3 336 818 läst · 16 504 svar
3337k läst
16,5k svar
Dagens verktygsinköp!
Äntligen kom Duabs sinkfräsaggregat in på lagret igen! Betydligt billigare än på någon annan hemsida jag har kikat på, inkl. Amazon.
Förstod dock inte att frässtålet ingick så jag köpte med två extra
Förstod dock inte att frässtålet ingick så jag köpte med två extra
Vilken solskenshistoria!findus42 skrev:Fick en fråga via PM från en annan byggahusare om jag möjligen visste var man kunde få tag i en tappsläde till min vertikalfräs då han har en likadan. Så där händelsevis så råkade jag ha en på hyllan.
[bild]
Kommer aldrig använda den, då jag fördrar jiggar, så jag frågade om han var intresserad av den.
Nämnde i förbifarten att det jag verkligen skulle vilja ha till fräsen var ett matarverk. Skrev också att jag inte sökte aktivt. Att om den osannolika händelsen inträffade att jag ramlade över ett i framtiden så skulle jag slå till.
Mirakler händer. Lika sådär händelsevis hade han ett liggande som han inte hade användning för.
Googlade upp nypris och erbjöd hälften samt tappsläden på köpet.
Nu till omvänt chackrande
Av tacksamhet för tappsläden sänkte han mitt bud.
[bild]
Efter avslutad affär gav jag honom en verktygslåda som jag inte längre använder.
[bild]
Ibland är livet nästan rättvist.
Mvh Findus
Jag undrar lite samma sak, är det någon som vet var man får tag på en tappsläde? Det låg precis en Luna W64 med släde ute på blocket, ville dock förståeligt inte sälja bara släden men var mycket vänlig och skickade bilder till mig!
Funderar lite på att bygga själv och fästa i justerbordet(+t-spår) men skulle ändå kännas bättre med original.
Inte dagens inköp utan lördagens.
En Morsø gerklipp med fotpedal. Begagnad men i perfekt skick bortsett från att knivarna behöver brynas litet. Ett par nya knivar kom på köpet.
Det är kris i kassan just nu men säljaren prutade så jag hade råd att köpa ändå. Han ville bli av med den.
En Morsø gerklipp med fotpedal. Begagnad men i perfekt skick bortsett från att knivarna behöver brynas litet. Ett par nya knivar kom på köpet.
Det är kris i kassan just nu men säljaren prutade så jag hade råd att köpa ändå. Han ville bli av med den.
Husägare
· Köping
· 390 inlägg
Har sån i sommarstugan. Det enda positiva jag kan säga om dem är att det är 10 års garanti - jag byter varannat år och då används de inte ofta i stugan. Spara kvittot!!Bödvar McOlsson skrev: