R
Maskintok skrev:
Nja jag kan lyssna och lära mig saker..
Men inte lyssnar jag på sådant som inte stämmer bara för att det passar in...
hört så många olika teorier nu så jag har gett upp för länge sedan med dessa forskare och vetenskapsmän....
Vad har du för kompetens inom detta forskningsområde som gör att du kan säga att hela den samlade forskarkåren har fel? Du måste ha rätt bra på fötterna och jag skulle tippa på att ett nobelpris är att vänta om du har det.

Något säger mig att du står helt barfota och gubbgissar :)

• Gilla
fiskbuggaren och 3 till
  • Laddar…
A Abies koreana skrev:
Det har du rätt i men det här var väl inte snyggt? Finansieringen av sänkta bensinpriser :thinking:

Efter högerbudgeten – Sverige kan förlora miljarder i EU-stöd – Supermiljöbloggen (supermiljobloggen.se)
Supermiljöbloggen, klart MP är besvikna efter regeringsfiaskot förra veckan.

Det är precis sådana personer i MP med 4% stöd av svenska folket som hittar på sådan rappakalja som du länkar till.

A
R RoAd skrev:
Vad har du för kompetens inom detta forskningsområde som gör att du kan säga att hela den samlade forskarkåren har fel? Du måste ha rätt bra på fötterna och jag skulle tippa på att ett nobelpris är att vänta om du har det.

Något säger mig att du står helt barfota och gubbgissar :)
Det heter gissar... Bara gissar..
välkommen till verkligheten.
Men nä hela forskarkåren är inte överens alls..
Det är vissa forskare som är på samma tankegång.. betyder inte att det är mera sanning för det...

• Gilla
Karl Olssvan och 1 till
  • Laddar…
Maskintok skrev:
Det där är ju för fan en släkting till Greta...
Och sånt ska man ta på allvar..
aldrig...

Sedan är co2 ingen fastställd gas för någon effekt, det är tyckande och åsikter... Inget mer....
Bamse var en rekorderlig kille men hur Greta kan vara släkt med honom förstår jag inte

D
Maskintok skrev:
Nä varför då?
Jag diskuterade om att subventionera en jäkla elbil..
Kan du inte hålla dig där, så är det ingen idé att föra diskussion med dig.
Den mest subventionerade bilkörning görs i fossilbilar, där kommer en elbil aldrig i närheten.

• Gilla
Dan_Johansson och 2 till
  • Laddar…
R
Maskintok skrev:
Det är vissa forskare som är på samma tankegång.. betyder inte att det är mera sanning för det...
Du gissar ja, det är en lite svagare åsikt än den som tusentals forskare under mer än 100 år kommit fram till ;)

Du är välkommen att visa upp de forskare som inte håller med om att CO2 är en växthusgas. Håll dig till sådana som genomgått peer review och inte löst folk på bloggar eller youtube. Lycka till :rolleyes:

• Gilla
Dan_Johansson och 1 till
  • Laddar…
D
S Styrman_jansson skrev:
Så är det säkert ibland. Dock undrar jag om t.ex. SD hade varit så stora idag om övriga partier vågat diskuterar vissa frågor tidigare istället för att avfärda dem som opk, d.v.s. utanför åsiktskorridoren.

Det hela påminner mig om en grupp som startades på Facebook som kallades ”Vi gillar olika” som reaktion på att SD gick så bra i valet. Så fort SD nämndes spydde alla galla över dem på alla tänkbara vis. Tills en ny medlem skrev att de borde döpa om gruppen till ”Vi gillar olika - fast in så olikt att du röstar på SD…

För övrigt är jag ingen anhängare av SD men väl av demokrati. 1/5 av rösterna är ändå 1/5 av rösterna och det får man respektera.
Jag tycker det hade varit bättre att media slutar dalta med SD och påpekar och synar alla konspirationsteorier och lögner. Det ryms mycket väl inom demokration.

• Gilla
Huzzbutt och 1 till
  • Laddar…
A
D djac skrev:
Den mest subventionerade bilkörning görs i fossilbilar, där kommer en elbil aldrig i närheten.
Va bra, då kan ni miljögalningar betala allt som det kostar med era fantasi fordon.

• Gilla
Karl Olssvan och 1 till
  • Laddar…
Grizzlybjörnen123 Grizzlybjörnen123 skrev:
Det är precis sådana personer i MP med 4% stöd av svenska folket som hittar på sådan rappakalja som du länkar till.
Okej, då får du väl visa hur partierna avser att finansiera minskad skatt på bensinen. Jag ger mig direkt om du visar att informationen jag länkade till är felaktig.

Maskintok skrev:
Killgissar, precis vad vetenskapsmän gör. Var det inte en bättre vetande man som sa att jorden var platt:thinking:

• Gilla
Karl Olssvan och 1 till
  • Laddar…
A
R RoAd skrev:
Du gissar ja, det är en lite svagare åsikt än den som tusentals forskare under mer än 100 år kommit fram till ;)

Du är välkommen att visa upp de forskare som inte håller med om att CO2 är en växthusgas. Håll dig till sådana som genomgått peer review och inte löst folk på bloggar eller youtube. Lycka till :rolleyes:
Nä varför det?
Det enda ni länkar till som ni tror är sanning är en massa i trams från miljölobbyn.
Finns ingen sanning i Gretas släktingar mm.

A
Killgissar, precis vad vetenskapsmän gör. Var det inte en bättre vetande man som sa att jorden var platt:thinking:
Jo det var ju det...
En framstående man som lade grunden till dessa idioter framstående forskningsresultat..

• Haha
Grizzlybjörnen123
  • Laddar…
A
Supermiljöbloggen, klart MP är besvikna efter regeringsfiaskot förra veckan.

Detta är inte alls förankrat i EU.
socialdemokraterna förhandlade med EU tidigare i våras om att vi skulle slippa att lägga ytterligare beskattning på miljövänligare bränslen.. Så som E85 och hvo..
Men denna skara av dårar valde att bistå mps krav och då höja skatterna.. Som dessutom är skatter på skatter...

• Gilla
Grizzlybjörnen123
  • Laddar…
R
Nej, det har ingen någonsin kommit fram till genom vetenskaplig forskning. En myt som sprids av folk som vill försöka få det till att vetenskapsmän just gissar. Det gör de absolut inte, och om någon skulle göra det så skulle de genast få sina gissningar underkända av andra forskare.

Läs på om hur vetenskaplig metod fungerar istället för att göra bort dig ;)

https://sv.wikipedia.org/wiki/Vetenskaplig_metod

• Gilla
Huzzbutt
  • Laddar…
D djac skrev:
Jag tycker det hade varit bättre att media slutar dalta med SD och påpekar och synar alla konspirationsteorier och lögner. Det ryms mycket väl inom demokration.
Självklart. Gör de inte det? jag tycker det ploppar upp den ena "spökhistorien" efter den andra därifrån.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.