178 808 läst · 961 svar
179k läst
961 svar
Vad har ni för bilar?
Det är en märklig tid just nu. RAMen jag handlade 2018 som var drygt 2år då ligger högre i pris på blocket idag med dubbla miltalen än vad jag betalade 3.5år sedan. Och det med högsta drivmedelspriser vi haft Men jag förstår domIsakare skrev:
Det är nog en stor värdeökning på gamla truckar också, köpte min -12 och då var deTokslut skrev:
ganska billiga. Men på senare tid har priserna ökat och man kan se likvärdiga
till salu för det tredubbla beloppet av vad den köptes för.( men denna ökningen
har man nog förlorat på andra affärer ) för att inte tala om pilsnerbilar
Nedanstående annonserades för 250000 på blocket för en tid sen :
Får man inte en fräsch Impala för de pengarna? Kan väl inte sålts för en kvarts mille?galento skrev:Det är nog en stor värdeökning på gamla truckar också, köpte min -12 och då var de
ganska billiga. Men på senare tid har priserna ökat och man kan se likvärdiga
till salu för det tredubbla beloppet av vad den köptes för.( men denna ökningen
har man nog förlorat på andra affärer ) för att inte tala om pilsnerbilar
Nedanstående annonserades för 250000 på blocket för en tid sen :
[bild]
[bild]
Jovisst men flera av dessa räknas som kultbilar, t,ex FBK Chevan i Värmland som hängt med länge. Sheriffen som den på bilderna visar kallas blev snart borta, den är väldigt välkänd i dessa kretsarna. Men har sett helren chassie och drivlina på andra bilder så den är nog bättre än det ser ut.Tokslut skrev:
FBK Chevan har jag åkt mycket i själv när man var ute i svängen för längesen
Nappen gick väl samma peng har jag för mig, eller låg ut för det iaf.galento skrev:Jovisst men flera av dessa räknas som kultbilar, t,ex FBK Chevan i Värmland som hängt med länge. Sheriffen som den på bilderna visar kallas blev snart borta, den är väldigt välkänd i dessa kretsarna. Men har sett helren chassie och drivlina på andra bilder så den är nog bättre än det ser ut.
FBK Chevan har jag åkt mycket i själv när man var ute i svängen för längesen
Man får nog en impala i helt ok / bra skick för 250 beroende på årsmodell
Men du får aldrig all historia, all kubik med öl och sprit som konsumerats
Det är ju ram på dom så det är "bara" att byta kaross så har man en fin bil
Ja man undrar ju över prissättningen när de är så rundbucklade men de är nog inino skrev:
mkt bra skick maskinellt , de körs ju runt omkring i landet flitigt och som du skriver
dess historia som är viktigt för en del
Jag kommer ihåg FBK från det glada 80-talet, från några minnesvärda resor till Mantorp, där den dök upp på griscampingen. Minns också att alla Värmlandsraggare man träffade på spelade Sven-Ingvars i bilstereongalento skrev:Jovisst men flera av dessa räknas som kultbilar, t,ex FBK Chevan i Värmland som hängt med länge. Sheriffen som den på bilderna visar kallas blev snart borta, den är väldigt välkänd i dessa kretsarna. Men har sett helren chassie och drivlina på andra bilder så den är nog bättre än det ser ut.
FBK Chevan har jag åkt mycket i själv när man var ute i svängen för längesen
Jag känner lite likadant, har en fin kobratelefon som var något som ökade i värde på 90-talet... den låter jag barnen leka med nu. Värdet har gått mot noll i takt med att det inte finns någon med fast telefon hemma längre.Isakare skrev:
Man tycker ju att bränsle borde finnas tillgängligt länge än, men många gamla bilar befinner sig nog i en bubbla.