4 414 801 läst · 32 250 svar
4415k läst
32,3k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
tommib
Bergsfogde
· Stockholm
· 17 332 inlägg
tommib
Bergsfogde
- Stockholm
- 17 332 inlägg
Nej, konstigt nog har jag inte det. Jag är själv förvånad. Jag har kollat rätt många gånger för säkerhets skull just av det skälet men det enda stället det blir kondens på är automatavluftaren (den lilla mässingsburken).
Jag misstänker att det är relaterat till att rören inte blir så kalla och framför allt inte blir så mycket kallare än omgivningen så snabbt. Ska bygga en liten templogger när jag förbättrar styrningen och se om jag kan mäta upp något intressant. Funktionsmässigt har jag dock inga klagomål, anläggningen kyler ner vårt sovrum fint till en tolerabel temperatur (och nu också med en tolerabel ljudnivå). Enda nackdelen är att barnen tvunget ska sova i vårt rum eftersom det är svinvarmt i deras.
Jag misstänker att det är relaterat till att rören inte blir så kalla och framför allt inte blir så mycket kallare än omgivningen så snabbt. Ska bygga en liten templogger när jag förbättrar styrningen och se om jag kan mäta upp något intressant. Funktionsmässigt har jag dock inga klagomål, anläggningen kyler ner vårt sovrum fint till en tolerabel temperatur (och nu också med en tolerabel ljudnivå). Enda nackdelen är att barnen tvunget ska sova i vårt rum eftersom det är svinvarmt i deras.
Den sitter på tok för högt upp ännu. Så framkanten kommer passa när den trycks ner. Sidledes har jag givetvis kollat upp att den kommer passa.Noramasen skrev:
Det där blev jag lite intresserad av, har kikat på kylning av våra sovrum också från BVP men inte hittat färdiga aggregat till både rimligt pris och som passar riktigt. Vad har du för prylar?tommib skrev:Nej, konstigt nog har jag inte det. Jag är själv förvånad. Jag har kollat rätt många gånger för säkerhets skull just av det skälet men det enda stället det blir kondens på är automatavluftaren (den lilla mässingsburken).
Rören är flyttade så arbetet fortsätter med att riva väggenG-83 skrev:
. Visa bilaga 435201Visa bilaga 435202
Jaa inte ska det gå smidigt, men väggen är nere och rören flyttade nu. Nu är det elen som ska dras om bara
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Börjat sätta kantsten till uppfarten och byggt lite på formen till trappan.
Logga in
Skapa konto
Samt gympasset att flytta 250 murstenar till rätt nivå.
Logga in
Skapa konto