tommib
Nej, konstigt nog har jag inte det. Jag är själv förvånad. Jag har kollat rätt många gånger för säkerhets skull just av det skälet men det enda stället det blir kondens på är automatavluftaren (den lilla mässingsburken).

Jag misstänker att det är relaterat till att rören inte blir så kalla och framför allt inte blir så mycket kallare än omgivningen så snabbt. Ska bygga en liten templogger när jag förbättrar styrningen och se om jag kan mäta upp något intressant. Funktionsmässigt har jag dock inga klagomål, anläggningen kyler ner vårt sovrum fint till en tolerabel temperatur (och nu också med en tolerabel ljudnivå). Enda nackdelen är att barnen tvunget ska sova i vårt rum eftersom det är svinvarmt i deras.

• Gilla
Jarlingar
  • Laddar…
Noramasen Noramasen skrev:
Och en ny stospanna också ser jag tack vare den oprofilerade framkanten. Men den ser ut att vara i kortaste laget och rår inte över till pannan nedanför. :surprised: Sedan är det bara att hoppas att pannan passar i sidled också.:surprised:
/Masen
Den sitter på tok för högt upp ännu. Så framkanten kommer passa när den trycks ner. Sidledes har jag givetvis kollat upp att den kommer passa.

tommib tommib skrev:
Nej, konstigt nog har jag inte det. Jag är själv förvånad. Jag har kollat rätt många gånger för säkerhets skull just av det skälet men det enda stället det blir kondens på är automatavluftaren (den lilla mässingsburken).

Jag misstänker att det är relaterat till att rören inte blir så kalla och framför allt inte blir så mycket kallare än omgivningen så snabbt. Ska bygga en liten templogger när jag förbättrar styrningen och se om jag kan mäta upp något intressant. Funktionsmässigt har jag dock inga klagomål, anläggningen kyler ner vårt sovrum fint till en tolerabel temperatur (och nu också med en tolerabel ljudnivå). Enda nackdelen är att barnen tvunget ska sova i vårt rum eftersom det är svinvarmt i deras.
Det där blev jag lite intresserad av, har kikat på kylning av våra sovrum också från BVP men inte hittat färdiga aggregat till både rimligt pris och som passar riktigt. Vad har du för prylar?

OestlundJ OestlundJ skrev:
Kom fram två värmerör ur väggen som ska rivas, suck.
[bild] [bild]
Det gör det nästan alltid...

G-83 G-83 skrev:
Det gör det nästan alltid...
Rören är flyttade så arbetet fortsätter med att riva väggen

. Visa bilaga 435201Visa bilaga 435202

Jaa inte ska det gå smidigt, men väggen är nere och rören flyttade nu. Nu är det elen som ska dras om bara

• Gilla
G-83
  • Laddar…
surris
Börjar taket komma på plats! Installation av nytt rött tak på en tillbyggnad till ett hus, med en trädgård och uteplats i förgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Sthlm1891 och 5 till
  • Laddar…
Tobzter
E Em_A skrev:
Minirenovering av köket/skafferiet.
600kr på IKEA och två hyllor som fungerar som ett svarta hål förvandlas till 2 lådor.
Fick bli lite distanser på sidorna för att kunna dra ut lådan utan att dra i dörrarna.
Fasiken de där vill ja kopiera . Har du mer utförligt hur du löste detta ?

Uppfart under konstruktion med ny lagd kantsten och material för trappbygge framför en vit villa.
Skapa konto

Börjat sätta kantsten till uppfarten och byggt lite på formen till trappan.

Obyggd trappa och lagda kantstenar vid en husuppfart med murstenar i bakgrunden.
Skapa konto

Samt gympasset att flytta 250 murstenar till rätt nivå.
Konstruktion av trappa och läggning av kantsten vid vit husfasad, pallar med mursten och träformar syns.
Skapa konto

• Gilla
Sthlm1891 och 8 till
  • Laddar…
Hälften av långsidan satt. Långsamt, långsamt...

• Halvfärdigt byggprojekt på huslångsida med isoleringsexponering och lösa byggmaterial på gräsmattan.
    Skapa konto
  • Gilla
-RB- och 1 till
  • Laddar…
Grund elementen med isolering kom idag.
Lika bra att kasta ut det då!

• Nya isolerade grundelement levererade och omslutna av skyddsplast står framför en liten byggnad på en byggarbetsplats.
    Skapa konto
  • Nylevererade gråa grundelement med isolering placerade på grusunderlag vid en byggarbetsplats, intill en blå container.
    Skapa konto
  • Gilla
Anderscurl och 2 till
  • Laddar…
R Robin Wahlman skrev:
[bild]
Börjat sätta kantsten till uppfarten och byggt lite på formen till trappan.

[bild]

Samt gympasset att flytta 250 murstenar till rätt nivå.
[bild]

Tänkte du riva formen när betongen börjar brinna eller skall den kläs in efter?

A atomlab skrev:
Kanske gjuter ett steg i taget? :)

F Fluxor skrev:
Kanske gjuter ett steg i taget? :)
Då tror jag inte han skulle slösa 100lm virke i onödan ;)

A atomlab skrev:
Om något år eller 5 ska trappan kläs in ja.

men nu blev jag ju nyfiken, varför skulle jag inte kunna ha kvar formen tills betongen brunnit klart?

A atomlab skrev:
Då tror jag inte han skulle slösa 100lm virke i onödan ;)
slösa och slösa ;)
vet inte riktigt hur jag ska få betongen att stanna kvar annars. :cool:

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.