3 390 909 läst · 18 251 svar
3391k läst
18,3k svar
Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?
Verktygstokig
· Halland
· 7 547 inlägg
Ser ju bra ut, dom ska ju bara fylla en funktion.. Själv fick jag göra två nya idag då gervarianten inte lirade ihop med hålen för att plocka upp inserten.Sthlm1891 skrev:
Verktygstokig
· Halland
· 7 547 inlägg
Verktygstokig
· Halland
· 7 547 inlägg
Vet inte ännu, det är lite tvist i brädan som ställer till det också.Hennke85 skrev:
Ska bli till en ganska rustik hallmöbel och beställaren har uppgett att skivan inte måste vara helt plan utan gärna lite naturlig..
Så nu ser jag till att få undersidan plan först och så ger jag.mignpå ovansidan sen. Men skulle tro att jag får ta bort åtminstone en centimeter.
Verktygstokig
· Halland
· 7 547 inlägg
Stått med talmetern och filurar på om jag kan få ut tillräckligt med lådfronter ur de här bitarna.
Fronterna ska bara sminka fula plywoodlådorni garaget så tänker att det får duga trots att kärnan är med osv.
Det som ska sminkas
Körsbär tror jag
Fronterna ska bara sminka fula plywoodlådorni garaget så tänker att det får duga trots att kärnan är med osv.
Det som ska sminkas
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Körsbär tror jag
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Ja med talmetern får du kvar 10cm extra vid varje snitt ..Frustrator skrev:
Verktygstokig
· Halland
· 7 547 inlägg
Haha, exakt så är det! Efter att ha monterat hyllorna i skafferiet (21 bitar/7 hyllor) har jag kvar tre bitar som jag skyller på sena kvällarFrustrator skrev:
Idag har jag färdigställt min stötlåda (shooting board) som är starkt inspirerad av den OlaC har.
Förhoppningsvis får jag en del tid att snickra imorgon också så jag kan bli klar med en släde till bordssågen och även hinna limma ihop ämnen att svarva av senare.
Förhoppningsvis får jag en del tid att snickra imorgon också så jag kan bli klar med en släde till bordssågen och även hinna limma ihop ämnen att svarva av senare.
Logga in
Skapa konto
Börjat planera för en lödstationslåda. Detta plus två sortimentskåp med framförallt komponenter är tänkt att vara min pysselsetup för elektronik. Finns givetvis massa andra verktyg också annorstädes, men detta är tänkt att vara det som finns enligt principen om först order retrievability. Förutom ett sådant där tredjehands-stativ, ser ni något uppenbart hål i setupen? Skruvmejslar finns att tillgå i närheten enkelt, så det behövs egentligen inte.
Logga in
Skapa konto