4 368 201 läst · 32 113 svar
4368k läst
32,1k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Elektrikern fick jobba med nya uttag och ny belysning i köket. Jag vågar inte ens gissa vad det kommer att kosta, men nu har jag 10 nya ställen att koppla in köksutrustning på, och LED-belysning (SG Chef) under överskåpen istället för lysrör!
Men han var väldigt glad åt att jag förberett med genomföringar i bjälklaget, urspårning i vägg, och att alla underskåp i köket var borta. "Rena smörjobbet" enligt honom. Men det är förstås lite egenintresse också; ju färre timmar han behöver vara här, desto billigare för mig.
Men han var väldigt glad åt att jag förberett med genomföringar i bjälklaget, urspårning i vägg, och att alla underskåp i köket var borta. "Rena smörjobbet" enligt honom. Men det är förstås lite egenintresse också; ju färre timmar han behöver vara här, desto billigare för mig.
Sista helgen innan semestern tog slut hann jag med att lägga taket på lekstugan och fick lite feeling och började riva ned ett av valven i hallen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 5 213 inlägg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 5 213 inlägg
Sommarens projekt utomhus börjar komma ihop. Dränerat huset, byggt altan framför nya utbyggnaden murat en mur framför altanen och byggt ny bro (pallar som provisorisk bro i nära två år...)
Nu blir det en yta till höger om utbyggnaden med marksten i marknivå.
Nu blir det en yta till höger om utbyggnaden med marksten i marknivå.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Redigerat:
Riktigt snygg och imponerande anpassning av stenen mot trappenJckssn skrev:
Verkligen snyggt jobbat med trappenJckssn skrev:
Jag och jag... Jag hade en mäklare här för värdering efter 1,5 år av renoveringar.
"lågt" räknat (dvs det banken kommer räkna på) så har värdet ökat med det jag har lagt ner på i renoveringar.
Högt räknat, dvs vad mäklaren skulle räkna det gav på en förväljning med budgivning så är det en väldigt god pensionsförsäkring
Jag värderar om för att komma under 60% i belåning och få ner räntorna ytterligare (1,19% nu). Jag ska ju bo här tills jag inte orkar med hus längre är ju planen annars. Renoverar för att trivas och ta hand om huset. Inte för att bli rik. Men det är ju skönt om pengarna man lägger ner på att fixa inte bara försvinner iväg
"lågt" räknat (dvs det banken kommer räkna på) så har värdet ökat med det jag har lagt ner på i renoveringar.
Högt räknat, dvs vad mäklaren skulle räkna det gav på en förväljning med budgivning så är det en väldigt god pensionsförsäkring
Jag värderar om för att komma under 60% i belåning och få ner räntorna ytterligare (1,19% nu). Jag ska ju bo här tills jag inte orkar med hus längre är ju planen annars. Renoverar för att trivas och ta hand om huset. Inte för att bli rik. Men det är ju skönt om pengarna man lägger ner på att fixa inte bara försvinner iväg