E
Minirenovering av köket/skafferiet.
600kr på IKEA och två hyllor som fungerar som ett svarta hål förvandlas till 2 lådor.
Fick bli lite distanser på sidorna för att kunna dra ut lådan utan att dra i dörrarna.
 
  • Öppet skafferi med diverse matvaror och flaskor, två nya utdragbara lådor installerade för förbättrad organisation.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Öppet skåp med nya vita utdragslådor fyllda med livsmedelsprodukter och distanser på sidorna.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Lill72 och 10 till
  • Laddar…
Bråkat med Sune, gräsklipparroboten som går hem för att det regnar - i strålande solsken. Rensat regnsensorn och provat allt möjligt men den har fortsatt med detta sporadiskt. Idag råkade jag vara ute när det hände och problemet har fått sin lösning ... Den passerar under värmepumpen till poolen ibland och är värmaren igång droppar det kondensvatten som självklart hamnar rakt på regnsensorn ...

Gräsklipparrobot vid en poolvärmepump på grönt gräs under soligt väder.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
helrob och 16 till
  • Laddar…
A
Och du som trodde att Sune bara simulerade för att slippa jobba :oops:
Sune är nog kränkt....
 
  • Gilla
  • Haha
kulle och 3 till
  • Laddar…
TeroM TeroM skrev:
Bråkat med Sune, gräsklipparroboten som går hem för att det regnar - i strålande solsken. Rensat regnsensorn och provat allt möjligt men den har fortsatt med detta sporadiskt. Idag råkade jag vara ute när det hände och problemet har fått sin lösning ... Den passerar under värmepumpen till poolen ibland och är värmaren igång droppar det kondensvatten som självklart hamnar rakt på regnsensorn ...

[bild]
TeroM TeroM skrev:
Bråkat med Sune, gräsklipparroboten som går hem för att det regnar - i strålande solsken. Rensat regnsensorn och provat allt möjligt men den har fortsatt med detta sporadiskt. Idag råkade jag vara ute när det hände och problemet har fått sin lösning ... Den passerar under värmepumpen till poolen ibland och är värmaren igång droppar det kondensvatten som självklart hamnar rakt på regnsensorn ...

[bild]
Har du prövat att smörja honom med solskyddsfaktor? Han ser lite röd ut...
 
  • Gilla
  • Haha
MarwinD och 2 till
  • Laddar…
Haha, det där var lite som katten som stängde av säkringarna när den hoppade ner från elcentralen :crysmile:.
 
  • Gilla
AndersPS och 2 till
  • Laddar…
tommib
Dagens projekt har inte varit gruvan (så mycket, har varit lite där också) utan kylanläggningen. Den är ett hemmabygge som är kopplat till bergvärmens brineslinga via värmeväxlare och funkar bra. Dock har den varit högljudd så nu monterade jag ljuddämpare på och vilken skillnad det blev.

Före
Hemmabyggd kylanläggning med ljuddämpare och isolerade rör kopplade till en värmeväxlare.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Efter (dåligt ljus)
Hemmabyggd kylanläggning kopplad till bergvärmesystem i en mörk utrymme med synliga ljuddämpare och rörinstallationer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


En dämpare kvar att montera, på insuget. Den sitter dock så besvärligt till så det får vänta lite
Hemmabyggd kylanläggning i ett loft med flexibla isolerade ventilationskanaler och en värmeväxlare.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Naturliv och 3 till
  • Laddar…
Målat takfot.. Inte värt att fota.
Körde på i lätt regn så långt jag kom åt, efter detta ansåg jag att jag var värd en kall..
Så här gick det med den...
Överfyllt glas med skummande dryck bredvid en målarborste och burk på ett trägolv med staket i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
......... :rolleyes:

Lät skummet sjunka och det blev ok, men på gränsen till fuljäst.
 
  • Gilla
  • Haha
Naturliv och 4 till
  • Laddar…
Läktat klart.
Takkonstruktion med nyinstallerad läkt och underlagsduk nära en skorsten, med hängrännor i förgrunden på kvällen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Monterar lite hängrännor så här på kvällen. I morgon kommer pannorna.
 
  • Gilla
nikasp och 6 till
  • Laddar…
En dörr till vedlidret
En träddörr med vertikala plankor och svart gångjärn på en loge med runda vedstockar som dekoration.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

och klinka
Träklinka på en nybyggd dörr med lodräta plankor framför en timmervägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
nikasp och 8 till
  • Laddar…
Kök under renovering med borttagna överskåp och avlägsnad köksfläkt, synliga ledningar på väggen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Tagit ner ett par fina frihängande överskåp samt en mindre modern köksfläkt.

Köket ska egentligen fixas om ett par år, då vi håller på med badrummet nu, men kunde inte vänta med att öppna upp lite.

Behöver dock en ny köksfläkt nu.:rofl:
 
  • Gilla
Naturliv och 2 till
  • Laddar…
tommib
J Jonasdzm skrev:
Behöver dock en ny köksfläkt nu.:rofl:
Montera en fet kanalfläkt direkt på stosen i taket. ;)
 
FredrikR FredrikR skrev:
Målat takfot.. Inte värt att fota.
Körde på i lätt regn så långt jag kom åt, efter detta ansåg jag att jag var värd en kall..
Så här gick det med den...
[bild]......... :rolleyes:

Lät skummet sjunka och det blev ok, men på gränsen till fuljäst.
Vilken miss. Mjölk i glaset!?!:thinking:
 
Redo för fem rader panel!
 
  • Husfasad med påbörjad montering av fem rader träpanel, omgivet av grönska.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Naturliv och 2 till
  • Laddar…
PNO PNO skrev:
Läktat klart.
[bild]
Monterar lite hängrännor så här på kvällen. I morgon kommer pannorna.
Och en ny stospanna också ser jag tack vare den oprofilerade framkanten. Men den ser ut att vara i kortaste laget och rår inte över till pannan nedanför. :surprised: Sedan är det bara att hoppas att pannan passar i sidled också.:surprised:
/Masen
 
tommib tommib skrev:
kylanläggningen
Har du inga problem med kondens då rören är oisolerade?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.