992 774 läst · 8 026 svar
993k läst
8,0k svar
Vad har ni gjort med er trädgård idag?
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 5 211 inlägg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 5 211 inlägg
Administrator
· Skåne
· 6 536 inlägg
Husägare
· Älvsborg
· 2 270 inlägg
Klippt gräset och klätt in grindstolparna.
Har visserligen sågat, hyvlat och hakat brädor i några dagar nu, men idag målades det grundfärg och så monterades dom.
Nu återstår bara att fixa stolphattar också.
Har visserligen sågat, hyvlat och hakat brädor i några dagar nu, men idag målades det grundfärg och så monterades dom.
Nu återstår bara att fixa stolphattar också.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Har med tummen mitt i handen och andan i vrångstrupen omplanterat några smulgubbar som redan börjar få små gröna bär. Hade i oförstånd planterat dem tillsammans med smultron i en långsmal rabatt där både smultron och -gubbar hade fyllt lådorna med små snoddar (utlöpare kanske de heter) och det började bli rätt vilt. Jag vill faktiskt att de ska sprida sig och fylla upp utrymmet där de växer (hellre fler plantor och färre bär än plantor och ogräs som jag måste rensa) så jag flyttade smulgubbarna till utanför den ännu inte sådda gräsmattan.
Nu hoppas jag bara de sprider sig lite till (om de överlever) innan säsongen är slut. Nästa vår blir det ogräsdragande.
Nu hoppas jag bara de sprider sig lite till (om de överlever) innan säsongen är slut. Nästa vår blir det ogräsdragande.
Har också snott en pressening runt två IBC-tankar. Det sägs annars bli problem med alger. Har ingen aning om det är ett reellt problem så, som vanligt, i oförstånd så kämpade jag med att sno en stor bångstyrig pressening runt dem. Tankarna är inte tomma, så de går inte att flytta. Istället fick jag försöka lirka in presseningen på baksidan, dra lite grann på ena sidan, räta till och ut på andra, dra lite till och så vidare. Sedan blev det alldeles för mycket över så på toppen ligger en stor hög under några gamla stenplattor. Superproffsig installation.
Skulle vilja sätta ett enkelt ”skåp” runt dem men allt man bygger med bräder kräver säkert bygglov så jag vet inte om man ens orkar tänka på det.
Skulle vilja sätta ett enkelt ”skåp” runt dem men allt man bygger med bräder kräver säkert bygglov så jag vet inte om man ens orkar tänka på det.
när frugan sa...
slå åt kaninerna älskling...
Fick lite känsla och sveptes med... ooppsss...
slå åt kaninerna älskling...
Fick lite känsla och sveptes med... ooppsss...
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Kantgrävning genererar en jäkla massa grässvål.. 3 el 4 kärran.. på bara den den murbitens längd..
Logga in
Skapa konto
Har köpt två fina vipphortensior (Strawberry blossom) på Lidl också (mucho fina).
Köpte min sista fining på plantskolan (superfin, mitt favoritsmycke i trädgården).. men när den fyllt vuxen åt sorkjäkeln upp den..poof! Så jag har dragit mig för att köpa en ny.. (den kostade ju 400 spänn)
För 49.90 kr/st på Lidl kunde jag chansa!
Tillverkat stolphattar till grindstolparna och monterat dom. Frugan hade önskemål om att de skulle målas också, annars hade jag tänkt vänta tills allt annat skulle målas en gång till.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto