Köpt i Sept =) fler gånger varit ibehov av trådlös "fein" och med några dewalt producter sen tidigare med några extra batterier så var saken klart

teleskoppasset blev en AHA upplevelse när 180 passet var kort när man höll på med fasadändring och var stockstomme och stora fönster
 
  • Dewalt trådlös verktyg i förpackning och Milwaukee teleskoppasset i kartong, använda vid bygg och renovering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Sthlm1891 och 1 till
  • Laddar…
Sthlm1891 Sthlm1891 skrev:
Du får nog göra som @stigen skriver och köpa på dig minst två batterier till. Jag har denna maskin (och jag är mycket nöjd med den) och den "käkar" duktigt med batteri. Och nu när du har köpt enkelladdare kommer du bli stående ganska mycket då du kommer få vänta på batterier som laddas.
Så blir det nog. Jag får se hur mycket jag använder den i sommar och väga kostnaden för två batterier till mot att ibland behöva plocka fram sladdsågen (jobbigt) eller att kvista med yxa (som jag gillar).
 
  • Gilla
Sthlm1891
  • Laddar…
K
Henningelvis Henningelvis skrev:
Så blir det nog. Jag får se hur mycket jag använder den i sommar och väga kostnaden för två batterier till mot att ibland behöva plocka fram sladdsågen (jobbigt) eller att kvista med yxa (som jag gillar).
Ofta enklast att inte tänka på de utan bara använda grejerna så ser man efterhand vilka behov man har
 
Henningelvis Henningelvis skrev:
Så blir det nog. Jag får se hur mycket jag använder den i sommar och väga kostnaden för två batterier till mot att ibland behöva plocka fram sladdsågen (jobbigt) eller att kvista med yxa (som jag gillar).
Eller en riktig motorsåg :p
 
  • Gilla
  • Haha
Henningelvis och 1 till
  • Laddar…
Ramnemark Ramnemark skrev:
Eller en riktig motorsåg :p
Jag har inte så stora ägor eller så stort skogsbestånd att jag har regelbundet behov av en kraftigare bensindriven. Jag kan låna en av min far om det skulle behövas.
 
  • Haha
Ramnemark
  • Laddar…
Frustrator Frustrator skrev:
Efter 11h på jobbet kom man hem till de här två [bild]
Fanns det några intressanta klurigheter att tillverka själv i boken? Omslaget verkar ju lovande.

Mvh Mackk
 
  • Gilla
Njingan
  • Laddar…
Stanley bockarna köptes idag.
Klingan för någon vecka sedan, 3-d vinkel fick häng med I farten, verkar smidig :)

Nya Stanley sågbockar, en Makita sågklinga och en Wolfcraft 3D-vinkel i förpackningar på träplankor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 1 till
  • Laddar…
S
Förbanna inte mörkret, tänd en LED-lampa!
Riktigt robust konstruktion och bra kvalitetskänsla.
Från Amazon när det tillfälligt var lite lägre pris för några veckor sedan.
Robust Metabo LED-lampa placerad på en arbetsbänk, köpt från Amazon under en rea-period.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Robust LED-arbetslampa på träbord i verkstadsmiljö, köpt från Amazon.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Tänd LED-arbetslampa på ett arbetsbord i ett mörkt rum, köpt från Amazon.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Bonzo2000 och 7 till
  • Laddar…
Budade hem en betongslip på auktion.
Jag har en del väggar och golv i källaren som skulle behöva slipas så det kändes försvarbart. Även om det är smidigt att hyra så tror jag att jag kommer tjäna på att äga en egen slip, speciellt om jag säljer den vidare när jag är klar med den (vilket såklart aldrig kommer hända).

Betongslip av märket Flex LD15-10R 125MM på en röd fleckig yta, med ytterligare bilder som visar olika vinklar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Alltgår och 1 till
  • Laddar…
Har du provat den?
Dom få gånger jag handlat på den sidan så har det varit trasigt. Vet att mycket av grejerna är utslitet mög från uthyrningsföretagen.
 
SamiHus SamiHus skrev:
Har du provat den?
Dom få gånger jag handlat på den sidan så har det varit trasigt. Vet att mycket av grejerna är utslitet mög från uthyrningsföretagen.
Just den slipen på bilden kommer från Ramirent då dom har sin skånehub i svalöv. Om den sen är utsliten eller ej vet jag inte men definitivt hyrmaskin.
 
ÄNTLIGEN..
Ny Hultafors vattenpass liggande på en vit snurrstol med verktyg i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Kort "långpass", bra pris på Proffsmagasinet under Black Week.
Dock mycket seg leverans och långt ifrån blixtsnabba svar från kundtjänst...:rolleyes:
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 5 till
  • Laddar…
SamiHus SamiHus skrev:
Har du provat den?
Dom få gånger jag handlat på den sidan så har det varit trasigt. Vet att mycket av grejerna är utslitet mög från uthyrningsföretagen.
Inte testat den, men den startar enligt en film på auktionssidan och i beskrivningen står även ”inga kända anmärkningar eller fel”, så jag hoppas att det stämmer.

Hur som helst känner jag att det känns säkrare att köpa från ett uthyrningsföretag än från en privatperson. Men det är klart att begagnat är ju alltid begagnat hur man än vrider och vänder på det.
 
Idag kom äntligen leveransen av prylar från Verktygsboden som jag tagit alldeles för lång tid på mig att beställa.
Verktyg och tillbehör på arbetsbänk: tryckluftsslang, snabbkopplingar, gängsnitt, gummimatta rullad upp.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Lite snabbkopplingar och tryckluftsslang till tryckluftsystemet i garaget.
Samt gummimatta och gängsnitt till hyveln (hurra UNC-gänga...)
Verktygs- och maskindelar i garage med tryckluftssystem, gummimatta och gängsnitt, oskarpt i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Bytte även kopplingen på Lidl-vindan.
Hand håller snabbkopplingar för tryckluft framför en blå tryckluftsslang och verktyg på ett arbetsbord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Tryckluftsslang med snabbkopplingar och vinda monterade på garagets vägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
frollic123 och 7 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.