3 396 290 läst · 18 266 svar
3396k läst
18,3k svar
Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?
Nu saknas bara handtag och lock på burken med symaskinsolja
Hantverkarna som monterade blandarna i badrummet var generösa med håldiametern, vilket medförde att ena blandaren ville lossna mest hela tiden.
En bit plyfa, en dosfräs och en 32mm borr och blandaren sitter fast bra för stunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En bit plyfa, en dosfräs och en 32mm borr och blandaren sitter fast bra för stunden.
Den högsta formen av lathet är att inte anlita hantverkareFredrikR skrev:
Jag anar ni e många nyfikna som undrar...hur gick det för Ola o hans laminat? Slarva han bort tejpbitarna o hade ingen aning om var ekpuckarna va efter limningen av laminaten? Klanta han sig i höjdinställningen av greppfräsen o körde genom första ekpucken? Trodde hans sambo schemat va sopor o slängde det i pappåtervinningen?
Nä. Chansen till klant i detta projekt var av episka proportioner men jag redde ut det. Alla 12 luckorna färdiga o alla greppen sitter där dom ska. Får ta en bild sen när luckorna e monterade så ni tror mig
Det e en väldigt skarp radie på hörnen, vill ju inte ha för mycket luft där i mötet sen när luckorna sitter uppe. Fick handputsa lite efter profilfräsningen av sidorna annars hade själva laminatet blivit utan radie.
Nä. Chansen till klant i detta projekt var av episka proportioner men jag redde ut det. Alla 12 luckorna färdiga o alla greppen sitter där dom ska. Får ta en bild sen när luckorna e monterade så ni tror mig
Det e en väldigt skarp radie på hörnen, vill ju inte ha för mycket luft där i mötet sen när luckorna sitter uppe. Fick handputsa lite efter profilfräsningen av sidorna annars hade själva laminatet blivit utan radie.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Tänkte mecka släpkärra idag, men frun påtalade att det är fågelräkning i morgon, och att jag kraschade förra fågelbordet med en ställningsplanka när jag böt tak i somras. Alltså ändrade planer till ett snabbt fågelbordsbygge av vad som fanns hemma:
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
~2m3 krigsgjutning borta, ingen armering men tyvärr var det mest storsten så spetten fick jobba betydligt mer än Hiltin
Finns inte en suck att få ut största stenarna för hand så nu står hoppet till att en tillräckligt stor minigrävare går att få in med relativt små modifieringar av byggnaden...