129 243 läst · 992 svar
129k läst
992 svar
Landxcape LX810/812i
Ja precis.Dizzy84 skrev:
Jag skippade ner den upphöjda kanten då knivbladen kan fastna i dom.
Fick ett ”burrande” ljud efteråt men det försvann efter en minut.
På bilden så är inte kanterna bortslipade då det är min reservplatta jag köpte ”just in case”.
Mest för demonstration om hur knivbladet tar i kanten och hur mkt mer klippyta det blir
OBS!
Medföljande skruvar till bladen passar inte i skruvhålen, så man får återanvända dom gamla skruvarna.
Så jag rekommenderar locktite vid byte.
Halloj! Har precis beställt en på Bauhaus rea. Gräsmattan är på c:a 600m2 så jag tänker att det borde funka men den har lite konstig form så jag hoppas jag inte gjort bort mig. Gjorde en enkel skiss i mobilen och tänkte bara höra om det är dumt att ha laddstationen bakom garaget (blå prick) med tanke på att det är långt till andra änden huset. Gräsmattan är alltså rödmarkerad på min skiss.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
nej det tycker jag inte.T Trrttsch skrev:Halloj! Har precis beställt en på Bauhaus rea. Gräsmattan är på c:a 600m2 så jag tänker att det borde funka men den har lite konstig form så jag hoppas jag inte gjort bort mig. Gjorde en enkel skiss i mobilen och tänkte bara höra om det är dumt att ha laddstationen bakom garaget (blå prick) med tanke på att det är långt till andra änden huset. Gräsmattan är alltså rödmarkerad på min skiss.
[bild]
Jag upplevde att den hade en liten inlärningsperiod för att komma hem snabbt till laddaren för laddning.
När den har ca 9% kvar så går den hem så det finns gott om kräm för att ta sig runt hela gräsmatta
Kommer att funka hur bra som helst.T Trrttsch skrev:Halloj! Har precis beställt en på Bauhaus rea. Gräsmattan är på c:a 600m2 så jag tänker att det borde funka men den har lite konstig form så jag hoppas jag inte gjort bort mig. Gjorde en enkel skiss i mobilen och tänkte bara höra om det är dumt att ha laddstationen bakom garaget (blå prick) med tanke på att det är långt till andra änden huset. Gräsmattan är alltså rödmarkerad på min skiss.
[bild]
God morgon!G Galten skrev:Intet nytt på firmwarefronten, och eftersom den inte är uppkopplad så är enda inställningen man kan göra är antal m2 gräsmatta.
Men ärligt talat funkar det ju bra ändå, appfunktionen är ju kul men ger inte så mycket extra. Kan ju vara kul att se att den klipper när man är på jobbet, men om den fastnat kan man ändå inte göra något åt det.
Med mina gräsyta klipper den mån-fredag 09:00-14:00. Om det inte kommer räcka så höjer jag bara antalet m2 i maskinen.
Öppnade appen idag och som ett mirakel hade min maskin kopplat upp sej, trots att jag inte ens försökt parkoppla den. Och firmware var uppdaterad till version 3.13 automatiskt.
Jag har ingen aning om hur detta är möjligt, men nu funkar allt igen
Underbart! Nu håller vi tummarna att allt fungerar.G Galten skrev:
detta är något jag tycker är grymt med supporten från Worx.
Dom kan fjärrstyras resp enhet på något sätt.
Dom kopplade på mitt Wi-Fi när det strulade i början.
Köpte ett med 80cm utsprång som var 120cm brett...
Ville åt utsprånget men bredden var för stor så sågade ner det till ~100cm.
https://www.amazon.se/dp/B0773CNQG6...t_i_3P709TXCB7DJT41101A5?_encoding=UTF8&psc=1
Ville åt utsprånget men bredden var för stor så sågade ner det till ~100cm.
https://www.amazon.se/dp/B0773CNQG6...t_i_3P709TXCB7DJT41101A5?_encoding=UTF8&psc=1
Den höll kontakten i någon timme, sen försvann den igen. Och nu känns det som supporten börjar snurra till det lite:J Jockose skrev:
Det var de som lagt in 3.13 i min robot. Nu ber de mej lägga in firmware på nytt på USB och prova igen. Men den firmware som finns på hemsidan är 3.08. Och avdelningen som sitter på 3.13 är på kurs.
Då börjar jag tröttna och vill reklamera roboten. Då svarar de att de vill skicka den på reparation och det kommer kosta mej 1800 kr. För en robot funkade i en vecka efter inköp! Och då är ju det givna svaret att det kan de fetglömma.
Så nu blir det reklamation på inköpsstället, tyvärr
minns om du sagt eller gjort detta.G Galten skrev:Den höll kontakten i någon timme, sen försvann den igen. Och nu känns det som supporten börjar snurra till det lite:
Det var de som lagt in 3.13 i min robot. Nu ber de mej lägga in firmware på nytt på USB och prova igen. Men den firmware som finns på hemsidan är 3.08. Och avdelningen som sitter på 3.13 är på kurs.
Då börjar jag tröttna och vill reklamera roboten. Då svarar de att de vill skicka den på reparation och det kommer kosta mej 1800 kr. För en robot funkade i en vecka efter inköp! Och då är ju det givna svaret att det kan de fetglömma.
Så nu blir det reklamation på inköpsstället, tyvärr
Men om du tar ner 3.08 på USB och uppdaterar.
Funka?