817 480 läst · 17 905 svar
817k läst
17,9k svar
Varför har ni inte vaccinerat er mot Covid-19 ?
Impotent och dumpad kan man också bliStaffans2000 skrev:I Italien, påstår min bekant i Vicenza att sjuttio % av vårdpersonalen motsätter/vägrar att vaccinera sig.
Hon själv och hela familjen/släkten är vaccinerade, liksom jobbarkompisar.
Två medelålder släktingar dog nyligen, likaså två på hennes kontor.
Hennes gamle sjuke far, skulle prompt skulle vaccineras, han också. En vecka efteråt, blev han allvarligt sjuk och har varit det, sedan dess.
Så bara i hennes relativt lilla bekantskapskrets har fyra oväntat dött på kort tid efter vaccineringen. Farsan oräknad.
Staffans
https://mobile.twitter.com/NICKIMIN...kernas-vaccinbrak-efter-superstjarnans-tweet/
Nissens skrev:
stort tack för länken. Ska avsätta lite tid under dagen för att faktachecka reportaget . Jag har inte några länkar att skicka dig och jag minns inte specifikt vilka nyhetssändningar det handlar om men å andra sidan är inte detta forum en avhandling för doktorander utan ett diskussionsforum. Men med en enkel sökning framför datorn så finns det mycket att läsa kan jag se. Och ja självklart måste man alltid ifrågasätta människors och företags intentioner och kontrollera källor. Ha en bra dag!Staffans2000 skrev:I Italien, påstår min bekant i Vicenza att sjuttio % av vårdpersonalen motsätter/vägrar att vaccinera sig.
Hon själv och hela familjen/släkten är vaccinerade, liksom jobbarkompisar.
Två medelålder släktingar dog nyligen, likaså två på hennes kontor.
Hennes gamle sjuke far, skulle prompt skulle vaccineras, han också. En vecka efteråt, blev han allvarligt sjuk och har varit det, sedan dess.
Så bara i hennes relativt lilla bekantskapskrets har fyra oväntat dött på kort tid efter vaccineringen. Farsan oräknad.
Staffans
Är väl inget konstigt med tbc och det dör miljoner människor i tbc varje år.Har hört siffror på runt 1.7 miljoner svenskar har dött i tbc visst låter väldigt mycket men man får tänka på att det var under en längre tidsperiod 1800-talet till en bit på 1970 talet..Har jobbat på uttrans sanatorium och där vårdades patienter i tbc 1976.Var ju runt 1940 talet man fick vaccin mot tbc men innan dess fanns inte mycket man kunde göra utan frisk luft och bra kost samt alla sanatorium runt sverige som man kunde hålla smittan instängd och många sanatorium var som ett eget samhälle där både personal och patienter firade midsommar,jul mm tillsammans.Dom flesta hade eget vatten och avlopp samt egen el-försörjning och det var oftas inhängnat område som exempel var det böter på 25 kr på 1920 talet om man som obehörig beträdde området.
Framförallt saknar jag det man inte hör på nyheterna. Inga kritiska röster någonstans. Det får mig att fundera på, varför?Niclas P skrev:
Såklart det kan ha. Framförallt med den gamle Fadren. Därför tog jag inte ens med honom i summerandet.K Krux skrev:
Men det är ändå ett "lustigt" sammanträffande att fyra tidigare tillsynes friska medelålders dör ungefär samtidigt.
Staffans
Redigerat:
Självklart finns det frågetecken kring allt detta. Det är även väldigt svårt att göra en korrekt bedömning när man saknar den medicinska kunskapen som krävs för det. samtidigt kan man inte stirra sig blind på detta utan man måste även fråga sig hur det skulle kunna tänkas gå för dessa personer om dem blev covid sjuka . Hur chanserna skulle vara för dem då. Inget man kan veta men man får lov att ta med allt i bedömningen man måste även veta mer om dödsorsakerna för att kunna bilda sig en uppfattning innan man skyller på vaccinet. Men helt klart väcker det frågor.Staffans2000 skrev:Framförallt saknar jag det man inte hör på nyheterna. Inga kritiska röster någonstans. Det får mig att fundera på, varför?
Såklart det kan ha. Framförallt med den gamle Fadren. Därför tog jag inte ens med honom i summerandet.
Men det är ändå ett "lustigt" sammanträffande att fyra tidigare tillsynes friska medelålders dör ungefär samtidigt.
Staffans
Problemet är att den stora massan idag låter staten tänka till dom, vilket många tycker är bekvämt. Om staten alltid velat oss väl hade inte världen sett ut som sen gör idag.P pmd skrev:Att tänka själv är ibland överskattat. I vissa fall är det bättre att de med lång utbildning i ämnet och stor erfarenhet av forskning i ämnet tänker åt en. Det är mycket mer kostnadseffektivt än om man själv som lekman i ämnet ska göra motsvarande tänkande själv. Det är också större chans att resultatet blir korrekt.
Ögon att se med är inte alls lika överskattat, men det gäller dels att hålla ögonen öppna åt rätt håll och dels att förstå vad det är man ser.
Den stora risken är mera att många tror att Internet vill alla väl och tror på allt som skrivs där. Är själv helt övertygad om att WHO (som inte är stat) och den stora mängder av stater faktiskt vill väl och inte vill att alla medborgare ska dö ut om något år då de skumma biverkningarna kommer som det pratas om.villvinnapålotto skrev:
Du som villvinnapålotto, visst är det lite lustigt att många lägger en slant varje vecka för att de ser en chans att vinna på lotto, men en ungefär lika stor risk att bli allvarligt sjuk i Covid-19 väljer de att strunta i?villvinnapålotto skrev:
jag tror nog att ”chansen” är större att bli inlagd för Covid är större än att få storvinst på Lotto..,B b8q skrev:
Nä, du sa ju inget. Kan du inte förklara hur du resonerade?M mickef skrev:
Kortfattade åtsiktsyttringar är inte speciellt intressanta, tycker jag.
Det är motiveringarna till åsikterna som är intressanta. En motivering kan jag eventuellt argumentera mot, om jag har en annan ståndpunkt, men i bästa fall kan jag ändra åsikt om motiveringen gör att mina argument faller.