084 inlägg