Nybyggd pergola med sprängsten och kantsten i trädgård med gräsmatta och lekställning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Lagt färdigt sprängsten och kantsten under pergolan.
 
  • Gilla
FredrikR och 6 till
  • Laddar…
Impulsbyggde ihop en liten odlingslåda på 120×40
cm som vi inte vet vad vi ska ha i, men det är uppenbart att vi haft för få platser att plantera på. Jordgubbar och smultron sprider sig galet och det finns fler små bär man skulle kunna odla. Tanken är att placera några stycken sådana där i soligt läge. Flera ganska små tänker jag, så blir det lättare om man vill/behöver göra om en hel låda.
 
  • Nybyggd tom odlingslåda av betong i en trädgård med påsar av jord och stenar runtomkring.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
  • Gilla
Snigla och 2 till
  • Laddar…
Maria T
halper halper skrev:
Impulsbyggde ihop en liten odlingslåda på 120×40
cm som vi inte vet vad vi ska ha i, men det är uppenbart att vi haft för få platser att plantera på. Jordgubbar och smultron sprider sig galet och det finns fler små bär man skulle kunna odla. Tanken är att placera några stycken sådana där i soligt läge. Flera ganska små tänker jag, så blir det lättare om man vill/behöver göra om en hel låda.
När en (läs: två personer) kan äta smultron med glass för åttonde kvällen och det är bara mitten av sommaren, så känner åtminstone jag att hur mycket jag än svär för att de slänger ut revor hej vilt, lika glad och tacksam blir jag över smultronen. Dessutom, lätt att rensa bort om de är för vilda, vilket jag gjorde när de tog över under mina pioner.
Dessutom är det trevligt att smultronen som växer där det är som soligast och magraste jorden, mognar först med små söta bär, medan plantorna (alla vilda, inget nyinköp) som är på skuggsidan och i kraftigare jord, börjar mogna nu och de bären är "enorma".
 
  • Gilla
  • Haha
Fadai och 3 till
  • Laddar…
Maria T Maria T skrev:
När en (läs: två personer) kan äta smultron med glass för åttonde kvällen och det är bara mitten av sommaren, så känner åtminstone jag att hur mycket jag än svär för att de slänger ut revor hej vilt, lika glad och tacksam blir jag över smultronen. Dessutom, lätt att rensa bort om de är för vilda, vilket jag gjorde när de tog över under mina pioner.
Dessutom är det trevligt att smultronen som växer där det är som soligast och magraste jorden, mognar först med små söta bär, medan plantorna (alla vilda, inget nyinköp) som är på skuggsidan och i kraftigare jord, börjar mogna nu och de bären är "enorma".
Smultron är hur bra som helst. Favoriten bland ogräs :) Vi har inte riktigt så mycket smultron som ni, men vi försöker hjälpa till lite. Vi har ett område där de växer vilt och nu har jag i år börjar städa bort annat där, så att smultronen ska kunna sprida sig. Verket fungera väldigt väl och snabbt.
 
  • Gilla
Maria T
  • Laddar…
Tagit bort en stubbe. Av hänsyn till vår lättstörde granne provade jag handkraft så långt som möjligt.

Borttagen stubbe med skott och hydraulisk domkraft i jordig trädgård.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nyutgrävd stubbe med rötter och jord, verktyg ligger på stubben.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En delvis utgrävd stubbe med synliga rötter och jord i en trädgård, verktyg ligger bredvid.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
cpalm och 5 till
  • Laddar…
Ett äppelträd med stubbar och sågspån runt omkring på en gräsmatta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En solig trädgård med fällda trädstubbar och grenar på gräsmattan, en spade i förgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Visa bilaga 533355 Sågat ner en gran och ett äppelträd, kämpade en stund med stubbarna. Har ett äppelträd av modell större kvar att ta bort.
 
  • Nyligen sågad gran med synlig stubbe och nedklippta grenar på marken, vid en gräsmatta vid vägkanten.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
VÄXTSTÖD / PRYDNAD på g..

Person bygger växtstöd/prydnad i trädgård, ommålad stuga i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Person monterar ett träväxtstöd utomhus på gräsmatta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Växtstöd i form av en hängkorg med blommor på en träveranda i en trädgård, stege och krukväxter syns.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Halvfärdigt träväxtstöd framför en trädgård och en röd stuga, målning pågår.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Två ska göras.. toppar ska dit och allt skå målas (y):cool::)
 
  • Gilla
FredrikR och 9 till
  • Laddar…
Snigla Snigla skrev:
VÄXTSTÖD / PRYDNAD på g..

[bild]

[bild]

[bild]

[bild]

Två ska göras.. toppar ska dit och allt skå målas (y):cool::)
Vad har ni för dimension på virket?
 
Har slitit med att gräva fram dessa överväxta stenar vår trädgård
 
  • Nyligen frilagd stenläggning i en trädgård, med utemöbler och växter i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
13th Marine och 12 till
  • Laddar…
Jiji Jiji skrev:
Vad har ni för dimension på virket?
Jag köpte "Ströläkt/bärläkt 23X36" på Byggmax för nått år sedan, som jag planerat ha till diverse trädgårdsklätrringsgrejer hehe.. köpte även lite "Trekantsregel 50x50" :)

Jag är glad att jag "passade på" då.. (när det var gratis frakt hem..).. råkade i förbifarten se att det varit prishöjning även på sådant virke.

Nu är det ju inte katastrofdyrt.. läkten kostar idag 7,45/m - och jag betalade 3,95. kr/m för nått år sedan (men skillnad!)
 
  • Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
Grävde bort två ställningar gjorda av järnrör och hittade samtidigt en nedgrävd vattenslang.
 
  • Nygrävda hål i trädgård med borttagna järnställningar och en vit vattenslang på marken.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Grävd mark med järnställningar och en vattenslang på en trädgårdsyta.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En upptagen vattenslang på en gräsmatta med hus och byggmaterial i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Maria T
  • Laddar…
Ena äppelträdet slog aldrig ut i år. Så det blev till att sätta ett nytt.
Ett dött äppelträd bredvid ett nytt levande äppelträd redo för plantering i trädgården.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Nyplanterat äppelträd i en trädgård med stödpinnar och gräs runtomkring.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Fadai och 3 till
  • Laddar…
S
Samma plats?
 
S sinuslinus skrev:
Samma plats?
Vi hoppas (och tror) han satte det iaf 1.5 m ifrån det gamla!
 
Samma plats.
Det förra trädet var fyra år gammalt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.