3 393 866 läst · 18 258 svar
3394k läst
18,3k svar
Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?
Oj så många skor du har! Och redan fullt, bara till att börja på nästa sektion...Ola C skrev:Sista kapitlet i den spännande följetongen "Ola o hans (sambos) pimpade Ikeabokhylla". Underredet är här och dörrarna visade jag igår här, resten har Ikea bidragit med.
Nu e dörrarna monterade enligt sin numrering o greppen sitter som tänkt. Ser ut som nån avart på fia med knuff men tyckte nog det blev rätt bra. En sektion till hade gett bättre greppsymmetri men det fick vi inte plats med.
Nu sitter ni väl som framför bingolotto på 90-talet o undrar vad som gömmer sig bakom alla luckorna. Får väl öppna nån o visa. Lucka 5; Lådor med sybehör (tror jag) märkta med dymolappar på finska, en gris från charterresa i Italien o en gubbe jag gjort i syslöjden.
Ni som valde lucka 3, 6 eller 9 har vunnit ett års förbrukning av damskor.
[bild]
[bild]
[bild]
Edit: super fint! Inspirerande till framtida byggen.
Redigerat:
Jag vet inte, det är inte ett pågående projekt som jag ser det. Jag har mycket att göra i 2021 och jag vet inte hur länge jag hinner eller orkar hålla på med denna maskinen. Så det kan ta länge mellan uppdateringarna, som min bandslipstråd, har inte gjort något med den på ett tag nu och vet inte när jag tar upp det igen. Gör att jag är motvillig att skapa projekttrådar.Dheri skrev:
Äsch inte gör det nåt att det tar tid, finns många trådar här som uppdateras då och då.DennisCA skrev:Jag vet inte, det är inte ett pågående projekt som jag ser det. Jag har mycket att göra i 2021 och jag vet inte hur länge jag hinner eller orkar hålla på med denna maskinen. Så det kan ta länge mellan uppdateringarna, som min bandslipstråd, har inte gjort något med den på ett tag nu och vet inte när jag tar upp det igen. Gör att jag är motvillig att skapa projekttrådar.
Gaaaaahhhh!Jag visste det skulle skita sig nånstans, jag e inte skapt för detta med att göra så många o hålla fokus när jag börjar tröttna o var själv förvånad att jag fått rätt på alla luckorna...vilket det såklart visade sig att jag inte fått Ådringen skulle ju gå vågrätt i greppen....nu e det några som är väldigt ovågräta, man skulle kunna kalla dom lodräta. Ja ja, det va till egna hemmet, hade varit jobbigare om det varit kundbeställning.Ola C skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Verktygstokig
· Halland
· 7 552 inlägg
Påminner om 5myror är fler än 4 elefanter..den där leken där en ska bortOla C skrev:Gaaaaahhhh!Jag visste det skulle skita sig nånstans, jag e inte skapt för detta med att göra så många o ändå lyckas hålla fokus o var själv förvånad att jag fått rätt på alla luckorna...vilket det såklart visade sig att jag inte fått Ådringen skulle ju gå vågrätt i greppen....nu e det några som är väldigt ovågräta, man skulle kunna kalla dom lodräta. Ja ja, det va till egna hemmet, hade varit jobbigare om det varit kundbeställning.
[bild]
Min trogna vän kompressorn har sett lite tråkigt ut i anslutningssladden i några år nu (imponerad att det har hållt). Då idag tog jag tag i och kortade ner anslutningssladden lite. Som nytt böjningsskydd fick det bli en bit brännsleslang som hade förvånansvärt rätt innerdiameter.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Verktygstokig
· Halland
· 7 552 inlägg
Kanske att det skulle gå att ställa sånna där små plastfigurer som ser ut som smurfar i varje hål för att dölja?Ola C skrev:Gaaaaahhhh!Jag visste det skulle skita sig nånstans, jag e inte skapt för detta med att göra så många o hålla fokus när jag börjar tröttna o var själv förvånad att jag fått rätt på alla luckorna...vilket det såklart visade sig att jag inte fått Ådringen skulle ju gå vågrätt i greppen....nu e det några som är väldigt ovågräta, man skulle kunna kalla dom lodräta. Ja ja, det va till egna hemmet, hade varit jobbigare om det varit kundbeställning.
[bild]