Isakare Isakare skrev:
Om jag sparat 3 av mina bilar jag haft de 15 senaste åren, skulle jag nog kunnat räkna in 4-500" värde idag.
Det är en märklig tid just nu. RAMen jag handlade 2018 som var drygt 2år då ligger högre i pris på blocket idag med dubbla miltalen än vad jag betalade 3.5år sedan. Och det med högsta drivmedelspriser vi haft :dizzy:Men jag förstår dom ;)
 
  • Gilla
richardtenggren
  • Laddar…
Har en rostfri volvo 240 med under 10k mil och kör med nu på sommaren. Annars har jag en bmw 118d -11 som är bättre än volvon på vissa saker och sämre på andra.
 
galento
Tokslut Tokslut skrev:
Det är en märklig tid just nu. RAMen jag handlade 2018 som var drygt 2år då ligger högre i pris på blocket idag med dubbla miltalen än vad jag betalade 3.5år sedan. Och det med högsta drivmedelspriser vi haft :dizzy:Men jag förstår dom ;)
Det är nog en stor värdeökning på gamla truckar också, köpte min -12 och då var de
ganska billiga. Men på senare tid har priserna ökat och man kan se likvärdiga
till salu för det tredubbla beloppet av vad den köptes för.( men denna ökningen
har man nog förlorat på andra affärer :crysmile: ) för att inte tala om pilsnerbilar :surprised::rolleyes:
Nedanstående annonserades för 250000 på blocket för en tid sen :

Rostig gammal bil med texten "SÄFFLE" på sidan, annonserad på Blocket.
Dekorerad gammal bil med graffiti och ölburk på taket kör på väg.
 
galento galento skrev:
Det är nog en stor värdeökning på gamla truckar också, köpte min -12 och då var de
ganska billiga. Men på senare tid har priserna ökat och man kan se likvärdiga
till salu för det tredubbla beloppet av vad den köptes för.( men denna ökningen
har man nog förlorat på andra affärer :crysmile: ) för att inte tala om pilsnerbilar :surprised::rolleyes:
Nedanstående annonserades för 250000 på blocket för en tid sen :

[bild]
[bild]
Får man inte en fräsch Impala för de pengarna? Kan väl inte sålts för en kvarts mille?
 
galento
Tokslut Tokslut skrev:
Får man inte en fräsch Impala för de pengarna? Kan väl inte sålts för en kvarts mille?
Jovisst men flera av dessa räknas som kultbilar, t,ex FBK Chevan i Värmland som hängt med länge. Sheriffen som den på bilderna visar kallas blev snart borta, den är väldigt välkänd i dessa kretsarna. Men har sett helren chassie och drivlina på andra bilder så den är nog bättre än det ser ut.
FBK Chevan har jag åkt mycket i själv när man var ute i svängen för längesen :cool::cool:
Google ;)
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
Blev en 240 -93 Classic idag.
Förra gången jag köpte en 240 var 1991, då en Turbo. Med samma takt är jag 79 år nästa gång det är dags.:rofl:
Blå Volvo 240 Classic -93 parkerad på kullersten framför röda trähus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
JohanLun och 10 till
  • Laddar…
galento
H Haagbard skrev:
Blev en 240 -93 Classic idag.
Förra gången jag köpte en 240 var 1991, då en Turbo. Med samma takt är jag 79 år nästa gång det är dags.:rofl:
[bild]
Den såg väldigt välvårdad och fin ut (y)(y)
 
H Haagbard skrev:
Blev en 240 -93 Classic idag.
Förra gången jag köpte en 240 var 1991, då en Turbo. Med samma takt är jag 79 år nästa gång det är dags.:rofl:
[bild]
De är ju såpass hållbara att man inte behöver byta oftare. Men du kanske kommer få elkonvertera den så småningom.
 
galento galento skrev:
Jovisst men flera av dessa räknas som kultbilar, t,ex FBK Chevan i Värmland som hängt med länge. Sheriffen som den på bilderna visar kallas blev snart borta, den är väldigt välkänd i dessa kretsarna. Men har sett helren chassie och drivlina på andra bilder så den är nog bättre än det ser ut.
FBK Chevan har jag åkt mycket i själv när man var ute i svängen för längesen :cool::cool:
Google ;)
Nappen gick väl samma peng har jag för mig, eller låg ut för det iaf.
Man får nog en impala i helt ok / bra skick för 250 beroende på årsmodell
Men du får aldrig all historia, all kubik med öl och sprit som konsumerats :D

Det är ju ram på dom så det är "bara" att byta kaross så har man en fin bil
 
galento
nino nino skrev:
Nappen gick väl samma peng har jag för mig, eller låg ut för det iaf.
Man får nog en impala i helt ok / bra skick för 250 beroende på årsmodell
Men du får aldrig all historia, all kubik med öl och sprit som konsumerats :D

Det är ju ram på dom så det är "bara" att byta kaross så har man en fin bil
Ja man undrar ju över prissättningen när de är så rundbucklade men de är nog i
mkt bra skick maskinellt , de körs ju runt omkring i landet flitigt och som du skriver
dess historia som är viktigt för en del :)
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
galento galento skrev:
Jovisst men flera av dessa räknas som kultbilar, t,ex FBK Chevan i Värmland som hängt med länge. Sheriffen som den på bilderna visar kallas blev snart borta, den är väldigt välkänd i dessa kretsarna. Men har sett helren chassie och drivlina på andra bilder så den är nog bättre än det ser ut.
FBK Chevan har jag åkt mycket i själv när man var ute i svängen för längesen :cool::cool:
Google ;)
Jag kommer ihåg FBK från det glada 80-talet, från några minnesvärda resor till Mantorp, där den dök upp på griscampingen. Minns också att alla Värmlandsraggare man träffade på spelade Sven-Ingvars i bilstereon :D
 
  • Gilla
galento
  • Laddar…
K
Isakare Isakare skrev:
Frågan är ju nu om det finns bränsle att köpa om 10 år, kommer fosilbilar ha nått värde alls ??
Om jag sparat 3 av mina bilar jag haft de 15 senaste åren, skulle jag nog kunnat räkna in 4-500" värde idag.
Jag känner lite likadant, har en fin kobratelefon som var något som ökade i värde på 90-talet... den låter jag barnen leka med nu. Värdet har gått mot noll i takt med att det inte finns någon med fast telefon hemma längre.

Man tycker ju att bränsle borde finnas tillgängligt länge än, men många gamla bilar befinner sig nog i en bubbla.
 
K
H Haagbard skrev:
Blev en 240 -93 Classic idag.
Förra gången jag köpte en 240 var 1991, då en Turbo. Med samma takt är jag 79 år nästa gång det är dags.:rofl:
[bild]
Hehe, hade du slitit ut den gamla nu eller?
 
K Kallebo skrev:
Hehe, hade du slitit ut den gamla nu eller?
Nej långt ifrån, den har bara gått 12.900 mil:rofl:
 
Britter som gäller. :D
Ska det dras släp får fruns Nissan komma ut.
XF -15, XK -07, XJ -86, TVR -91, S-type -65.
 
  • Samling brittiska klassiska bilar framför hus, inklusive en Jaguar XF, XK, XJ och en TVR.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Daggen84 och 10 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.