176 924 läst · 961 svar
177k läst
961 svar
Vad har ni för bilar?
Nu pratar vi bil på riktigtH Haagbard skrev:[bild]
Det fick bli en 325:a
Egentligen tycker jag bättre om Mercedes 124 och ens aldrig ägt någon BMW innan.
E30 325 var ju ändå trots allt någon slags dröm när man gick på högstadiet och jag är ju numera i den åldern då ungdomens drömmar ska upplevas
Komfort och inredning känns inte så värst, att ratten sitter snett har jag aldrig ens tänkt på innan.
Men designen utvändigt är ju topp
Var lyckades du hitta den där pärlan, den kan inte varit gratis ?? Å andra sidan kan man nog se den som en investering.
Sålde min lätt krockade 325a med mycket godis för 6000:- för 11 år sen, hade nog fått 50" idag trots skadan.
Min bil hade ett extra värde, det var en flyttgodsimport utan krav på avgasrening.
Det du ska göra på den där om det inte redan är gjort, byta styrväxel. Med M# eller E36 växel blir det en helt annan bil. Å andra sidan, gillar du MB kan du ha kvar orginalväxeln, MB har ju om möjligt ännu vevigare styrning.
Grattis till en klassisk sjukt snygg bil.
Du är förlåten HaagbardH Haagbard skrev:[bild]
Det fick bli en 325:a
Egentligen tycker jag bättre om Mercedes 124 och ens aldrig ägt någon BMW innan.
E30 325 var ju ändå trots allt någon slags dröm när man gick på högstadiet och jag är ju numera i den åldern då ungdomens drömmar ska upplevas
Komfort och inredning känns inte så värst, att ratten sitter snett har jag aldrig ens tänkt på innan.
Men designen utvändigt är ju topp
E30 är enligt mig samma status på som x124
/Mercafreaket
Lite sent jag läser detta, men måste berätta om ett kul sammanträffande.V Ville_Vessla skrev:Ett hjullager haverade på Toyotan, sicken skitkvalitet, endast 43000 mil, hursomhelst är det fixat nu men under tiden dammade jag av 740:n från 87. Det är fina grejer, glider tyst och fint och fartgupp kan man ignorera , ballongdäcken och mjuk fjädring sväljer det mesta. Det har gått så pass långt nu att när medtrafikanter inser att det inte är en A-traktor eller en rishög får man tummen upp som om det vore en PV eller Amazon man gled omkring i. Tror jag håller mig till den ett tag till. Har den funkat i 34år ska den väl kunna funka några år till.
Grannen långpendlade i många år med en Corolla 1,3 -93. Det första lite större fel som inträffade var ett havererat framhjulslager vid just 43.000 mil !!!
Värdelöst utan bilder...Putten skrev:
Jag gillar mercorna från 70 och 80 talet. Coupe modellerna föreställer jag mig dock att de körs av en äldre man med svart uppknäppt skjorta med stor guldkedja som titulerar sig porrklubbsdirektör. Sagt med kärlek och humor, finns ett och annat att säga om förarna av min bil också.Putten skrev:
Hahahahaha.P Pin skrev:
Tyvärr kan jag inte titulera mig gubbe eller porrklubbsdirektör Däremot en kepsslyngel från början av 80-talet med odrägligt språkbruk
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 18 611 inlägg
Såg för en tid sedan ett biltransportekipage på väg söderut lastad med uteslutande MB W123. Kan man misstänka att de var på väg (tillbaka) till Tyskland?P Pin skrev:
Vi har en XC-70 d4 awd -16 och har precis skaffat en Renault Captur 1.3 edc -19 som vi framförallt skall ha till jobbet men även längre resor där det inte krävs någon större packning.
Redigerat: