Ola C Ola C skrev:
Sista kapitlet i den spännande följetongen "Ola o hans (sambos) pimpade Ikeabokhylla". Underredet är här och dörrarna visade jag igår här, resten har Ikea bidragit med.

Nu e dörrarna monterade enligt sin numrering o greppen sitter som tänkt. Ser ut som nån avart på fia med knuff men tyckte nog det blev rätt bra. En sektion till hade gett bättre greppsymmetri men det fick vi inte plats med.

Nu sitter ni väl som framför bingolotto på 90-talet o undrar vad som gömmer sig bakom alla luckorna. Får väl öppna nån o visa. Lucka 5; Lådor med sybehör (tror jag) märkta med dymolappar på finska, en gris från charterresa i Italien o en gubbe jag gjort i syslöjden.

Ni som valde lucka 3, 6 eller 9 har vunnit ett års förbrukning av damskor.

[bild]

[bild]

[bild]
Oj så många skor du har! :surprised: Och redan fullt, bara till att börja på nästa sektion... ;):rofl:
Edit: super fint! Inspirerande till framtida byggen.

Redigerat:
Klaugust Klaugust skrev:
Den gröna ser ut att kosta 500 spänn på Illums Bolighus
Nä så bra är jag inte än. Ingår i kategorin icke säljbart men användbart.

Solvskaftet Solvskaftet skrev:
Oj så många skor du har! :surprised: Och redan fullt, bara till att börja på nästa sektion... ;):rofl:
Edit: super fint! Inspirerande till framtida byggen.
Tack! Det där är bara en del av "mina" sommarskor, det finns dessutom två lager till innehållande stövlar o vinter/höstskor.

Klaugust Klaugust skrev:
Den gröna ser ut att kosta 500 spänn på Illums Bolighus
för 500 (danska) får du möjligtvis den bruna!
Riktigt snygga!

• Gilla
Hennke85 och 1 till
  • Laddar…
Rensat altanen med den nyinskaffade banddrivna snöslungan.

frågan är varför jag inte skaffat en tidigare.

• Altan rensad från snö med en banddriven snöslunga, rena spåret i djup snö och vintervy.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Luddis_1 och 2 till
  • Laddar…
R Robin Wahlman skrev:
Rensat altanen med den nyinskaffade banddrivna snöslungan.

frågan är varför jag inte skaffat en tidigare.
"På västfronten intet nytt"

Dheri Dheri skrev:
Vad spännande att få följa ett sånt här bygge. Du ska inte göra en projekttråd?
Har du dom nya ritningarna? Han släppte väl den uppdaterade versionen nån gång under 2018.
Jag vet inte, det är inte ett pågående projekt som jag ser det. Jag har mycket att göra i 2021 och jag vet inte hur länge jag hinner eller orkar hålla på med denna maskinen. Så det kan ta länge mellan uppdateringarna, som min bandslipstråd, har inte gjort något med den på ett tag nu och vet inte när jag tar upp det igen. Gör att jag är motvillig att skapa projekttrådar.

DennisCA DennisCA skrev:
Jag vet inte, det är inte ett pågående projekt som jag ser det. Jag har mycket att göra i 2021 och jag vet inte hur länge jag hinner eller orkar hålla på med denna maskinen. Så det kan ta länge mellan uppdateringarna, som min bandslipstråd, har inte gjort något med den på ett tag nu och vet inte när jag tar upp det igen. Gör att jag är motvillig att skapa projekttrådar.
Äsch inte gör det nåt att det tar tid, finns många trådar här som uppdateras då och då.

• Gilla
Dheri
  • Laddar…
Ola C Ola C skrev:
Chansen till klant i detta projekt var av episka proportioner men jag redde ut det
Gaaaaahhhh!:dizzy::seenoevil::poop:Jag visste det skulle skita sig nånstans, jag e inte skapt för detta med att göra så många o hålla fokus när jag börjar tröttna o var själv förvånad att jag fått rätt på alla luckorna...vilket det såklart visade sig att jag inte fått:crysmile: Ådringen skulle ju gå vågrätt i greppen....nu e det några som är väldigt ovågräta, man skulle kunna kalla dom lodräta. Ja ja, det va till egna hemmet, hade varit jobbigare om det varit kundbeställning.

Fyra trähandtag med ådring felorienterade, några lodräta istället för vågräta.
Skapa konto

• Gilla
  • Ledsen
  • Wow
  • Arg
Lintto1 och 9 till
  • Laddar…
Ola C Ola C skrev:
Gaaaaahhhh!:dizzy::seenoevil::poop:Jag visste det skulle skita sig nånstans, jag e inte skapt för detta med att göra så många o ändå lyckas hålla fokus o var själv förvånad att jag fått rätt på alla luckorna...vilket det såklart visade sig att jag inte fått:crysmile: Ådringen skulle ju gå vågrätt i greppen....nu e det några som är väldigt ovågräta, man skulle kunna kalla dom lodräta. Ja ja, det va till egna hemmet, hade varit jobbigare om det varit kundbeställning.

[bild]
Påminner om 5myror är fler än 4 elefanter..den där leken där en ska bort :)

• Haha
Ola C och 1 till
  • Laddar…
Min trogna vän kompressorn har sett lite tråkigt ut i anslutningssladden i några år nu (imponerad att det har hållt). Då idag tog jag tag i och kortade ner anslutningssladden lite. Som nytt böjningsskydd fick det bli en bit brännsleslang som hade förvånansvärt rätt innerdiameter.
Orange kompressor med nytt böjningsskydd på anslutningssladden på ett stökigt arbetsbord.
Skapa konto
Reparerad anslutningssladd med ny bit brännsleslang som böjningsskydd på en arbetsbänk.
Skapa konto

• Gilla
Pysslarn och 3 till
  • Laddar…
Ola C Ola C skrev:
Gaaaaahhhh!:dizzy::seenoevil::poop:Jag visste det skulle skita sig nånstans, jag e inte skapt för detta med att göra så många o hålla fokus när jag börjar tröttna o var själv förvånad att jag fått rätt på alla luckorna...vilket det såklart visade sig att jag inte fått:crysmile: Ådringen skulle ju gå vågrätt i greppen....nu e det några som är väldigt ovågräta, man skulle kunna kalla dom lodräta. Ja ja, det va till egna hemmet, hade varit jobbigare om det varit kundbeställning.

[bild]
Kanske att det skulle gå att ställa sånna där små plastfigurer som ser ut som smurfar i varje hål för att dölja?

• Gilla
  • Haha
jac och 4 till
  • Laddar…
Här ska det bli verkstad! Uppackning i sakta mak.

• Oinredd verkstad med rosa väggar, hyllor och uppackade lådor och verktyg.
    Skapa konto
  • Gilla
Lintto1 och 7 till
  • Laddar…
#talmeter :crysmile:

Träregel felaktigt uppmätt och skuren, sticker ut från väggens hörn.
Skapa konto

• Gilla
  • Haha
  • Wow
  • Älska
Lintto1 och 17 till
  • Laddar…
Campar Campar skrev:
#talmeter :crysmile:

[bild]
#skitbakomtalmetern

:p:cool:

• Gilla
  • Haha
Sthlm1891 och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.