R
Grizzlybjörnen123 Grizzlybjörnen123 skrev:
Dina vetenskapskompisar utvecklade atombomben och se vilket helvete japanerna fick för den vetenskapen.

Dessutom var mengele vetenskapsman
För dumt för att ens svara på. Jag gissar dessutom att du någonstans även är kärnkraftsförespråkare, eller hur?
 
R
skoge skoge skrev:
[bild]

Ja jag hoppas globala uppvärmningen kommer fort
Ja, om man ser världen i det lilla perspektivet att man tror att det enbart blir lite varmare i sin bostad när det blir varmare globalt så är det nog lätt att hoppas på det.

Tyvärr kommer effekterna bli lite större än så.
 
A
R RoAd skrev:
Nej, det jag skriver om CO2 här är inte mina "åsikter eller värderingar". Det är vad vetenskapen kommit fram till genom forskning. Det finns mängder med just forskning i ämnet och det råder sk. konsensus i ämnet idag.

Du däremot gissar ju bara enligt egen utsago. Varför ska jag visa respekt för det beteendet?

Du fick lite länkar av mig i förra inlägget, om du är intresserad av att lära dig något kan du ju börja med dem.

Jag lovar att jag ska klicka på eventuella länkar du kommer med för att styrka dina gissningar.
läser inte miljöskit.
 
Marike Marike skrev:
Den fattigaste är miljövänligast.
Tror du? Den som är fattig har nog inte råd att göra medvetna miljöval, eldar förmodligen upp både sin egen och den lokala bilverkstadens spillolja när den gratis frityroljan från gatuköket tagit slut.

Den som inte förbrukar så mycket, inte handlar importerat och inte åker förbränningsmotordrivet tror jag är miljövänligare.
 
  • Gilla
Grizzlybjörnen123
  • Laddar…
A
P pmd skrev:
För de flesta står knappast valet mellan att köpa en ny elbil eller att köpa en gammal fossilbil.

Det skiljer i miljöpåverkan mellan att köpa en ny fossilbil eller att köpa en gammal fossilbil också.
Nä precis.
Man väljer en vanlig bil.
elbilar passar bra på tivoli..
 
  • Haha
Grizzlybjörnen123
  • Laddar…
P pmd skrev:
Det råder brist när producenterna inte kan leverera så mycket som konsumenterna efterfrågar. Det är en bit kvar dit när det gäller el i Sverige.
Vem behöver en elbil när vi i slutändan måste skjuta den framför oss när elen tar slut och priset vintertid ligger runt 100 kr/kwh i skatt på skatt och miljöskatt för att kolkraftverk och oljekraftverk ska gå så de glöder
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
S Styrman_jansson skrev:
Precis. Det vi har i Sverige är inte elbrist utan effektbrist vid specifika tidpunkter.

El är en färskvara som är svår att lagra, speciellt över längre tid. Därför kan vi inte flytta överskott från en tidpunkt till ett underskott en annan tidpunkt.
El går att lagra i elbilen :crysmile::crysmile::crysmile:
 
R RoAd skrev:
För dumt för att ens svara på. Jag gissar dessutom att du någonstans även är kärnkraftsförespråkare, eller hur?
Ja, men du är väll likt mengele (kollega) förespråkare för något påhittat
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
R
Maskintok skrev:
läser inte miljöskit.
Nu var det i.o.f.s. "klimatskit" jag länkade till ;)

Men fine, det är glasklart att du inte har en susning om vad du pratar om vilket du dessutom erkänt med att du bara gissar och att du faktiskt inte ens läser det du anser är fel :surprised:.

Då är det nog inte mycket att göra annat än att ignorera din åsikt i frågan.
 
  • Gilla
Huzzbutt och 3 till
  • Laddar…
R
Grizzlybjörnen123 Grizzlybjörnen123 skrev:
Ja, men du är väll likt mengele (kollega) förespråkare för något påhittat
Förstår faktiskt inte ens vart du vill komma med ditt trams.

Skriv något vettigt om du vill ha svar av mig.
 
A
R RoAd skrev:
Förstår faktiskt inte ens vart du vill komma med ditt trams.

Skriv något vettigt om du vill ha svar av mig.
Varför då?
Inte mycket bättre det skit du skriver åt mig...
 
  • Haha
Grizzlybjörnen123
  • Laddar…
R RoAd skrev:
Förstår faktiskt inte ens vart du vill komma med ditt trams.

Skriv något vettigt om du vill ha svar av mig.
Då måste det jag hitills skrivit varit vettigt eftersom du svarat:crysmile::crysmile::crysmile:
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
Marike
F fribygg skrev:
Tror du? Den som är fattig har nog inte råd att göra medvetna miljöval, eldar förmodligen upp både sin egen och den lokala bilverkstadens spillolja när den gratis frityroljan från gatuköket tagit slut.

Den som inte förbrukar så mycket, inte handlar importerat och inte åker förbränningsmotordrivet tror jag är miljövänligare.
Nja, den fattige drar på sig en extra yllekofta när temperaturen kryper nedåt. Den välborne värmer upp poolen för att kunna bada ute i smällkalla vintern, i den mån de inte rest till Thailand förstås men resor är ju lite knivigt nu igen.
Visst finns det de som lägger pengar på hög, Fanns ett ordspråk, Den rikaste är den snålaste, men tror inte den kategorin är särskilt stor, de flesta som kan spenderar nog.:)
 
  • Gilla
fribygg
  • Laddar…
A
R RoAd skrev:
Nu var det i.o.f.s. "klimatskit" jag länkade till ;)

Men fine, det är glasklart att du inte har en susning om vad du pratar om vilket du dessutom erkänt med att du bara gissar och att du faktiskt inte ens läser det du anser är fel :surprised:.

Då är det nog inte mycket att göra annat än att ignorera din åsikt i frågan.
fint för min del..
Jag vill ändå inte diskutera med miljötomtar.. de borde landsförvisas.
 
  • Gilla
Grizzlybjörnen123
  • Laddar…
Har Anders Ygeman blivit religös då han i aftonbladet skyller dagens höga elpris på Ryssland och Corona.

Elen i Sverige har fått Corona, sätt munskydd på eluttagen

Dessutom "tror" han att priset nu ska sjunka.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.