Tång Lindströms väg ligger i Eskilstuna.
Hade sin fabrik här.
(Kanske var kompis med ”mått Johansson”?)

Gammal Lindströms tång på ett grönt underlag, med patina, använt av televerkare.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Har en själv som jag hittade efter televerkarna som drog in tele i torpet jag hyrde i Uppsala -91.

//AA

• Gilla
Tule54 och 2 till
  • Laddar…
S saiter skrev:
Har en själv som jag hittade efter televerkarna som drog in tele i torpet jag hyrde i Uppsala -91.
Kanske det värdebeständigaste de lämnade efter sig. :)

• Gilla
saiter
  • Laddar…
Jag slarvade bort min kära sidavbitare. Så jag skulle köpa ny, wow bara 600 spänn.....
De brukade ju kosta 1200.... vilket kap tänkte jag. Nä, den var inte som min gamla, även om de såg lika ut. Made in Spain stod det på den när jag felsökte.
Jäklar kvartalsekonomer, de sabbar på någon månad vad som tagit ingenjörer hundra år att bygga upp...
Gul sidavbitare på träunderlag, använd som jämförelse mot tidigare modell i inlägg.
Skapa konto

• Gilla
  • Arg
  • Ledsen
Simon Swartling och 6 till
  • Laddar…
Rotex 90 :heart:

Kompletterade lagret av slippapper. Nu klarar jag mig ett tag.

• Stapel med lådor av Festool-slippapper i olika grovlekar för Rotex 90 slipmaskin.
    Skapa konto
  • Wow
  • Gilla
  • Haha
Rufan och 18 till
  • Laddar…
Nya lindströmtängerna är ju kassa. Går ju sönder för ingenting. Visst det är en finavbitare men lite misshandel måste ju en tång i den i den prisklassen klara

• Gilla
bulleribock
  • Laddar…
F Fluxor skrev:
Kompletterade lagret av slippapper. Nu klarar jag mig ett tag.
:surprised: Gör du inget annat än slipar? :thinking:

• Haha
1
  • Laddar…
Immobil Immobil skrev:
:surprised: Gör du inget annat än slipar? :thinking:
Ibland blir det mycket slipa faktiskt... :rofl:

• Gilla
bulleribock och 1 till
  • Laddar…
A
F Fluxor skrev:
Jag brukar tycka att jag har mkt slippapper, och faktiskt ondgöra mig lite också. De tar plats, kostar pengar, man har alla korn men använder 3 sorter mm. Men det här är ju svårslaget(y)

• Gilla
Fluxor
  • Laddar…
mowatom skrev:
Jag brukar tycka att jag har mkt slippapper, och faktiskt ondgöra mig lite också. De tar plats, kostar pengar, man har alla korn men använder 3 sorter mm. Men det här är ju svårslaget(y)
Jag har 326m² uthus, så plats finnes!

Vidare så ska jag erkänna att tillfället gör tjuven!

80kr?

• Gilla
Fluxor
  • Laddar…
A atomlab skrev:
80kr?
Ehrm...nästan. Tydligen fanns det en dold köp allt-rabatt :)

• Gilla
atomlab
  • Laddar…
F Fluxor skrev:
Få stopp i ett jobb för att t.e.x. P320 saknas, det är frustrerande tycker jag med. Du lär behålla sinnesfriden längre än jag:rofl:(y)

• Gilla
Pysslarn och 1 till
  • Laddar…
Idag kom spindel & bandputsen:D En nyanländ band- och spindelslipmaskin täckt med sågspån på ett verkstadsbord.
Skapa konto

• Gilla
ergonomen och 3 till
  • Laddar…
B Bylow skrev:
Idag kom spindel & bandputsen:D[bild]
Ser fram emot en recension av den där. Säljs ju som Ridgid i USA där omdömena svänger mellan Love and Hate — om den levererar är det ju en liten smart maskin; har själv varit nyfiken på den i många år framför allt på grund av priset.

Återkom gärna med dina erfarenheter som testpilot.
//Ronnie

• Gilla
bulleribock
  • Laddar…
B
M Magnus_S skrev:
Glädjen var stor, en leverans från Amazon av Bosch bordssåg GTS 635-216 till ett riktigt bra pris.
[bild]
eller.....vänta nu lite..... det var väl en bordssåg jag beställt......
Av omtanke om mina fingrar så kanske Amazon tyckte att det är bättre med en bildskärm med en bild på en såg istället...
Tyvärr så är priset på bildskärmen de skickat lägre än normalpriset för den beställda bordssågen, annars kunde man ju alltid ha låtsats som att det regnade :seenoevil: och att de hade skickat rätt.
Men blev i alla fall imponerad av att deras hemsida föreslog att jag skulle ringa (!) och att det tog fem sekunder från att jag tryckt på knappen för att bli uppringd, till det att telefonen ringde.
Sen att transportören som ska komma med rätt vara inte kan ta med den här lådan tillbaka, och att den var för stor att lämnas in hos DHL-ombudet var väl inte lika roligt.....
Undra om personen som beställt en skärm men fick en bordssåg blev glad :rolleyes::p

• Haha
  • Gilla
Appendix och 6 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.