Bosch excenterslipmaskin på ett verkstadsbord med sliprondell.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
VidarH och 7 till
  • Laddar…
SC Aero SC Aero skrev:
[bild]
Det var en riktigt liten ”Söting” det där!
Fick genast ”villhöverkänslor”!

• Gilla
FreQa och 2 till
  • Laddar…
Q
SC Aero SC Aero skrev:
[bild]
Funkar den med 2.0Ah batterier?

• Gilla
Rönnis
  • Laddar…
LoweW
Äntligen kom Duabs sinkfräsaggregat in på lagret igen! Betydligt billigare än på någon annan hemsida jag har kikat på, inkl. Amazon.

Förstod dock inte att frässtålet ingick så jag köpte med två extra :p

• Rött sinkfräsaggregat från Duab med tillhörande frässtål på en träbänk.
    Skapa konto
  • Sinkfräsaggregat från Duab med flera frässtål, extra köpta inlagda i röd verktygslåda.
    Skapa konto
  • Gilla
dilemma och 10 till
  • Laddar…
Q Adde byggahus skrev:
Funkar den med 2.0Ah batterier?
Självklart, har även 6Ah batterier tillgängliga

• Gilla
Qjanto
  • Laddar…
LoweW LoweW skrev:
Äntligen kom Duabs sinkfräsaggregat in på lagret igen! Betydligt billigare än på någon annan hemsida jag har kikat på, inkl. Amazon.

Förstod dock inte att frässtålet ingick så jag köpte med två extra :p
Hur används ett sådant? :)

LoweW
J john.h skrev:
Hur används ett sådant? :)
Såhär! Blir ”bara” så kallade half blind dovetails men man kan köpa till en annan mall om man vill ha riktiga.

• Gilla
Lilllen och 8 till
  • Laddar…
findus42 findus42 skrev:
Fick en fråga via PM från en annan byggahusare om jag möjligen visste var man kunde få tag i en tappsläde till min vertikalfräs då han har en likadan. Så där händelsevis så råkade jag ha en på hyllan.
[bild]
Kommer aldrig använda den, då jag fördrar jiggar, så jag frågade om han var intresserad av den.
Nämnde i förbifarten att det jag verkligen skulle vilja ha till fräsen var ett matarverk. Skrev också att jag inte sökte aktivt. Att om den osannolika händelsen inträffade att jag ramlade över ett i framtiden så skulle jag slå till.

Mirakler händer. Lika sådär händelsevis hade han ett liggande som han inte hade användning för.

Googlade upp nypris och erbjöd hälften samt tappsläden på köpet.

Nu till omvänt chackrande :surprised:
Av tacksamhet för tappsläden sänkte han mitt bud.
[bild]
Efter avslutad affär gav jag honom en verktygslåda som jag inte längre använder.
[bild]
Ibland är livet nästan rättvist.
Mvh Findus
Vilken solskenshistoria!
Jag undrar lite samma sak, är det någon som vet var man får tag på en tappsläde? Det låg precis en Luna W64 med släde ute på blocket, ville dock förståeligt inte sälja bara släden men var mycket vänlig och skickade bilder till mig!
Funderar lite på att bygga själv och fästa i justerbordet(+t-spår) men skulle ändå kännas bättre med original.

Q
Blackfriday inköp från Bauhaus. Kom förra veckan men öppnades idag.

• Montagesystem Programa Plus Startkit från Bauhaus, inkluderar olika delar och verktyg för karmmontage.
    Skapa konto
  • Startkit för montage av karm med skruv, hammare och pack av silikonkartuscher på ett verktygsbord.
    Skapa konto
  • Gilla
Chentin och 6 till
  • Laddar…
Inte dagens inköp utan lördagens.

En Morsø gerklipp med fotpedal. Begagnad men i perfekt skick bortsett från att knivarna behöver brynas litet. Ett par nya knivar kom på köpet.
Det är kris i kassan just nu men säljaren prutade så jag hade råd att köpa ändå. Han ville bli av med den.

• Gilla
Tsdoesds och 8 till
  • Laddar…
Två Cocraft bitsmejslar och en Stanley måttband på ett bord, present till bror för köksmontering.
Skapa konto

En bitsmejsel att ha inne i huset till allehanda uppgifter. Blev en extra att ge brorsan i julklapp. Blir bra när han ska montera kök i nya sommarhuset i vår.

• Gilla
Sthlm1891
  • Laddar…
Bödvar McOlsson Bödvar McOlsson skrev:
[bild]
En bitsmejsel att ha inne i huset till allehanda uppgifter. Blev en extra att ge brorsan i julklapp. Blir bra när han ska montera kök i nya sommarhuset i vår.
Har sån i sommarstugan. Det enda positiva jag kan säga om dem är att det är 10 års garanti - jag byter varannat år och då används de inte ofta i stugan. Spara kvittot!!

• Gilla
  • Wow
Beskow93 och 2 till
  • Laddar…
richardtenggren
Är det inte bättre att köpa en Wera och vara nöjd? :)

Jag fick nyss hem en Wagner PRO 250 R tydligen :surprised:

• Gilla
  • Älska
tank77 och 3 till
  • Laddar…
richardtenggren richardtenggren skrev:
Är det inte bättre att köpa en Wera och vara nöjd? :)

Jag fick nyss hem en Wagner PRO 250 R tydligen :surprised:
Once you go Wera you´ll never go back? :cool:(y)

• Gilla
Huzzbutt och 5 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.