jag trodde det var krav på gångbryggor på taken idag det var min förra sotare försökte tvinga oss till att montera

• Gilla
Myrstacken
  • Laddar…
S Sveik skrev:
Kiselbehandling (SiOO:X och liknande) är den nya modebehandingen av träytor. Visst blir det snyggt silvergrått relativt fort men efter ett par år blir det svart när det regnar och trät blir vått. Och behandlingen skyddar dåligt mot väta.
Hej, Använd aldrig Sioo det är det sämsta man kan göra. Har det på min fasad och enligt Sioo ska du borsta fasaden minst vart tredje år vem vill göra det 8 m upp och fasaden blir absolut inte silvergrå.

U Uffe-Nacka skrev:
Har haft ett SiOO:X behandlat altan däck i tidigare hus det var grått och fint åtminstone 10 års tid
Hel annorlunda om du använder det på tryckt jämfört med fasadvägg. Hade Sioo på besök och de berömde mitt tralldäck då det har blivit riktigt bra men det var bara det att det är behandlat med Rustas Kiselprodukt

• Haha
  • Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
J justusandersson skrev:
Mycket skicklig arkitekt! Plywood är ett fantastiskt material, men obehandlad furuplyfa gulnar med tiden.
Detta nämndes ju i programmet, som något positivt. Men, det blir ju inte bara gulare utan mörkare, väldigt mörkt och det tar inte så himla lång tid. Men det finns ju färg och lasyr av olika slag.

A
Jag skulle vilja veta mer om vatten/avloppslösningarna, visst hade dom inget badrum? Så utedass då. Allt har väl egentligen redan sagts och det verkar inte vara så att paret själva kommer in och berättar här, så något klargörande kring alla frågor lär inte komma.

Intressant bygge, kul att dom var nöjda vilket är det viktigaste, det är ju dom som ska bo där. Men för min del lämnade det en del att önska.

• Haha
Anna_H
  • Laddar…
A arpearp skrev:
Jag skulle vilja veta mer om vatten/avloppslösningarna, visst hade dom inget badrum? Så utedass då. Allt har väl egentligen redan sagts och det verkar inte vara så att paret själva kommer in och berättar här, så något klargörande kring alla frågor lär inte komma.

Intressant bygge, kul att dom var nöjda vilket är det viktigaste, det är ju dom som ska bo där. Men för min del lämnade det en del att önska.
Badrum nämndes när de visade planlösningen.

• Gilla
arpearp
  • Laddar…
A arpearp skrev:
Jag skulle vilja veta mer om vatten/avloppslösningarna, visst hade dom inget badrum? Så utedass då.
De visade ju till och med hur ledningarna kom upp fel i plattan?

Ca 5 miljoner slutade kalaset på mot budgeten på 3 miljoner, för dom som var intresserade (källa: Mark Isitts instagram)

• Gilla
SandraPeter och 5 till
  • Laddar…
HOBBY ARCHITECT
Skadinavisk design när den är som värst.

• Gilla
erikjakan och 2 till
  • Laddar…
I ericalnemar skrev:
Ca 5 miljoner slutade kalaset på mot budgeten på 3 miljoner, för dom som var intresserade (källa: Mark Isitts instagram)
Årets kalkon! Inte mycket för pengarna…

• Gilla
Stensson11 och 1 till
  • Laddar…
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Årets kalkon! Inte mycket för pengarna…
De fick ett oförglömligt hus. Men för den degen hade man fått två "sommar 70" från sommarnöjen och pengar över till frakt och bygglovskostnader.

För övrigt har jag aldrig sett nån göra platta på mark på en ö utan bilväg. Bara den lär ha kostat en mille?

S surfarn skrev:
De fick ett oförglömligt hus. Men för den degen hade man fått två "sommar 70" från sommarnöjen och pengar över till frakt och bygglovskostnader.

För övrigt har jag aldrig sett nån göra platta på mark på en ö utan bilväg. Bara den lär ha kostat en mille?
Mmm, en bra lektion på hur man inte ska bygga en ”sommarstuga ”!

• Gilla
Appendix
  • Laddar…
S surfarn skrev:

Jag reagerär också på plattan. Till vilken nytta? De hade ju berg som underlag så en skalmur mullbänk med haspor eller dyl borde ju gjort jobbet med mycket mindre transport.

B
Ang. Sioo:x eller vad det är för behandling på panelen. Har de redan problem eller är det bara smuts som stänkt upp?
Hus med vit träpanel och eventuell smuts nertill, stort fönster och altan under sommardag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

B breakman skrev:
Ang. Sioo:x eller vad det är för behandling på panelen. Har de redan problem eller är det bara smuts som stänkt upp?
[bild]
Alla grånande behandlingar påverkas i ojämn takt beroende på läge och utsatthet. Den låga fasaden skyddas nog av taksprånget. Det är därför väntat att väggen påverkas mest längst ner. Stänkande vatten/smuts gör säkert sitt som det brukar.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.