AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Jag mins Equilibrium som blev the Cube på svenska :)
Nja, Cubic blev den, the Cube är en annan film.

13th Marine 13th Marine skrev:
Nja, Cubic blev den, the Cube är en annan film.
Så var det. Men same, same.

10 blev Blåst på konfekten, logiskt?

Men vi lärde oss att gilla Ravels Bolero?

• Gilla
lars_stefan_axelsson och 1 till
  • Laddar…
Har denna nämnts innan i tråden?

Reklambroschyr som kom i brevlådan som hade ett udda avlångt format. I denna fanns reklam för postorder av diverse ting. Allt från Franklin mint via skivklubbar och bokklubbar till sexhjälpmedel och raffset på slutet av katalogen.

Dåtidens internet :rofl:

• Gilla
Jonas Persson
  • Laddar…
Jonas Persson
När man satt på bion och digitalklockor var grejen, ALLA pep till när klockan blev hel, men inte samtidigt då få ställt sin klocka exakt och bara Fröken ur fanns. Därmed pep det mer eller mindre intensivt under någon minut.

• Gilla
Pin
  • Laddar…
Jonas Persson
Trots att bara fröken ur fanns så lyckades de flesta börja skjuta sina nyårsraketer vid tolvslaget. Det var mäktigt.

Nuförtiden verkar vissa personers klockor gå fem, sex timmar före, om inte dagar:thumbdown:

• Gilla
kashieda och 2 till
  • Laddar…
A
Klocka?

• Haha
  • Gilla
Maria T och 2 till
  • Laddar…
Ett par slitna schackrutiga Vans-skor från 80-talet på ett mörkt underlag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Checkered Vans :heart:
Blev överlycklig mitten av 80-talet när jag fick lika coola skor som storkusinen från Stockholm och som spelade i punkband hade. Men polarna i bonnhålan (Mölnbo) fattade inte hur balla dom var.

• Älska
Maria T
  • Laddar…
Jonas Persson
Handyman 1 skrev:
Klocka?
Just det ja, slutade med det 2006 och kommer aldrig bära en av de däringa nymodigigheterna som finns idag.

• Gilla
1
  • Laddar…
Jonas Persson Jonas Persson skrev:
Just det ja, slutade med det 2006 och kommer aldrig bära en av de däringa nymodigigheterna som finns idag.
Smartphones synkar mot atomur, Mao fröken ur är lite obsolet :) skulle dock personligen aldrig sluta med mekaniskt armbandsur

• Älska
Maria T
  • Laddar…
Kretikos Kretikos skrev:
[bild]
Blev överlycklig mitten av 80-talet när jag fick lika coola skor som storkusinen från Stockholm och som spelade i punkband hade. Men polarna i bonnhålan (Mölnbo) fattade inte hur balla dom var.
Mmmm... Sko-Uno, Gamla Brogatan, Gul & Blå med "å", Puss och kram och allt annat junk som alla skulle ha innan det fans andra subkulturer än "ungdomar, raggare och lantisar".

När ett av husen på Gamla Brogatan skulle rivas -85 var vi inne på fyllan och "fyndade" bland allt skräp som lämnats kvar. En sopsäck full med platåskor från Sko-Uno, en kasse stryka-på-märken och en massa annat 70-talsbråte som var totalt ute tio år senare. Kan säga att jag varit rätt populär när det varit 70-talsmaskerad i bekantskapskretsen senare. En del har blivit scenkläder åt lite olika musiker.

• Gilla
Putte G...
  • Laddar…
Kretikos Kretikos skrev:
[bild]
Finns fortfarande :)

Jonas Persson Jonas Persson skrev:
Trots att bara fröken ur fanns så lyckades de flesta börja skjuta sina nyårsraketer vid tolvslaget. Det var mäktigt.

Nuförtiden verkar vissa personers klockor gå fem, sex timmar före, om inte dagar:thumbdown:
Det där tror jag är tvättat genom ett nostalgiskt skimmer. Jag vill minnas att det var fritt pangande åtminstone från jul på den gamla goda tiden.

• Gilla
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
P
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Foul Play blev Tjejen som visste för mycket
Titeln är förmodligen en anspelning på filmen "Mannen som visste för mycket" med James Stewart. Filmerna har likartad handling åtminstone i slutet.

• Gilla
Marlen Eskilsson
  • Laddar…
Jonas Persson
F fiskbuggaren skrev:
Det där tror jag är tvättat genom ett nostalgiskt skimmer. Jag vill minnas att det var fritt pangande åtminstone från jul på den gamla goda tiden.
Inte som idag, barn sprang förr omkring med små smällare, men raketerna var i princip frånvarande tills max en timme eller två innan tolvslaget. Men 95% sköts vid tolvslaget. Har bla stått högt upp och sett över stora delar av Stockholm i början av 90-talet.

Idag är det svårt att förstå om klockan är 22, 23 eller midnatt innan det ökar lite vid tolvslaget. Större delen av kvällen har ett jämnt pangande.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.