3 335 605 läst · 16 504 svar
3336k läst
16,5k svar
Dagens verktygsinköp!
Rickard.
Medlem
· Riktiga Norrland
· 6 372 inlägg
Rickard.
Medlem
- Riktiga Norrland
- 6 372 inlägg
Ett litet tips från en nöjd ägare av sladdrivna varianten, Håll koll på skruvarna som håller fast plattan i sågen annars blir man fort en missnöjd ägareB Bylow skrev:
Efter kanske ett halvår hade mina rallat lös just så plattan gick att flytta runt om man tog i men inte mer, på min såg gjorde det så klingan ville bort från skenan och det gjorde den minst sagt intressant att använda. På snitt upp till 50cm märktes det knappt men blev successivt värre och värre och sågen var helt oanvändbar när jag skulle klyva en 160cm bänkskiva och tur var väl det för det var först då jag insåg problemet.
Om det inte var helt uppenbart är hålen alltså förstorade för att man ska kunna justera in klingan rak.
Medlem
· Stockholm
· 2 188 inlägg
C Chentin skrev:
Åh en sådan måste jag ha! Vilken modell köpte du och vilken diameter på grenar tuggar den i sig ungefär?C Chentin skrev:
Fyndade en Epco no. 85. Lyfter 5 ton 1 meter upp, ett riktigt jävla as till domkraft. Extremt tung, min Bahco 3t på 50kg känns lätt som en mjölkkartong jämfört med denna. Storleken gör sig inte rättvis på bild.
Jonas Persson
Intresserad
· Stockholm
· 2 711 inlägg
Jonas Persson
Intresserad
- Stockholm
- 2 711 inlägg
Nu står den på gräs, men klarar den eldprovet att rulla över ett buntband på betonggplv?Alatan skrev:
Verktygstokig
· Halland
· 7 547 inlägg